آرامستانی عجیب با سنگ قبر‌های خورشیدی

سنگ قبر های خورشیدی

شاید شنیدن کلمه آرامستان خورشیدی برای همه کمی عجیب به نظر برسد. اما این طرح در ذهن یک مخترع تویسرکانی به نام علیرضا تیموری شکل گرفت. از نظر او این طرح می‌توانست جلوی قطعی برق و هزینه طرح‌های بی‌فایده را کم کند. علیرضا تیموری در دانشگاه در رشته برق و IT تحصیل کرده و زمان زیادی را صرف تحقیق در این زمینه کرده است. او ایده‌ی سنگ قبر های خورشیدی را جهت رفع مشکل برق ارائه کرد. تویسرکان در سال‌های گذشته، مخصوصا در فصول گرم سال مدام با مشکل رفتن برق‌ روبه رو بود. این امر نه تنها در خانه‌ها، بلکه در بیمارستان‌ها نیز یک مشکل بزرگ محسوب می‌شد.

سنگ قبر های خورشیدی

هزینه احداث پنل خورشیدی

احداث یک نیروگاه خورشیدی یک پروسه بسیار پرهزینه می‌باشد. برای احداث یک نیروگاه خورشیدی به یک سطح مسطح و بزرگ نیاز است که در نزدیکی مناطق مسکونی باشد. همچنین تامین پنل‌های خورشیدی برای نیروگاه حدود 5 تا 90 میلیون تومان هزینه دارد که به خودی خود هزینه‌ی احداث نیروگاه را بالا می‌برد. همچنین تعمیر و نگهداری این پنل‌ها نیز هزینه‌های خاص خود را دارد. این پنل‌ها برای اینکه بتوانند توان مدنظر را تولید کنند باید هر دو هفته یکبار شستشو داده شوند.

آرامستانی عجیب با سنگ قبر های خورشیدی

چرا آرامستان بهترین مکان برای احداث پنل خورشیدی است؟

آرامستان‌ها تمامی شرایط احداث نیروگاه خورشیدی را دارند. از آن جهت که در نزدیکی مناطق مسکونی هستند و بازماندگان متوفی گاهی بر سر مزار متوفی خود آب ریخته و آن را غبار روبی می‌کنند. این ایده می‌تواند هزینه‌های احداث نیروگاه را بسیار کاهش دهد و برق مورد نیاز کشور را تامین کند. از این رو آقای علیرضا تیموری، ایده آرامستان خورشیدی را حدود نه ماه در شهر تویسرکان انجام داد تا از صحت این آزمایش اطمینان حاصل کند. این جوان تویسرکانی میگوید هر چه اندازه سنگ قبر‌ها بزرگ باشد، انرژی بیشتری تولید شده و در قبرهایی به اندازه‌ی 60 در 70 سانتی متر حدود 280 وات در ساعت برق تولید می‌شود.

برچسب‌ها :


انتشار در: 21 اردیبهشت, 1401
بروز رسانی در: 25 اردیبهشت, 1401
دیدگاه‌ها
  1. الهام‌ :

    بسیاااار جاالللب کاش همه جا ابنجوری میشد بجای سنگ قبرهای گرون و بدرد نخور عوض خیر به صاحب قبر میرسه و نور بقبرشون میباره

    13 فروردین 1402 - 11:58 ق.ظ
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

- 1 = 6

ضامن کیفیترضایت و اطمینان خاطر از خرید
تحویل سریعبارگیری از نزدیک ترین محل تولیدی
ضامن قیمت راهبرد ما، سود کمتر - فروش بیشتر
باشگاه مشتریانتخفیفات - شرایط ویژه فروش