طراحی دکوراسیون آشپزخانه با سنگ ساختمانی

طراحی دکوراسیون آشپزخانه با سنگ

آشپزخانه یکی از قسمت های جدانشدنی در تمام ساختمان ها است. این بخش از ساختمان مهمترین بخش و قلب هرخانه ای محسوب  میشود. امروزه اشپزخانه ها به صورت اپن یا جزیره در آمده اند و در دید همه قرار میگیرد به همین دلیل طراحی دکوراسیون آشپرخانه از اهمیت بالایی برخوردار است. توجه نداشتن به این قسمت میتواند تاثیر بدی بر فضای منزل شما بگذارد. از طرف دیگر رسیدگی به این قسمت زیبایی به سزایی به خانه شما میبخشد و سبب جذابیت آن می شود.

یکی از مصالح اصلی ساختمان که با استفاده از آن در بخش های مختلف آشپزخانه، جذابیت ظاهر آن را تحت تاثیر قرار می دهد، سنگ است. سنگ های اشپزخانه از تنوع زیادی برخودار هستند و همچنین به دلیل ویژگی های متعددی که دارند، توجه همه افراد را به خود جلب میکند. برای این که آشپزخانه شما تبدیل به یک آشپزخانه ایده آل و منحصر به فرد شود، چند ایده جذاب برای طراحی دکوراسیون آشپرخانه شما بیان خواهیم کرد.

طراحی دکوراسیون آشپزخانه با سنگ ساختمانی

طراحی دیوار بین کابینت ها با استفاده از سنگ آنتیک و مرمریت

یکی از قدیمی ترین و پرکاربرد ترین سنگ ها در ساختمان سازی و دکوراسیون سنگ مرمریت، حساب می آید. کاربرد این سنگ ها در نمای داخلی ساختمان است و میتوانید در قسمت مختلف خانه از آن استفاده نمایید. همچنین سنگ آنتیک از جذاب ترین سنگ هایی است که  در نمای داخلی ساختمان به کار گرفته میشود و از تنوع بسیار بالایی برخوردار است. به دلیل این که سنگ آنتیک، قابلیت جذب آب پایین  و در برابر گرما و حرارت مقاومت به سزایی دارد، در دیوار بین کابینت های آشپزخانه به کار می رود. منظور از دیوار بین کابیت، دیوار پشت سینک، گاز یا کانتر اشپزخانه است. میتوانید با استفاده از این دو سنگ در رنگ های مناسب که با دکور آشپزخانه شما هماهنگ باشد، فضای بسیار جذاب و چشم نواز را برای منزلتان به وجود بیاورید.

البته شما می توانید از قلوه سنگ سفید نیز برای دکوراسیون آشپزخانه استفاده کنید و فضا را با این سنگ های طبیعی دل انگیز کنید.

طراحی کانتر آشپرخانه با سنگ گرانیت

یکی دیگر از اجزای مهم آشپزخانه که میتوان برای آن از سنگ استفاده کرد، کانتر نام دارد. کانتر ها در حال حاضر طرفداران زیادی دارند و در اکثر ساختمان ها مورد استفاده قرار گرفته است. در واقع این قسمت از ساختمان از اهمیت بالایی برخوردار بوده و به همین دلیل احتیاج به یک سنگی دارد که مقاومت  آن در برابر حرارت، جذب آب، ضربه، آلودگی و… بالا باشد.

سنگ گرانیت یکی از مقاوم ترین سنگ های ساختمانی به حساب میاید و در اکثر آشپزخانه ها مورد استفاده قرار میگیرد. سطح این سنگ کاملا صیقلی و شفاف است. همچنین این سنگ به علت تراکم بسیار بالایی که  در بافت خود دارد، دربرابر جذب آب دارای مقاومت است. اگر کل طراحی دکوراسیون آشپرخانه شما کرم یا سفید است، پیشنهاد میکنیم سنگ کانتر شما مشکی باشد، این ترکیب، رنگ بی نظیری به آشپزخانه شما میدهد. توصیه میکنیم حتما از این ایده برای آشپزخانه خود بهره ببرید.

طراحی دکوراسیون آشپزخانه

استفاده از میز ناهار خوری سنگی در طراحی دکوراسیون آشپرخانه

میز ناهارخوری، از دیگر اجزای آشپزخانه در بسیاری از ساختمان ها است. در حال حاضر اکثر افراد میز ناهارخوری را در سالن پذیرایی قرار میدهند، اما در بعضی از ساختمان ها میز ناهارخوری را در آشپزخانه میتوان مشاهده نمود. باید بدانید میز ناهارخوری از جنس سنگ، یکی از اجزای بسیار شیک به حساب می آید. میزهای سنگی با هر ابعاد و رنگ دلخواه شما وجود دارد و شما می توانید با توجه به طراحی دکوراسیون آشپرخانه خود، مدل و طرح آن را انتخاب کنید.

