بهترین و بدترین سنگ برای روی میز

بهترین و بدترین سنگ برای روی میز

امروزه با گسترش تنوع طرح و کاربرد انواع مصنوعات سنگی در دکوراسیون ها، استفاده از میز های سنگی در ترکیب چیدمان داخلی نیز با استقبال زیادی مواجه شده است. این محصولات از دو بخش اصلی رویه و پایه میز تشکیل شده اند. انتخاب سنگ برای روی میز، بسته به نوع کاربرد آن متفاوت خواهد بود. به کارگیری رویه شیشه ای در طراحی میز سنگی نیز متداول می باشد. پایه میز سنگی در کنار رویه خود، با استفاده از تلفیق طرح های خلاقانه و سبک هایی چون مدرن و کلاسیک تولید و عرضه می شود.

رویه سنگی انواع میز ها

رویه سنگی میز ها بسته به سبک محصول، می تواند در اشکال متفاوتی چون مستطیل، دایره، مثلث و بیضی برش زده بشود و دارای ابزار ساده و یا ابزار های چند وجهی در بخش لبه میز باشد. جنس رویه میز ها با توجه به نوع کاربری آن همچون ناهارخوری – جلو مبلی – استند و کنسول، اغلب از سنگ های تراورتن، گرانیت، مرمر و مرمریت ساخته می شود.

هر کدام از این سنگ های نام برده شده دارای ویژگی های مثبت و منفی خاص خود در کاربری به عنوان رویه میز ها می باشند. در ادامه مطلب به جهت انتخاب درست جنس رویه میز از بین گزینه ی های موجود، به بررسی بهترین و بدترین سنگ برای روی میز خواهیم پرداخت.

انواع سنگ برای روی میز

1/ میز با رویه سنگ تراورتن

سنگ تراورتن یک از پر کاربرد ترین سنگ ها در ساخت میز می باشد. اغلب از سنگ های تراورتن با زمینه رنگی کرم و سفید در ساخت انواع میز سنگی استفاده می شود. ویژگی های مثبتی چون دوام و مقاومت بالا، نگهداری آسان و وزن سبک تر نسبت به سایر سنگ ها باعث شده تا این سنگ در دسته بهترین سنگ برای روی میز قرار بگیرد. مقاومت بالای سنگ تراورتن در برابر رطوبت نیز موجب شده تا سطح رویه میز لکه دار نشود و جلوه خود را حفظ کند.

2/ میز با رویه سنگ گرانیت

سنگ گرانیت با داشتن مقاومت بسیار بالا در برابر ضربه و جذب رطوبت پایین، در دسته بهترین سنگ برای روی میز جای میگیرد. این سنگ دارای ساختاری با دانه های ریز و درشت بوده و جزو مستحکم ترین سنگ ها به شمار می آید. بهره گیری از گرانیت، نگرانی موجود از بابت خط و خش افتادن بر رویه میز را از بین میبرد زیرا که این سنگ مقاومت سایشی بالایی داشته و به راحتی خش بر نمیدارد. مقاومت در برابر مواد شیمیایی نیز از دیگر ویژگی های مثبت آن در کاربرد به عنوان سنگ برای روی میز بوده که باعث می شود دچار لکه و خوردگی نشود.

سنگ برای روی میز از جنس گرانیت

3/ میز با رویه سنگ مرمریت

در به کارگیری سنگ مرمریت به عنوان رویه میز سنگی، با اما و اگر هایی مواجه می شویم. سطح این سنگ در صورت قرارگرفتن در معرض رطوبت به صورت مداوم، لکه دار می شود. لازم به ذکر است که فرایند پاک کردن لکه ها سخت و زمان بر خواهد بود. مقاوم نبودن در برابر شوینده ها نیز از دیگر معایب سنگ مرمریت می باشد. علی رغم وجود این ویژگی های منفی، استفاده از این سنگ برای روی میز بسیار رایج می باشد. خصوصیاتی چون موجود بودن ابعاد سنگ اسلب مرمریت، تنوع طرح و رنگ بالا و قیمت پایین تر نسبت به سنگ تراورتن و گرانیت باعث شده تا میز های ساخته شده از سنگ مرمریت متقاضی زیادی داشته باشد.

4/ میز با رویه سنگ مرمر

مقاومت پایین و قیمت بالای سنگ مرمر، آن را به سنگی نه چندان مناسب برای کاربری در رویه میز های سنگی تبدیل کرده است. این سنگ با داشتن تنوع رنگی بالا و طرح های بسیار زیبای خود، جزو لوکس ترین سنگ های ساختمانی به شمار می آید و به صورت محدود در ساخت میز سنگی مورد استفاده قرار می گیرد.

اما در نهایت مقاومت سایشی پایین و غیر مقاوم بودن آن در برابر مواد شوینده و رطوبت باعث شده تا استفاده از این سنگ برای روی میز نامناسب باشد. در صورت استفاده از مرمر به عنوان سنگ روی میز، توصیه می شود از نانو کردن جهت مقاوم سازی آن و قرارگیری یک لایه محافظتی بر روی سنگ، استفاده نمایید.

برچسب‌ها :


انتشار در: 5 خرداد, 1403
بروز رسانی در: 30 خرداد, 1403
دیدگاه‌ها
  1. Cordell Casper :

    Your content is both informative and engaging.

    22 تیر 1403 - 4:01 ق.ظ
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

- 3 = 7

ضامن کیفیترضایت و اطمینان خاطر از خرید
تحویل سریعبارگیری از نزدیک ترین محل تولیدی
ضامن قیمت راهبرد ما، سود کمتر - فروش بیشتر
باشگاه مشتریانتخفیفات - شرایط ویژه فروش