کاربرد سنگ مرمریت هرسین در ساختمان

سنگ مرمریت هریس

سنگ مرمریت هرسین ، جز سنگ های محبوب در صنعت ساختمان محسوب میشود. سنگ هرسین به عنوان سنگ راه پله، سنگ کف ساختمان، بدنه، سنگ پارکینگ در ساختمان مورد استفاده قرار میگیرد. بیشترین استفاده سنگ مرمریت هرسین، در رنگ های کرم، کرم روشن، کرم بژ و استخوانی روشن است. همچنین براقیت این سنگ نسبت به سنگ های دیگر بالاتر است. سنگ مرمریت هرسین یکی از محبوب ترین و مفیدترین سنگ های ساختمانی ایرانی به حساب میاید. سنگ مرمریت هرسین  در برابر آتش بسیار مقاوم بوده وهمچنین برای صیقل دادن بسیار راحت است. این سنگ به علت تنوع رنگ که دارد در فضاهای بزرگ از آن استفاده میشود به دلیل این که آن محیط را چشم نوازتر میکند.

سنگ مرمریت هریس

انواع تقسیم بندی سنگ مرمریت هرسین

سنگ مرمریت هرسین، چهار درجه دارد؛ درجه سوپر، درجه ممتاز، درجه یک، درجه دو، این درجه بندی به دلیل خط هایی که روی سنگ وجود دارد است. هر چقدر این خطوط کم تر باشد، سنگ در درجه بندی بالاتری قرار دارد. در سایر سنگ ها ­­­­­­­­داشتن این خط ها نقطه ضعف آن سنگ به حساب میاد، ولی در سنگ مرمریت هرسین، یک نقطه مثبت به شمار میرود.

سنگ مرمریت هرسین، معمولا در قسمت های خارجی، کف استخر، نمای داخلی ساختمان ، آسفالت و… مورد استفاده قرار میگیرد. این سنگ با ظاهر زیبا و زمینه روشنی که دارد میتواند باعث جلال و شکوه در فضای داخلی ساختمان بشود. در ادامه مبحث شما را با کاربرد های سنگ مرمریت هرسین در ساختمان آشنا میکنیم.


استفاده سنگ مرمریت هرسین در پارکینگ

پارکینگ، بخشی از ساختمان محسوب میشود که از تردد بالایی برخودار است. همچنین کف پارکینگ در معرض  شست و شویی بالایی قرار میگیرد. به همین دلایل باید از سنگ فرش های مناسبی برای پارکینگ استفاده کنید که هم استحکام بالایی داشته باشند و هم در برابر جذب آب مقام باشند. همچنین بر اثر گذرزمان تخریب نشوند.

مورد بعدی که باید برای سنگ فرش پارکینگ مورد دقت قرار گرفته شود رنگ مناسب آن است. باید از رنگ روشن در پارکینگ استفاده کنید تا وسعت آن بیشتر به نظر بیاید. تمام این ویژگی هایی که گفته شد در سنگ مرمریت هرسین وجود دارد. و به شما پیشنهاد میکنیم برای پارکینگ ساختمان خود از این سنگ بهره ببرید.  

سنگ مرمریت هریس در پارکینگ

سنگ مرمریت هرسین در دیوار راه پله

سنگ مناسب راه پله باید سنگی باشد بدون شیار، شکستگی، پوسیدگی، و حتی دچار ساییدگی نشود. برای راه پله باید از سنگی استفاده کنید که درمقابل محیط های فرسایشی، شیمیایی و طبیعی از مقاومت بالایی برخودار باشد. سنگ راه پله سنگی است که در معرض تردد بسیار زیادی از ساکنین قرار دارد پس باید سنگی را انتخاب کنید که در برابر ضربه و… از استحکام بالایی برخودار باشد. سنگ مرمریت هرسین مناسب ترین  گزینه برای سنگ دیوار راه پله به حساب میاید.

پیشنهاد میکنیم مقاله ی زیر را از دست ندهید:

سنگ مرمریت هرسین در بدنه ساختمان

همان طور که گفته شد، سنگ مرمریت هرسین از مقاومت بالایی برخوردار است. همچنین دربرابر گرما و سرما دوام بسیار زیادی دارد. این سنگ به دلیل داشتن طیف رنگی زیاد برای بدنه ساختمان مورد استفاده قرار میگیرد. سنگ مرمریت هرسین از لحاظ طرح از انواع زیادی برخودار است به همین علت نگاه افراد و معماران را به خود جلب میکند. استفاده از این سنگ زیبا برای بدنه ساختمان زیبایی بی نظیری را به همراه دارد.

