سنگ لابی ساختمان

سنگ لابی ساختمان

لابی ساختمان بعد از نمای کلی ساختمان، از مهمترین بخش ها جهت زیباسازی و شناسنامه دار کردن ساختمان ها و برج های مسکونی و اداری محسوب میشود. چرا که لابی ساختمان، اولین بخش از ساختمان است که پس از ورود به داخل بنا، در دید اشخاص قرار میگیرد. با این حال نوع معماری و طراحی داخلی آن اهمیت قابل توجهی می یابد و نوع پوشش کف و دیوار در این میان مهم ترین فاکتور در زیر ساخت طراحی داخلی خواهد بود.

گالری نمونه کارشده سنگ لابی


نقش رنگ در سنگ لابی

مهم ترین فاکتور در انتخاب سنگ لابی رنگ کلی سنگ میباشد. بدین جهت ما سنگ های لابی را در دسته بندی رنگ ها در ذیل تشریح میکنیم.

سنگ های سفید لابی

سنگ های سفید لابی میتواند از انواع سنگ های چینی مانند ازنا، الیگودرز، نیریز باشد. این سنگ ها دارای زمینه سفید و رگه های طوسی میباشند که بسته به سورت سنگ میتواند دارای میزان رگه های کم یا زیاد باشد.

سنگ چینی نیریز
سنگ اسلب فورمچ طوسی الیگودرز سفید به خطوط مشکی بر روی کف و دیوار

سنگ مشکی یا تیره لابی

سنگ های مشکی یا تیره در لابی از محبوب ترین انواع رنگ ها هستند. در این میان بسته به طرح درخواستی، سنگ میتواند از بین انواع سنگ های مرمریت دهبید زاغ، اسپایدر، لاشتر، نجف آباد، گلدن بلک و گرانیت های مشکی باشد.

گرانیت مشکی نطنز دکتر حسینی سوران - گرانیت مشکی سوران
سنگ لاشتر بوشهمر چرمی فرنچ پترن
بافت و طرح سنگ مرمریت گلدن بلک

سنگ طوسی برای لابی

در دکوراسیون و طراحی مدرن استفاده از رنگ های طوسی در لابی بسیار رایج میباشد. در این صورت سنگ بازالت، سنگ لاشتر، سنگ پرشین سیلور و پرشین سیلک، سنگ چینی الیگودرز میتواند انتخاب شما باشد.

سنگ بازالت ماکو
سنگ مرمریت پرشین سیلور
سنگ مرمریت پرشین سیلک

سنگ کرم برای لابی

سنگ کرم در لابی ساختمان میتواند از بین انواع سنگ های مرمریت شامل دهبید – خوی – آباده – هرسین – طرح چوب – سیمکان باشد. همچنین سنگ های تراورتن در تنالیته ها و کاراکتر های رنگ و طرح متنوع از تراورتن عباس آباد – دره بخاری – آبگرم – حاجی آباد و … باشد.

سنگ تراورتن حاجی آباد درجه دو
سنگ اسلب مرمریت کرم دهبید در کف
بافت سنگ مرمریت هرسین

بکارگیری معرق در سنگ کف لابی

همانطور که گفته شد، لابی اولین قسمتی از ساختمان می باشد که توجه افراد را به خود جالب میکند. حال یکی از زیباترین محصولات سنگ، معرق سنگی است که در طرح های گل سنگ کف، طرح های اسلیمی و طرح هایی همچون ورساچه بسیار دیده می شود. در گالری زیر چند نمونه از سنگ طرحدار معرق را میتوانید مشاهده نمایید.


استفاده از طرح های بوک مچ و فور مچ در دیوار لابی

تا به اینجا طرح ها و سنگ های مختلف را مشاهده کردید، اما یکی دیگر از فراوری های سنگ که می تواند هر بخشی از ساختمان شما را به فضایی شیک و متفاوت تبدیل کند، بی شک استفاده از اسلب بوک مچ و فور مچ می باشد.

اسلب چینی بوک مچ در دیوار لابی

بکارگیری مصنوعات سنگی در لابی

۱/ آبنما در لابی

آبنما در لابی یک ایده زیبا و آرامبخش برای تزئین و افزایش زیبایی فضای لابی است. آبنما با صدای آرامبخش آب، احساس آرامش و سکوت را افزایش می‌دهند و باعث می‌شود فضا آرام و دلپذیر به نظر برسد.

مهم است که قبل از نصب یک آبنما در لابی، مواردی مانند میزان فضای موجود، استانداردهای ایمنی و نیازهای نگهداری آبنما را در نظر بگیرید تا به بهترین نحو ممکن از این ایده برای فضای لابی خود بهره مند شوید.


