آجر نسوز در دکوراسیون داخلی

آجر نسوز

در سال هایی نه چندان دور، آجر از نماهای کم طرفدار بود و تنها در نمای خارجی ساختمان ها استفاده می شد. با تنوع چشم گیر آجر ها در سال های اخیر، به کار گیری آجر نسوز در دکوراسیون داخلی، یکی از محبوب ترین روش های زیبا سازی فضای داخلی ساختمان ها شده است.سبک معماری مدرن به زیبایی، اصالت و ماندگاری نما رو آورده و با حذف پیچیدگی های گذشته، چشم نواز بوده و طرفداران بیشتری به دست آورده است. استفاده از آجر نسوز در دکوراسیون داخلی، جلوه ایی خاص به فضا می بخشد و آرامش را با خود به ارمغان می آورد.

آجر نسوز

نمای آجری، یک انتخاب بی نظیر

امروزه آجر های نسوز، تنوع زیادی در طرح و رنگ دارند. کاربردی بودن این نما و ماندگاری بالایی که دارد، باعث شده تا معماران و انبوه سازان زیادی به این سبک، رو بیاورند. همچنین در طراحی دکوراسیون داخلی مدرن، بسیاری از نما های پیچیده و غیر متعارف گذشته حذف شده و همه چیز به سمت ساده شدن پیش می رود.

آجر نسوز در دکوراسیون داخلی هر ساختمان، کاربرد های منحصر به فردی دارد. چه در قسمت های مختلف منزل اعم از نشیمن و آشپز خانه به کار برده شود یا در فضای داخلی یک کافی شاپ، نمایی بی نظیر به فضا می بخشد. همچنین استفاده از آجر نسوز درنمای داخلی ساختمان ها، علاوه بر حس اصالت، وسعت فضا را در نگاه افراد، بیشتر می کند. آجر نسوز، انتخابی همیشگی است چراکه هیچ وقت از احساس فوق العاده ای که در شما ایجاد می کند، دست نمی کشید.

چرا از آجر نسوز در دکوراسیون داخلی مدرن استفاده می شود؟

  • پیچیده نبودن و سادگی
  • امکان اجرای طرح های نامتقارن
  • مقاوم در برابر خراش و ساییدگی
  • مقاوم در برابر جذب رطوبت
  • نسوز بودن
  • ماندگاری بالا
  • تنوع در سایز و ابعاد
  • طیف رنگی گسترده
  • ثبات و تداوم رنگ ها
  • عایق حرارتی سرما و گرما
  • مقاومت فشار بالا
  • زیبایی خاص و منحصر به فرد
  • عدم لغزندگی در مدت طولانی
  • مناسب فضای داخلی منازل به دلیل عدم استفاده از عناصر مضرر در ترکیبات آجر نسوز

موارد استفاده از آجر نسوز در دکوراسیون داخلی منازل

آجر های نسوز، برجسته بوده و در هر نمایی که استفاده شوند، توجه زیادی را به خود، جلب می کنند. بنابراین می توانید ترکیبات چشم نواز آن را در هر بخشی از منزل یا فضای داخلی ساختمان خود، به کار ببرید. در ادامه چند مثال برای تصویر سازی بهتر، عنوان می کنیم.

شومینه

یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین کاربردهای آجر نسوز در دکوراسیون داخلی، استفاده از آن برای دیوار شومینه بود. تنوع طرح و رنگ های آجر نسوز امروزی، باعث شده تا فضایی بیشتر از شومینه با این آجر ها کاور شوند.

پشت قفسه

استفاده از این آجر ها برای فضای پشت قفسه ها، جلوه ای بی نظیر به بخش های پرت می دهد. چه داخل این قفسه ها کتاب قرار گیرد یا دکوری های کوچک، تصویری متفاوت به نمای داخلی ساختمان می دهد.

ایجاد فضای قدیمی با آجر نسوز

در منازلی که دکوراسیون مدرن یا سنتی داشته و از تزئینات عتیقه در فضای داخلی استفاده می شود، دیوار های آجری قوت بیشتری به سبک دکوراسیون می بخشد.

Firebrick

آشپزخانه

در آشپزخانه، فضای بین کابینت های ردیف پایین و بالا را با آجر نسوز پوشش دهید. همچنین در آشپزخانه هایی که نمای سقف چوبی است، کاور کردن تمام دیوار ها با آجر نسوز، جذابیتی بی نظیر به این فضا می دهد.

پشت تلوزیون با آجر نسوز

نمای آجری دیوار پشت تلوزیون، فضایی گرم به منزل بخشیده و تماشای دست جمعی برنامه های مفرح تلوزیونی را، جذاب تر می کند.