سنگ مرمریت هرسین در برابر گرما و سرما، مقاومت خاصی را دارد و در آب و هوای مختلف مانند بارندگی و برف و … به هیچ عنوان دچار آسیب دیدگی نخواهد شد، این امر جزی از مهم ترین ویژگی های این سنگ به شمار میرود. سنگ مرمریت هرسین، ساب پذیری بالایی دارد،. میتوانید در نمای ساختمان این سنگ را در حاشیه سنگ های رنگی دیگر به کار ببرید یا حتی این سنگ را در ترکیب با سنگ تیره یا رنگ جیغ در نما استفاده کنید تا جلوه آن  بهتر به نظر برسد.

سنگ مرمریت هرسین در بدنه ساختمان

استفاده از سنگ مرمریت هرسین در کف حیاط

حیاط جزی از فضای ساختمان محسوب میشود که رفت و آمد در آن زیاد اتفاق میوفتد. همچنین نمای سنگ حیاط باید زیبایی بی نظیری داشته باشد، به دلیل این که مهم ترین قسمت ساختمان به حساب میاید و همیشه در معرض دید است. سنگ مرمریت هرسین، در برابر آب جذب بسیار بالایی دارد و هنگام تردد افراد به هیچ عنوان لغزنده نیست و باعث آسیب دیدن و سر خوردن افراد نمیشود. همچنین در اثر ضربه های محکم و ناگهانی این سنگ هیچ گونه آسیبی نخواهد دید. بهترین انتخاب برای سنگ کف حیاط بی شک سنگ مرمریت هرسین است.


سنگ مرمریت هرسین در سنگ کف

 سنگ معمولا یکی از رایج ترین مصالح مورد استفاده در محیط های داخلی و بیرونی ساختمان محسوب میشود. اگر کف ساختمان با محیط اطراف خود هماهنگی لازم را داشته باشد، فضای بی نظیری را به وجود میاورد. به عبارت دیگر، بخواهیم بیان کنیم استفاده از یک سنگ مناسب در کف پوش ساختمان بسیار دارای اهمیت است و در فضاهای بیرونی و داخلی ساختمان تاثیر میگذارد.

سنگ مرمریت هرسین به علت دوام بالا، رنگ های متنوع، بافت های محکم و از جمله طرح های گوناگون و داشتن کیفیت عالی یکی از گزینه های مناسب برای سنگ کف است. سنگ مرمریت هرسین، سازگاری آن با هوا بسیار بالا است. همچنین امکان تهیه آن راحت و در دسترس خواهد بود. این سنگ از جذب آب کمی برخودار است و در حفظ گرما بسیار خوب عمل میکند. همچنین نظافت سنگ مرمریت هرسین راحت و نگهداری آن فوق العاده آسان است.

سنگ های ساختمانی مشکی
پیشنهاد میکنیم مقاله ی زیر را از دست ندهید:
سنگ کف

سنگ پله از جنس مرمریت هرسین

سنگ پله باید ضخیم و ضد ضربه باشد، به دلیل این که رفت و آمد در این قسمت از ساختمان زیاد است، گرد و غبار را به خود جذب نکند،  زود به زود کثیف نشود. همچنین از زیبایی بالایی برخودار باشد. سنگ مرمریت هرسین تمام این ویژگی ها را دارا است و بهترین انتخاب برای سنگ پله محسوب میشود.


سخن آخر

در مطالب بالا، سنگ مرمریت هرسین و کاربرد های آن را به شما معرفی کردیم. پیشنهاد می کنیم پیش از خرید، از کاربرد این سنگ به طور کامل مطلع شوید و اطلاعات کافی به دست آورید.



انتشار در: 27 فروردین, 1399
بروز رسانی در: 11 تیر, 1402
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 69 = 71

ضامن کیفیترضایت و اطمینان خاطر از خرید
تحویل سریعبارگیری از نزدیک ترین محل تولیدی
ضامن قیمت راهبرد ما، سود کمتر - فروش بیشتر
باشگاه مشتریانتخفیفات - شرایط ویژه فروش