نحوه تمیزکردن نمای آجری ساختمان

شستشوی نمای آجری ساختمان

در حال حاضر نمای آجری از جمله نماهای رایج درطراحی ساختمان ها است. تمیزکردن نمای آجری از دغدغه های مردم است. آجر در اندازه های کوچک و بزرگ، در رنگ هایی که از خانواده قرمز و کرم هستند، تولید می شود. نمای آجری بعد از مدت طولانی کثیف خواهد شد و زیبایی که دارد را از دست میدهد و دیگر نمای جالبی ندارد. آجرها اجسام بسیار سختی هستند، ولی با این حال بعضی مواقع ممکن است جرم بگیرند یا بر اثر بارندگی، رشد جلبک یا کپک، یا حتی رنگ کاری و برخی عوامل دیگر، کثیف شوند و احتیاج به تمیز کاری داشته باشند. در ادامه روش های تمیز کردن نمای آجری را بررسی خواهیم کرد.

روش های تمیز کردن نمای آجری

1/ روش سند بلاست

بعضی از افراد فکر می کنند که نمای آجری ساختمان ها را می توان با روشی مشابه کارواش تمیز کنند اما اشتباه می کنند. به دلیل این که این امر فقط یک لایه سطحی از کثیفی آجر را پاک میکند و سنگ نما ساختمان به طور کامل پاک سازی نمی شود. برای این که جرم ها از روی نمای آجری تمیز شود، از روش سند بلاست بهره بگیرید. سند بلاست روشی است برای صیقل دادن سطح دلخواه که در این فرایند دانه های شن و یا سیلیس با سرعت و یا فشار زیاد هوا و یا آب بر روی سطح مورد نظر پاشیده شده و باعث پاک سازی لایه های آلوده سطوح می شود.

2/ شستشو نمای آجری با آب

در میان این همه روش های مختلف برای تمیزکردن نمای آجری ساختمان، بدون شک شما باید بهترین گزینه را انتخاب کنید، از نظر ما بهترین روش پاک سازی نمای آجر با آب خالی است. البته میتوانید از پودر لباس شویی دستی، محلول سرکه، اسید و حتی مایع سفید کننده هم بهره بگیرید. اما آیا می دانید این مواد چه تاثیراتی بر روی نمای ساختمان شما میگذارد؟

آیا میدانستید اسید، بعد از شست و شوی نمای اجری ساختمان شما، آجر را بعد از چند دقیقه از ببین میبرد و بافت آن را تخریب میکند؟ آیا میدانید استفاده از مواد شوینده موجب میشود سطح  آجر خشن تر شده و زودتر خراب شود؟  با همه این ها پس نتیجه میگیریم آب خالی بدون هیچ کدام از آن مواد، بهترین راه برای تمیز کردن نمای آجری است.

تمیز کردن نمای آجری

3/ تمیز کردن نمای آجری با سمباده

زمانی که جرم نمای آجری را گرفته، میتوانیم روی آن آب بپاشیم و هنگامی که آب از بالا به پایین حرکت میکند، با سنباده غیر سیمی، یا مویی، و در مواردی سنگساب دستی، جرم ها را با این وسیله ها کنده و روی آن دوباره آب بگیرید.

4/ تمیز کردن نمای آجری با بخار آب

در این روش با دستگاه مخصوص، آب گرم و بخار را روی نمای آجری می پاشیم. میتوانید درون این محلول به مقدار کمی مایع صابون، یا حتی مواد کف کننده بریزید و نمای آجری ساختمان با این روش تمیز کنید ولی توجه داشته باشید اگر نمای آجری ساختمان شما چرب شده باشد، باید ترکیب بخارآب و آب گرم را سه بار روی ساختمان بریزید تا کاملا پاک سازی شده و مثل روز اولش تمیز گردد.

5/ تمیز کردن نمای آجری با واتر جت

در این روش آب که با سیلیس ترکیب شده است با فشار قوی، بیرون می آید  و روی سطوح مورد نظر ریخته میشود. در نهایت نمای شما از روز اول هم تمیزتر میشود.

6/ رزین یا نانو

برای این که نمای آجری ساختمان شما تمیز شده و هم دوام آن بیشتر شود، به شما پیشنهاد میکنیم از رزین یا نانو استفاده کنید. نانو و رزین بهترین راه حل برای محفوظ بودن آجر در برابر جرم و رطوبت است. لازم به ذکر است که بدانید پوشش نانو هیچ موقع باعث نمیشود رنگ آجر تغییر کند.

تمیز کردن نمای آجری با واتر جت

7/ اسید رقیق فلوئوریدریک

استفاده از اسید رقیق فلوئوریدریک، یکی دیگر از روش های تمیز کردن نمای آجری است. برای تمیز کردن آجر با این محلول، اول از همه باید حدود ده درصد این اسید را با آب ترکیب کنید و بعد نمای آجری را با آب کاملا خیس نمایید. سپس این محلول را با قلمو یا فرچه بر سطحی که خیس شده بکشید و بعد با برسی که جنس آن چرم باشد، سایش بدهید و بلافاصله با آب شست و شو کنید.

8/ از مواد خنثی کننده استفاده شود

آجر به دلیل پفکی بودن و جذب آب بالا به سرعت کثیف میشود و بعد از گذشت زمان شروع به شوره زدن میکند، (شوره همان سفیدک هایی است که روی آجر مشاهده میکنید). برای تمیز کردن این شوره ها، نیاز است از مواد خنثی کننده شور و یا نانو استفاده کنید.

9/ محلول شست و شو

یک روش دیگر برای تمیز کردن نمای آجری ساختمان این است که از یک سطل آب، محلول سفید کننده، فرچه بزرگ، شلنگ و سری که فشار آب را چند برابر کند استفاده کنید. مقدار مساوی محلول سفید کننده را با آب درون سطل  ترکیب کنید، سپس آجرها را با فرچه بزرگ بشویید. قبل از این که محلول روی آجر خشک شود، آب را با فشار زیاد روی نمای آجری بگیرید. این امر علاوه بر این که خود آجر را تمیز میکند، سبب میشود گرد و خاک بین شیار آجر ها هم از بین برود.

مقاله زیر را حتما بخوانید:

10/ ماسه سنگ

در شستن نماهای آجری که خیلی کثیف هستند باید از ماسه سنگ برای تمیز کردن آن ها استفاده کنید. این نوع ماده برای لایه برداری آجرهای خیلی کثیف مورد استفاده قرار میگیرد.

11/ محلول کلر

اگر روی نمای آجری ساختمان شما کپک و جلبک دیده شد یک راه کار ساده برای تمیز کردن آن برای شما داریم. روش مورد نظر این است که باید از محلول کلر استفاده کنید، مقدار مساوی کلر و آب را داخل یک سطل بزرگ میریزید و کاملا باهم مخلوط میکنید، این محلول به دست آمده را درون یک سمپاش باغ بریزید و آن را روی نمای آجری اسپری کنید. حتما به این نکته توجه داشته باشید که قبل از خشک شدن محلول روی نمای آجری باید سریع آن را آب کشی کنید.



انتشار در: 14 اسفند, 1398
بروز رسانی در: 12 اردیبهشت, 1400
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

- 4 = 1

ضامن کیفیترضایت و اطمینان خاطر از خرید
تحویل سریعبارگیری از نزدیک ترین محل تولیدی
ضامن قیمت راهبرد ما، سود کمتر - فروش بیشتر
باشگاه مشتریانتخفیفات - شرایط ویژه فروش