راهنمای انتخاب سنگ کف مناسب و خوب

سنگ کف و پله

سنگ در ساختمان یکی از محبوب ترین مصالح مورد استفاده در فضای داخلی و بیرونی بنا است. سنگ کف ساختمان فضایی چشم نواز و زیبا را خلق خواهد کرد. به عبارت دیگر استفاده از یک سنگ مناسب در کف پوش ساختمان، بسیار در فضای داخلی و هم در فضاهای خارجی ساختمان تاثیرگذار است. ما در این مقاله شما را برای انتخاب یک سنگ کف خوب و مناسب برای ساختمان راهنمایی خواهیم کرد؛ با ما تا پایان این متن همراه باشید.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:


انتخاب سنگ کف خوب و مناسب

انتخاب سنگ کف مناسب برای استفاده در کفپوش ساختمان به پارامترهای مختلفی همچون نوع کاربری، رنگ مد نظر و سبک طراحی و … بستگی دارد. اما مهمترین عامل مبحث انتخاب استاندارد و علمی آن بر اساس کاربری آن است. چرا که کاربری سنگ کف پارکینگ ساختمان با کاربری داخل منزل و حیاط ساختمان بسیار متفاوت است. به همین جهت این مقوله را در سه دسته کاملا متمایز بررسی میکنیم.

۱/ سنگ کف داخل خانه:

سنگ مرمریت در درجه اول و در درجه بعد سنگهای تراورتن انتخاب مناسبی هستند. در درجه بعد و در سطح تجملاتی سنگ مرمر نیز مورد استفاده قرار میگیرد. رایج ترین و مناسب ترین انتخاب از بین تمام انواع سنگ های ساختمان برای کف، سنگ مرمریت است. چرا که این سنگ سطح نسبتا یکدست تری نسبت به رقیبان خود در کاربری کف ساختمان دارد. همچنان سطح ساب پذیر بسیار براق آن باعث زیبایی کف منزل شما خواهد شد.

معایب و مزایای سنگ مرمریت در کف خانه

مزایا: از مزایای انتخاب سنگ مرمریت در کف داخل خانه میتوان به تنوع بالای رنگ و طرح، امکان پیاده سازی انواع طرح در کف، بکار گیری انواع سایز بندی بسته به محیط و زیبایی بینظیر نسبت به سایر کفپوش ها مانند سرامیک و پارکت و … اشاره کرد.

معایب: از معایب بکار گیری سنگ در کف میتوان به وزن نسبتا بالا و نصب و پیاده سازی نسبتا سخت اشاره کرد. لکه پذیری و کدر شدن نیز از معایب این سنگ در داخل خانه به حساب می‌آید که البته براحتی قابل ترمیم میباشد.

پاک کردن لکه از روی سنگ
پیشنهاد میکنیم مقاله ی زیر را از دست ندهید:

۲/ سنگ کف داخل ساختمان و خارج خانه:

برای محیط های سر بسته مانند راه پله، سنگ مرمریت، در درجه اول سنگ مرمریت و پس از آن گرانیت استفاده میشود.

۳/ سنگ کف خارج بنای ساختمان:

  • بهترین گزینه برای سنگ کف خارج بنا سنگ گرانیت میباشد.
  • سنگ های کوبیک و بازالت نیز گزینه ای مناسب و استاندارد و بادوام برای کف فضای خارجی محسوب میگردد.
  • همچنین در صورت تمایل میتوانید از برخی از فراوری های تراورتن و مرمریت های با ضخامت بالا و بدون ساب براق استفاده کرد. (در صورت استفاده از ضخامت های زیر ۲ سانت احتمال شکست و ترک خوردگی بسیار بالا خواهد بود).

رنگ سنگ کف

در انتخاب سنگ کف داخل منزل رنگی را انتخاب کنید که با دکوراسیون داخلی منزلتان هماهنگ باشد. همچنین بهتر است که مالک ساختمان در همان ابتدا سنگ کف ساختمان را با توجه سلیقه خود و راهنمایی طراح به درستی انتخاب کند؛ چرا که امکان تغییر و تعویض کف پوش ساختمان کاری وقت گیر و بسیار پر هزینه خواهد بود.

بطور کلی سنگ های کف داخل فضای خانه در تنالیته روشن (سفید و کرم ) و خارج از خانه در تنالیته روشن و تیره (در انواع رنگ و طرح و کاراکترها)بسته به نظر طراح داحلی یا معمار، استفاده میگردد.

سنگ کف خوب ساختمان

مزایای استفاده از سنگ در کف

سنگ به عنوان یکی از پرکاربردترین متریال مورد استفاده انسان برای استفاده در کفپوش فضاهای داخلی و خارجی ساختمان، از ویژگی های بیشماری برخوردار است. در قسمت زیر ما به چند مورد از ویژگی های اصلی سنگ کف خوب ساختمان اشاره خواهیم کرد:

  •  استخراج از دل طبیعت
  • سازگار با هر فضا
  • دوام، استحکام و طول عمر بالای آن ها
  • تنوع در رنگ، طرح و بافت آن
  • حفظ زیبایی محیط برای مدتی طولانی
  • زیبایی بی نظیر
  • امکان ساب پذیری و جلا پذیری مجدد آن
  • نظافت و نگهداری آسان از سنگ کف
  • عدم پراکنش و کمک به کاهش آلرژی

کفپوش سنگی

مقاله زیر را حتما بخوانید:

شما می توانید از قلوه سنگ در کنار سنگ های طبیعی برای محوطه سازی و کف پوش محیط های خارجی استفاده کنید. قلوه سنگ ها علاوه بر دوام و مقاومت زیاد، قابلیت تطبیق پذیری در محیط مختلف را نیز دارند.