اتاق خواب

به کار بردن آجر نسوز در دکوراسیون داخلی اتاق خواب نیز طرفداران بسیاری پیدا کرده و با ترکیب چیدمان های خاص، فضایی رویایی به اتاق می دهد.

کاربرد آجر نسوز در ساختمان های غیر مسکونی

آجر های نسوز، تنها در دکوراسیون داخلی منازل استفاده نشده و علاوه بر زیبایی خیره کننده ای که به نمای خارجی ساختمان ها می بخشند، در نمای داخلی نیز به کار می روند.

سنگ نما
پیشنهاد میکنیم مقاله ی زیر را از دست ندهید:

شرکت ها

استفاده از رنگ های خنثی آجر نسوز در دکوراسیون داخلی شرکت ها، تصویری شکیل و جذاب به ساختمان می دهد. به این ترتیب تمام مراجعین، ناخوداگاه جذب قدرتی که در فضا احساس می شود، می گردند.

مغازه ها

این روز ها اگر به بوتیک ها سری بزنید، خواهید دید که در دکوراسیون داخلی بیشتر آن ها، آجر نسوز به کار رفته است. استفاده از آجر نسوز در دکوراسیون داخلی فروشگاه ها، علاوه بر جذابیت خاص، فضایی دوستانه ایجاد کرده و مشتری ها با آرامش بیشتری به خرید کردن می پردازند.

مدارس

مدارس امروزی نیز از سبک های مدرن پیروی کرده و به دلیل تداوم بالای آجر های نسوز، استفاده از آن ها در مدارس رایج شده است. همچنین به دلیل عایق رطوبت و گرمای آجر های نسوز، از گزینه های مقرون به صرفه مدیران برای تجهیز مدارس هستند.

رستوران ها

مشتری های رستوران ها، به دنبال فضایی آرام هستند تا در آرامش از میل کردن غذای خود، لذت ببرند. از اصلی ترین اجزای دکوراسیون داخلی رستوران های سنتی، می توان به آجر نسوز اشاره کرد. احساس اصالت بی نظیری که این سبک به رستوران می بخشد، فضایی شبیه به خانه های قدیمی را تداعی می کند.

آجر نسوز در کافی شاپ ها

کافی شاپ ها

کافی شاپ ها جزء اماکنی هستند که برای حفظ مشتری های خود، همیشه با سبک مدرن هماهنگ می شوند. از این رو استفاده از آجر نسوز در اجزای مختلف کافی شاپ ها، همه گیر شده و در بیشتر آن ها، دیوار هایی پوشیده از آجر و تزئینات جذاب، به چشم می خورد.

نمازخانه ها

نمازخانه فضایی معنوی داشته و افراد نمازگزار به دنبال آرامش روحی و روانی بیشتر در این مکان به عبادت می پردازند. همانطور که گفتیم، استفاده از آجر نسوز در دکوراسیون داخلی، آرامشی بی نظیر به فضا می بخشد. از این رو در سال های اخیر از ترکیب این نما با سایر اجزای سنتی مثل شیشه های رنگی، برای هرچه زیبا تر شدن فضای نمازخانه ها استفاده می شود.

حرف آخر

آجر نسوز، تمام خواسته های افراد را با هر سبک و سلیقه ای، برطرف می کند. چه شما غرق در تمدن و اصالت باشید و طرفدار دکوراسیون سنتی یا دنیای مدرن را با نمای داخلی مدرن ترجیح دهید، آجر نسوز در دکوراسیون داخلی، شما را راضی نگه می دارد.

به همین دلیل معماران از طرح های جدید و بی نظیر این آجر ها استفاده کرده و در هر فضایی، نمایی منحصر به فرد به وجود می آورند. خواه یک ساختمان مسکونی باشد یا شرکتی تجاری، آجر های نسوز، زیبایی چشم گیری را به بنا می بخشند.

سنگ وزین، مرجع معرفی و خرید انواع سنگ های ساختمانی ( نما – دیوار – پله و … ) شامل سنگ تراورتن ،سنگ مرمریت، سنگ گرانیت، اسلب و کلیه مصنوعات سنگی مانند روشویی، صراحی، آب نما، پایه آیفون، پایه چراغ ، باربکیو، شومینه، معرق سنگی و … با قیمت های رقابتی و شرایط ویژه فروش است.



انتشار در: 27 فروردین, 1399
بروز رسانی در: 12 اردیبهشت, 1400
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

44 + = 46

ضامن کیفیترضایت و اطمینان خاطر از خرید
تحویل سریعبارگیری از نزدیک ترین محل تولیدی
ضامن قیمت راهبرد ما، سود کمتر - فروش بیشتر
باشگاه مشتریانتخفیفات - شرایط ویژه فروش