روش شناسایی عقیق اصل

روش شناسایی عقیق اصل

در این مقاله سعی داریم به طور خلاصه، مختصر و مفید روش های کارآمد تشخیص عقیق اصل از تقلبی را بیان کنیم.

تشخیص بر اساس رنگ

در برخی سایت ها و منابع یکی از روش ها را تشخیص بر مبنای رنگ بیان ‌میکنند. این راه به دو دلیل کارآمد نخواهد بود.

  1. اول اینکه با توجه به پیشرفت روز افزون تکنولوژی و مواد رنگ و پلیمری (رزیناپوکسی پولی اورتان و …) به راحتی میتوان سنگ هایی با طرح و رنگ عقیق ساخت و تشخیص آن را بسیار دشوار خواهد ساخت.
  2. دوم اینکه عقیق ها بر حسب معدن استخراج شده، دارای رنگ های بسیار متنوع در همه طیف ها هستند و تشخیص اصل بودن در این حالت از روی رنگ تقریبا امری امکان ناپذیر است.

تشخیص بر اساس میزان سختی

سنگ عقیق از سختی بسیار بالایی برخوردار است. در قیاس با الماس که بالاترین سختی را در میان سنگ ها دارد و عدد سختی آن ۱۰ است، عدد سختی عقیق حدود ۷.۵ است. همین امر سبب میشود که ملاکی بسیار محسوس برای تشخیص اصالت عقیق پیدا کنیم. بدین صورت که عقیق اصل به راحتی خط و خش دار نمیشود. اما مثلا رزین و یا شیشه اینطور نبوده و خط و خش را به راحتی میتوان بر روی سطح آنها ایجاد کرد.

تشخیص بر اساس حرارت دهی

به دلیل همین سختی بالا درجه ذوب سنگهای عقیق غالبا بالای ۲۰۰۰ درجه ساتیگراد هستند. این بدان معنیست که با قرار دادن یک قطعه عقیق بر روی آتش، آسیبی به آن وارد نشده و تغییر رنگ نخواهند داد.

سنگ های زینتی

مقاله زیر را حتما بخوانید:

دمای متضاد عقیق با فصل

یکی دیگر از نشانه های سنگ عقیق دمای آن است. عقیق در زمستان گرم و در تابستان سرد خواهد بود. به نحوی که این اختلاف دما محسوس خواهد بود و با لمس آن متوجه خواهید شد.

سنگ وزین ارائه دهنده انواع سنگ های عقیق اصلی با تضمین اصالت و بالاترین خلوص کیفیت است. این سنگ ها در قالب انواع تابلو سنگ ها، ساعت سنگی، گوی و دیگر مصنوعات و همچنین برش های سنگ در ضخامت ۷ میل و ۱ سانت در ابعاد دلخواه و اسلب موجود است.



انتشار در: 17 آذر, 1399
بروز رسانی در: 29 آبان, 1402
دیدگاه‌ها
  1. الناز :

    اگر فیلم هم بذارید عالی میشه.

    18 آذر 1399 - 10:20 ق.ظ
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 + 1 =

ضامن کیفیترضایت و اطمینان خاطر از خرید
تحویل سریعبارگیری از نزدیک ترین محل تولیدی
ضامن قیمت راهبرد ما، سود کمتر - فروش بیشتر
باشگاه مشتریانتخفیفات - شرایط ویژه فروش