معایب استفاده از سنگ به عنوان کفپوش

معایب کلی استفاده از انواع سنگ ‌ها در طراحی و دکوراسیون فضاهای داخلی و خارجی یک ساختمان به طور کلی شامل موارد زیر است:

  • لغزندگی نوع براق وساب خورده آن ها (به همین جهت استفاده آن در کفپوش سرویس های بهداشتی مناسب نیست )
  • ذات سرد سنگ نسبت به پارکت و چوب
  • قیمت بالا در برخی موارد
  • وزن بالا نسبت به پارکت و سنگین کردن بنا
سنگ کف خوب

انواع سنگ برای کف ساختمان

برای کفپوش ساختمان می توان از چوب، سنگ، و … استفاده کرد. سنگ های سنگ تراورتن، مرمریت و گرانیت، چینی، لایم استون، تراونیکس، سند استون، اونیکس از جمله سنگ های قابل استفاده در کفپوش ساختمان هستند.

در این قسمت ما شما را با نام و ویژگی 3 نمونه از مهمترین سنگ کف های مناسب برای استفاده در کفپوش فضای داخلی و خارجی ساختمان آشنا خواهیم کرد:

سنگ کف گرانیت

مناسب برای کف پارکینگ – بالکن به دلیل مقاومت بسیار بالای آن با توجه به این مهم که سطح آن نسبتا صاف و لغزنده است.

سنگ کف چینی

سنگی غالبا همه کاره، زیبا برای کاربری داخل و خارج خانه در فضای بسته و باز، ترجیحا برای فضاهای با کاربری نرم و تا حدی سخت.

کالکشن سنگ چینی کریستال

سنگ کف مرمریت

مناسب ترین انتخاب برای فضاهای داخلی به دلیل سطح یکدست بسیار براق و ساب پذیر

کاتالوگ و کالکشن رنگ سنگ های مرمریت
سنگ مرمریت

سنگ کف تراورتن

مناسب برای فضاهای خارجی در حالت بدون ساب و رزین و ضخامت بالا و فضاهای داخلی با ساب براق

طرح ها و رنگ های سنگ تراورتن

نکات مورد توجه در هنگام انتخاب سنگ کف خوب

اگر به دنبال یک سنگ کف خوب و با کیفیت و زیبا برای کف فضای ساختمان خود هستید باید قبل از هر گونه اقدامی برای خرید، با انواع سنگ و خصوصیات هر یک آشنا شده و هنگام نصب کفپوش نیز همواره نکاتی را مدنظر خود قرار دهید

  • در درجه اول سنگ مرمریت و در درجه بعد سنگهای تراورتن انتخاب مناسبی هستند. در درجه بعد و در سطح تجملاتی سنگ مرمر نیز مورد استفاده قرار میگیرد.توجه به متراژ دقیق فضای مورد نظر
  • تهیه مقداری اضافی از سنگ کف انتخابی برای مشکلات احتمالی آینده
  • توجه به نوع کاربری محیط
good-palm-stone

نکته 1: هریک از کاربری های مسکونی، بیمارستان یا یک کارگاه صنعتی و … از ویژگی های خاصی برخوردار هستند که هنگام خرید باید به آن ها توجه کنیم و متناسب با نیاز خود اقدام به خرید سنگ کنیم. در هرصورت سنگ هایی با مقاومت بالا و درصد پایین جذب آب در کف ساختمان استفاده شود.

نکته 2: یکی از بارزترین خصوصیت سنگ کف در فضای داخلی و خارجی ساختمان ایجاد تضاد آن نسبت به محیط است لذا مناطق گرمسیر از این متریال برای خنک شدن فضای محیط بهره می گیرند در حالی که در مناطق سردسیر کشور استفاده از روش های گرمایشی مختلف برای گرم کردن کف ساختمان استفاده می شود.


سوالات متداول

  1. ۱/ سنگ کف داخل خانه:

    سنگ مرمریت در درجه اول و در درجه بعد سنگهای تراورتن انتخاب مناسبی هستند. در درجه بعد و در سطح تجملاتی سنگ مرمر نیز مورد استفاده قرار میگیرد. رایج ترین و مناسب ترین انتخاب از بین تمام انواع سنگ های ساختمان برای کف، سنگ مرمریت است. چرا که این سنگ سطح نسبتا یکدست تری نسبت به رقیبان خود در کاربری کف ساختمان دارد. همچنان سطح ساب پذیر بسیار براق آن باعث زیبایی کف منزل شما خواهد شد.

  2. ۲/ سنگ کف داخل ساختمان و خارج خانه:

    برای محیط های سر بسته مانند راه پله، سنگ مرمریت، در درجه اول سنگ مرمریت و پس از آن گرانیت استفاده میشود.

  3. ۳/ سنگ کف خارج بنای ساختمان:

    بهترین گزینه برای سنگ کف خارج بنا سنگ گرانیت میباشد.
    سنگ های کوبیک و بازالت نیز گزینه ای مناسب و استاندارد و بادوام برای کف فضای خارجی محسوب میگردد.
    همچنین در صورت تمایل میتوانید از برخی از فراوری های تراورتن و مرمریت های با ضخامت بالا و بدون ساب براق استفاده کرد. (در صورت استفاده از ضخامت های زیر ۲ سانت احتمال شکست و ترک خوردگی بسیار بالا خواهد بود).


بهترین محصولات برای سنگ کف

برچسب‌ها :


انتشار در: 8 دی, 1398
بروز رسانی در: 25 آذر, 1402
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

40 - = 37

ضامن کیفیترضایت و اطمینان خاطر از خرید
تحویل سریعبارگیری از نزدیک ترین محل تولیدی
ضامن قیمت راهبرد ما، سود کمتر - فروش بیشتر
باشگاه مشتریانتخفیفات - شرایط ویژه فروش