به شما توصیه میکنیم برای تهیه میز آشپزخانه خود از سنگ مرمریت بهره ببرید، به دلیل این که میز باید قابلیت جابه جا شدن داشته و وزن آن مناسب باشد، سنگ مرمریت نسبت به سنگ گرانیت، وزن پایینی دارد و میتوانید آن را جابه جا کنید. لازم به ذکر است بگویم، از سنگ گرانیت هم میتوانید استفاده نمایید، ولی سنگ گرانیت وزن بسیار سنگینی دارد و جابه جایی آن غیرممکن است. استفاده از این ایده جالب آشپزخانه شما را پیش از پیش زیباتر نشان میدهد.

استفاده از سنگ در قاب کابینت

کابینت ها جزئی از قسمت جدا ناپذیر در آشپزخانه محسوب میشوند. کابینت نقش بسیار مهمی در طراحی دکوراسیون آشپرخانه دارد و اولین چیزی که در آشپزخانه نظر همه را جلب میکند، کابینت است. البته استفاده از سنگ در ساخت دیوار کابینت هزینه زیادی را به همراه دارد، ولی برای  شیک تر شدن آشپزخانه بهترین انتخاب به شمار میرود. یکی از سنگ هایی ساختمانی که در ساخت قاب کابینت، مورد استفاده قرار میگیرد، سنگ مرمر نام دارد.

برخی از سنگ های مرمر دارای پس زمینه روشن و درخشان هستتند، که باعث انعکاس نور و بزرگتر به نظر رسیدن آشپزخانه میشود. یکی از نمونه های جذاب و زیبای سنگ مرمر که برای ایده در آشپزخانه مورد استفاده قرار میگیرد، سنگ مرمر صورتی است. سنگ مرمر صورتی، یکی از بی نظیرترین سنگ های مرمر به شمار میرود و رنگ روشن و ملیح آن در آشپزخانه، آرامش غیرقابل توصیفی را به وجود میاورد. اگر می خواهید آشپزخانه منحصر به فردی داشته باشید، از این ایده بهره بگیرید. 

استفاده از سنگ در قاب کابینت

سنگ کورین در صفحه کابینت در طراحی دکوراسیون آشپرخانه

کورین یک سنگ مصنوعی از سنگ ساختمانی به حساب میاید، سنگ کورین، مانند سنگ کوارتز درز و شکافت ندارد و در برابر اسید و سایش از مقاومت بالایی برخورداراست. یک ایده جالب که میتوانید در آشپزخانه خود آن را اجرا کنید، استفاده از سنگ کورین برای صفحه کابینت است. این سنگ از زیبایی بالایی برخوردار است و استفاده آن به آشپزخانه شما جذابیت بیشتری میبخشد. ویژگی های سنگ کورین از جمله ضد آب بودن، یک پارچگی، عمر طولانی است که تمام این ها سبب میشود، این سنگ برای کابینت های کلاسیک به کار گرفته شود. اگر دنبال ایده جذاب هستید، استفاده از این سنگ را برای روی کابینت خود از دست ندهید.

سنگ کورین در سینک ظرفشویی در طراحی دکوراسیون آشپرخانه

یک ایده جالب دیگر برای طراحی دکوراسیون آشپرخانه شما، استفاده از سنگ کورین در سینک اشپزخانه محسوب میشود. همان طور که گفته شد این سنگ، مقاومت بالایی در برابر جذب آب دارد پس میتوانید با خیال راحت از این سنگ زیبا برای سینک ظرفشویی بهره ببرید و به زیبایی فضای آشپزخانه خود بیافزایید. فقط توجه داشته باشید رنگ سنگ کوین شما، هم خوانی با رنگ کابیت های آشپزخانه شما داشته باشد.



انتشار در: 28 اسفند, 1398
بروز رسانی در: 14 شهریور, 1400
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

- 1 = 1

ضامن کیفیترضایت و اطمینان خاطر از خرید
تحویل سریعبارگیری از نزدیک ترین محل تولیدی
ضامن قیمت راهبرد ما، سود کمتر - فروش بیشتر
باشگاه مشتریانتخفیفات - شرایط ویژه فروش