فواید استفاده از رزین برای آجر نما

رزین برای آجر نما

رزین ماده ای شیمیایی بوده که پس از ترکیب شدن در حلال مخصوص به خود، کاملا شفاف می شود. استفاده از آن روز به روز بیشتر شده و حالا پای این محصول منحصر به فرد، به بازار ساختمان سازی نیز باز شده است. رزین محبوبیت بسیاری دارد و در هر حوزه ای که وارد شود، مورد استقبال کاربران مخصوص خود قرار می گیرد. پس از ساخت بنا میتوان از رزین استفاده کرده و استحکامی چشم گیر به آن بخشید. رزین ها موادی شفاف و بی رنگ هستند که با درصد های خلوص مختلف، می توان انتظارات مختلفی از آن ها داشت. در این مقاله تصمیم داریم فواید استفاده از آن برای آجر نما را بررسی کنیم.

فواید استفاده از رزین برای آجر نما

کاربرد رزین در نمای ساختمان

کثیف نشدن بنا به مرور زمان

اگر به ساختمان هایی که سال ها از عمرشان می گذرد نگاهی بیاندازید، خواهید دید که به مرور زمان، دوده و کثیفی تمام زیبایی بنا را تحت تاثیر قرار می دهد. در این بین، نمای آجری به دلیل صیقلی نبودن و منافذ بسیاری که در سطح خود دارد، بیشتر تحت الشعاع قرار می گیرد. در حالی که با اجرای این تکنیک می توان از فواید استفاده از رزین برای آجر نما استفاده کرد. به این ترتیب، حتی بعد از گذشت ۱۰ سال، نمای ساختمان مثل روز اولش است.

عایق رطوبتی قوی و آب بند کردن ساختمان

در ساختمان های مختلف دیده می شود که پس از گذشت چند سال، به دلایل مختلف از جمله بارش های سنگین برف و باران، رطوبت به داخل دیوار ها نفوذ می کند. به همین جهت علاوه بر نم کشیدن دیوار ها و خطر ریزش ساختمان، با شوره هایی که روی دیوار به وجود می آید، زیبایی و امنیت بنا از بین می رود. رزین یک عایق غیر قابل نفوذ در برابر رطوبت بوده و با پیاده کردن آن بر روی دیوار های خارجی می توان از فواید استفاده از رزین برای آجر نما بهره مند شد.

انواع روکش سنگی

مقاله زیر را حتما بخوانید:

افزایش استحکام ساختمان و مانع نفوذ چربی و خاک به داخل منافذ

از دیگرفواید استفاده از رزین برای آجر نما، می توان به استحکام فوق العاده ای که به ساختمان می دهد، اشاره کرد. چرا که مثل ایزوگامی شفاف بر روی سطوح قرار گرفته و مانع نفوذ پذیری در برابر رطوبت، چربی، دوده و گرد و خاک است. به این ترتیب خیالتان از امنیت ساختمان راحت شده و می توانید سال های طولانی تری از آن استفاده نمایید.

رزین کردن نمای ساختمان

سرعت عمل در کار با رزین

رزین ماده ای است که با قرار گرفتن در مجاورت هوای آزاد، به سرعت خشک می شود. در زمان اجرای این تکنیک، باید سرعت عمل به خرج داد و بلافاصله بعد از باز شدن درب ظرف رزین، آن را با ابزار مخصوص، بر روی دیوار کشید. بنابراین زمان زیادی برای خشک شدن کامل دیوار ها تلف نمی شود.

امکان شست و شوی آسان

همانطور که می دانید، در کلان شهر ها از هر روشی که برای جلوگیری از کثیف شدن ساختمان استفاده شود، باز هم بعد از گذشت چندین سال، مقداری جرم و دوده بر روی سطوح ساختمان قرار می گیرد. با این حال می توان از فواید استفاده از رزین برای آجر نما بهره برد و به آسانی دیوار ها را شست. پیش از این به نفوذ ناپذیری رزین اشاره کردیم پس نیاز به نگرانی در خصوص نم کشیدن دیوار ها نیز نیست.


