سرقت سریالی سنگ قبرها

سرقت سریالی سنگ قبر ها در بهشت زهرا

طی ماه­‌های گذشته ناپدیدشدن تعدادی سنگ قبر در بهشت زهرا خانواده‌های فوت‌شدگان را شوکه کرد و مسئولان انتظامات بهشت‌ زهرا را برای شناسایی علت مفقودشدن سنگ‌ قبرها به تکاپو انداخت. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد سنگ ‌قبرهای مفقودشده از جنس مرغوب و گران (سنگ قبر مرمر ) بودند و به ‌احتمال زیاد سرقت شده‌اند. این حادثه در قطعات تقریبا قدیمی و قسمت­‌های خلوت و کم‌­تردد بهشت­ زهرا و بیشتر در قبور چند طبقه رخ داده بود.

دزدی سنگ قبر

پیگیری پلیس و دستگیری سارقان سنگ قبر

پس از این اتفاق و ادامه­‌دار شدن سرقت سریالی سنگ­ قبرها، انتظامات سنگ مزار فعال شده و از ساعت 8 صبح تا 23 شب مشغول فعالیت و گشت زنی شدند. همچنین ماجرا به پلیس گزارش شده و مأموران کلانتری کهریزک برای شناسایی سارقان تحقیقات خود را آغاز کردند. طی این تحقیقات مشخص شد که اعضای یک باند تبهکاری با سرقت سنگ قبر‌های بهشت زهرا، سنگ‌ها را تراش داده، بازسازی می­‌کردند و به‌عنوان سنگ قبر نو می‌فروختند.

سرقت سریالی سنگ قبر ها
سرقت سریالی سنگ قبرها در بهشت زهرا

در جریان اقدامات پلیس، 3 متهم به سرقت ۱۰ سنگ قبر از بهشت زهرا اعتراف کردند. هم‌اکنون متهمان در بازداشت به سرمی‌برند و تحقیقات تکمیلی در جریان است.

دلیل سرقت های اخیر سنگ قبر

سنگ فروشان عقیده دارند که قیمت بالای سنگ قبر و جلوگیری از واردات آن باعث شده که بسیاری توان خرید سنگ قبر را نداشته باشند. قیمت برخی از سنگ قبرها به چند ۱۰ میلیون تومان هم می‌رسد. باوجود معادن سنگ در ایران، اما ابزار استخراج از خارج کشور وارد می‌شود و تورم و تحریم باعث افزایش قیمت سنگ قبر شده است.

لازم به‌ذکر است که سرقت سریالی سنگ قبرها علاوه بر بهشت زهرای تهران در مناطق مختلفی از کشور اتفاق افتاده که ماموران نیروی انتظامی درحال تحقیق و شناسایی سارقان می‌باشند.

برچسب‌ها :


انتشار در: 20 فروردین, 1401
بروز رسانی در: 30 فروردین, 1401
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 78 = 85

ضامن کیفیترضایت و اطمینان خاطر از خرید
تحویل سریعبارگیری از نزدیک ترین محل تولیدی
ضامن قیمت راهبرد ما، سود کمتر - فروش بیشتر
باشگاه مشتریانتخفیفات - شرایط ویژه فروش