۲/ مجسمه در لابی

مجسمه‌ها در لابی‌ها معمولاً یک ابزار زیبایی و تزئینی هستند که برای افزودن جذابیت و شکوه به فضای داخلی ساختمان‌ها استفاده می‌شوند. هدف اصلی از استفاده از مجسمه در لابی‌ها، جذب نگاه و توجه مردم و ساکنان است. این مجسمه‌ها ممکن است اثر هنری باشند که توسط هنرمندان معروف طراحی و ساخته شده‌اند یا از الگوها و طرح‌های مدرن و ابتکاری برخوردار باشند.

به عنوان مثال، مجسمه‌های مدرن و انتزاعی می‌توانند احساسات و ایده‌هایی مانند شکوه، تعادل، یا روحیه متفکرانه را منتقل کنند، در حالی که مجسمه‌های سنتی ممکن است به تاریخ یا فرهنگ خاصی ارجاع دهند.

به هر حال، انتخاب و طراحی مجسمه‌ها باید با معماری و فضای داخلی ساختمان سازگار باشد و با استفاده از این هنر زیبا، فضای لابی را به یک مکان جذاب و دلنشین برای ساکنان و بازدیدکنندگان تبدیل کند.


۳/ گلدان در لابی

گلدان‌ سنگی یکی از عناصر معمول در تزئینات لابی‌ است که به وسیله قرار دادن گل‌ها یا گیاهان زینتی در آن، به زیباسازی فضا، افزایش ارتباط با طبیعت، و ایجاد حس آرامش و آراستگی در محیط، کمک می کند.


۴/ میز سنگی در لابی

میز سنگی در لابی می‌تواند یک انتخاب زیبا و عملی برای تزئین و افزایش زیبایی فضای لابی باشد. این نوع میزها معمولاً از موادی مانند سنگ مرمر، گرانیت، یا تراورتن ساخته می‌شوند که باعث می‌شود ظاهر آن‌ها بسیار شیک و زیبا باشد. این میزها می‌توانند به عنوان نقطه توجه و زیبایی در لابی عمل کنند و همچنین برای قرار دادن گلدان‌های گیاهان زینتی، لوازم تزئینی یا مجلات و کتب استفاده شوند. علاوه بر زیبایی، میزهای سنگی نیز مقاومت و دوام بالایی دارند که باعث می‌شود بتوانند مدت زمان طولانی در فضای لابی بدون نیاز به تعویض یا تعمیر باقی بمانند.


۵/ کتیبه و تابلو های سنگی در لابی

تابلوها و کتیبه‌های سنگی در لابی معمولاً برای ارتقای زیبایی و ارزش هنری فضا و یا برای ارائه اطلاعات مهم و مفید استفاده می‌شوند. این تابلوها و کتیبه‌ها می‌توانند از مواد مختلفی مانند سنگ،فلز، چوب و حتی شیشه ساخته شوند و معمولاً دارای طرح‌ها و متن‌های زیبا و معنی‌دار هستند.

تابلو ها و کتیبه ها می‌توانند موضوعات متنوعی را شامل شوند. برخی از آن‌ها می‌توانند شامل نقوش هنری، تصاویر طبیعت، تاریخچه محل، مراحل ساخت یک پروژه معماری، یا حتی متن‌های الهام‌بخش و تربیتی باشند.

معمولاً این تابلوها و کتیبه‌ها به صورت استاتیک نصب می‌شوند، اما در برخی موارد ممکن است از فناوری‌های نوین مانند نمایشگرهای دیجیتال یا نورپردازی‌های خاص برای جلب توجه و ارتقاء جلوه‌ی بصری استفاده شود.

با توجه به محل قرارگیری و فضای لابی، این تابلوها و کتیبه‌ها می‌توانند یک بخش بسیار جذاب و زیبایی از طراحی داخلی محیط باشند.

کتیبه و تابلوهای سنگی در لابی ساختمان یا فضاهای عمومی، ابزارهایی زیباسازی هستند که با نقوش هنری، نقل قول‌های الهام بخش یا تصاویر طبیعت، جلوه‌ی خاصی به محیط می‌دهند. تابلوهای سنگی معمولاً به دیوار یا ستون‌ها نصب می‌شوند و با تکنیک‌های حکاکی دستی یا دستگاه های سی ان سی (CNC) ساخته می‌شوند.

برچسب‌ها :


انتشار در: 20 فروردین, 1403
بروز رسانی در: 29 فروردین, 1403
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 52 = 56

ضامن کیفیترضایت و اطمینان خاطر از خرید
تحویل سریعبارگیری از نزدیک ترین محل تولیدی
ضامن قیمت راهبرد ما، سود کمتر - فروش بیشتر
باشگاه مشتریانتخفیفات - شرایط ویژه فروش