روش کار کردن رزین در نمای ساختمان

قلمو به جای غلتک

رزین هایی که در نما استفاده می شوند، در حلال مخصوص خود مخلوط شده و آماده استفاده به فروش می رسند. پس از خشک شدن آجر ها، درب ظروف فلزی رزین را باز کرده و با قلمو های مخصوص، آن را بر روی دیوار بکشید. به این ترتیب هم منافذ دیوار پر شده و هم سطحی یک دست و صیقلی ایجاد می شود. فراموش نکنید که در هنگام اجرای این نما، نباید از غلتک استفاده کنید‌. چراکه غلتک ها نمی توانند منافذ آجر را پر کنند.

اطمینان از خشک بودن دیوارها پیش از اجرای رزین

جهت بهره بردن از فواید استفاده از رزین برای آجر نما، پس از اتمام امور مربوط به نمای بیرونی ساختمان، باید زمان کافی برای خشک شدن دیوار ها را در نظر بگیرید. به طور معمول، بعد از گذشت ۲۴ ساعت، دیوار ها کاملا خشک می شوند.

مقاله زیر را حتما بخوانید:

استفاده از طناب به جای داربست و کاهش هزینه ها

از دیگر فواید استفاده از رزین برای آجر نما نسبت به سایر سبک ها، آسانی اجرای آن است. بر خلاف روش های مختلف نما سازی که حتما باید از داربست استفاده شود، برای پیاده کردن رزین بر روی نما هیچ احتیاجی به داربست و بالابر نیست. تنها یک طناب و قرقره و تامین امنیت لازم کافی است تا متخصص مربوطه، درخشش را به ساختمان هدیه کند.

اهمیت این مورد زمانی مشخص میشود که به ساختمان های نوساز توجه کنیم. چراکه این روز ها کمتر ساختمانی در تعداد طبقات کم بنا شده و بیشتر انبوه سازان به برج سازی رو آورده اند. همانطور که می بینید، کاهش هزینه ها یکی از فواید استفاده از رزین برای آجر نما است.

رزین در نمای آجری

برای کاربرد های مختلف، از حلال های متفاوت استفاده کنید.

پیش از خرید رزین آجر نما، هدف خود را مشخص کنید. آیا به دنبال نمایی خیره کننده هستید که در چشم همه بدرخشد و برق بزند یا هدفتان افزایش استحکام ساختمان است؟ در صورتی که می خواهید استحکام ساختمان را بالا ببرید، باید از رزین خالص استفاده کرده و آن را با هیچ نوع حلالی مخلوط نکنید.

طبیعتا درخشش رزین خالص، بسیار کمتر از رزین مخلوط است ولی در عین حال، زیبایی ظریفی نیز به بنا می افزاید. همچنین اگر هدف شما از فواید استفاده از رزین برای آجر نما، زیبایی ساختمان است، از ترکیب آن با تینر استفاده کنید. تینر، رزین را کمی رقیق تر کرده و در عوض درخششی بینظیر به آن می بخشد.


توصیه آخر

گاهی دیده می شود که پس از اجرای رزین آجر نما، شوره و لک هایی بر روی نما به چشم می خورد. دلیل این مسئله، استفاده از مواد نامرغوب است. برای بهره بردن از فواید استفاده از رزین برای آجر نما، از رزین هایی استفاده کنید که دست کم ۱۰ سال دوام داشته باشند.

سنگ وزین، مرجع معرفی و خرید انواع سنگ های ساختمانی ( نما – دیوار – پله و … ) شامل سنگ تراورتن ،سنگ مرمریت ، سنگ گرانیت ، اسلب و کلیه مصنوعات سنگی مانند روشویی، صراحی، آب نما، پایه آیفون، پایه چراغ، باربکیو، شومینه، معرق سنگی و … با قیمت های رقابتی و شرایط ویژه فروش است.

نقش نرده در نمای بیرونی ساختمان

مقاله زیر را حتما بخوانید:

برچسب‌ها :


انتشار در: 27 اسفند, 1398
بروز رسانی در: 1 آذر, 1402
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

82 - 78 =

ضامن کیفیترضایت و اطمینان خاطر از خرید
تحویل سریعبارگیری از نزدیک ترین محل تولیدی
ضامن قیمت راهبرد ما، سود کمتر - فروش بیشتر
باشگاه مشتریانتخفیفات - شرایط ویژه فروش