نمایی از معدن سنگ دهبید شایان

سنگ ساختمانی وزین در کرج

معدن سنگ دهبید شایان

از جمله فاکتورهایی که در انواع مختلف سنگ دهبید تاثیرگذار می باشد، معدن استخراج آن می باشد. اهمیت معدن استخراج سنگ دهبید به اندازه ای است که حتی در بازار نیز با همین عناوین شناخته می شوند. شایان ذکر است نام خارجی این سنگ بیشتر royal botticino است.

این سنگ با نام های پرشین وایت، اصلی، شایان، زارعی، حسن آباد، آرین، چاه مرغی، ثمین و انگورک شناخته می شوند. معادن این سنگ ها به معدن اصلی سنگ دهبید واقع در شهرستان خرم بید بسیار نزدیک می باشند. از این رو از جمله سنگ های دهبید معروف شناخته می شوند. سنگ دهبید در سورت های روشن خود معروف به سنگ کرم مارفیل (Crema Marfil) بوده که از نام اسپانیایی آن گرفته شده است.

معدن سنگ دهبید

کمی درباره سنگ مرمریت دهبید

یکی از زیباترین انواع سنگ های ساختمانی که می توان در عرصه ساختمان سازی مورد استفاده قرار داد ، سنگ دهبید می باشد . این سنگ در دسته سنگ های مرمریت قرار دارد. از لحاظ ظاهری این سنگ از زمینه ای شفاف برخوردار بوده و سطحی صاف و براق دارد. این ویژگی سنگ دهبید باعث انعکاس نور میشود. از این رو این سنگ نمونه بهترین سنگ هایی است که می توان در طراحی فضای کم نور مورد استفاده قرار داد.

لازم به ذکر است بهترین و بیشترین کاربرد سنگهای مرمریت مخصوصا سنگ دهبید با توجه به خصوصیات آنها استفاده در فضای داخلی و دور از تغییرات آب و هوایی و فضای سخت (کف پارکینگ – کف حیاط – دیوار خارجی و …) است. سنگهای دهبید به واسطه زیبایی، کیفیت و قیمت مناسب آن از رایجترین و محبوبترین مصالح برای پوشش کف و دیوار فضاهای داخلی هستند.

همچنین بخوانید: بازیافت و مدیریت ضایعات معادن سنگ



انتشار در: 27 فروردین, 1399
بروز رسانی در: 2 تیر, 1400
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 29 = 36

ضامن کیفیترضایت و اطمینان خاطر از خرید
تحویل سریعبارگیری از نزدیک ترین محل تولیدی
ضامن قیمت راهبرد ما، سود کمتر - فروش بیشتر
باشگاه مشتریانتخفیفات - شرایط ویژه فروش