خواص درمانی سنگ‌های قیمتی؛ معجزه با سنگ عقیق

سنگ عقیق

آنچه در مقاله خواص درمانی سنگ عقیق خواهید خواند:

سنگ‌های قیمتی از دیرباز به خواص درمانی خود شهرت داشتند و افراد برای حل مشکلات خود از آن‌ها استفاده می‌کردند. سنگ درمانی بخشی از طب کهن است که حکیمان به فواید سرشار و معجزه‌آسای آن ایمان داشتند. سنگ درمانی که امروزه به عنوان یکی از علوم دانشگاهی مطرح است و پژوهش‌های بسیاری در مورد آن انجام‌گرفته، این باور که سنگ‌ها می‌توانند بر سرنوشت، حالات، بیماری‌ها و رفتارهای ما تأثیر بگذارند را به اثبات رسانده است. اثر سنگ‌ها بر افراد مختلف تفاوت دارد و هر سنگ فواید و خواص متفاوتی از انواع دیگر سنگ‌ها دارند بنابراین به آسانی نمی‌توان تأثیر معجزه‌آسای سنگ‌های قیمتی را دید بلکه لازم است با آگاهی به خواص هر سنگ و با توجه به هماهنگی آن با شخص از آن‌ها استفاده کرد تا مؤثر واقع شوند.

نوعی از سنگ‌های قیمتی که خواص فراوان شفابخش دارند عقیق نام دارد. عقیق قرمز یا جگری، عقیق سیاه، عقیق قهوه‌ای یا عقیق شجر هر کدام برای حل مسائلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. عقیق‌ها از دیرباز برای تزئین و شفابخشی مورد استفاده قرار می‌گرفتند و به ایجاد نشاط در فرد شهرت داشتند. عقیق سرخ نوع پرطرفدارتر گروه سنگ‌های عقیق است که به دلیل خواصی از جمله تقویت خلاقیت و ابتکار فردی، موفقیت در ارتباط و معاشرت با دیگران و ایجاد شجاعت در فرد مورد توجه قرار می‌گیرد. در ادامه به خواص انواع عقیق‌ها می‌پردازیم تا با توجه به حالات و روحیه خود نوع مناسب عقیق را انتخاب و از آن استفاده کنید. منجمان دوران کهن معتقد بودند که عقیق به برج جوزا تعلق دارد و خاصیت اصلی آن تقویت اراده است.


خواص درمانی عقیق سرخ یا جگری

هر چه بیشتر درباره سنگ درمانی پژوهش می‌شود بیشتر به خواص غیرقابل‌انکار این علم پی می‌بریم. سنگ‌های قیمتی خواص زیادی داشته و بر زندگی فردی که از آن استفاده می‌کند تأثیر می‌گذارند. عقیق سرخ یا جگری که رنگ سرخ تیره دارد و در پرتوی نور حباب‌هایی را می‌توان در آن دید، یکی از با ارزش‌ترین سنگ‌های قیمتی از نظر داشتن خواص درمانی است.

خودآگاهی از احساسات شخصی، بالا رفتن اعتماد‌ به‌ نفس، توان برقراری ارتباط با دیگران و افزایش ارتباطات اجتماعی از جمله خواص سنگ قیمتی عقیق سرخ است. این سنگ علاوه بر زیبایی منحصربه‌ فرد خود بر روی ذهن افراد نیز تأثیرگذار است و منجر به افزایش توان تفکر خلاق می‌شود. ایجاد خلاقیت و ابتکار و بالا بردن سطح کنجکاوی فرد از دیگر خواص سنگ سرخ است. سنگ عقیق جگری بر اشتها و انگیزه نیز تأثیر می‌گذارد و می‌توان از آن برای کنترل بر خود استفاده کرد زیرا از فواید عقیق آگاهی از احساسات فردی است. نگاه کردن به عقیق موجب نشاط و شادمانی می‌شود و سنگی شادی‌آور است و در درمان بیماری‌ افسردگی مؤثر است.

افرادی که حافظه قوی ندارند نیز می‌توانند از این سنگ استفاده و تأثیر فوق‌العاده آن را درک کنند؛ زیرا عقیق سرخ در افزایش قدرت حافظه مؤثر است. سنگ سرخ با برطرف‌کردن انرژی‌های منفی اطراف خود خوش‌شانسی را برای صاحب خود به ارمغان می‌آورد. معلمان معنوی برای دور کردن نیروهای تیره از اطراف فرد استفاده از سنگ سرخ یا جگری را توصیه می‌کنند. عقیق از نظر معنوی بر حس امنیت فردی تأثیرگذار است و انرژی‌های منفی را از فرد دور می‌کند.

در طب سنتی نیز برای درمان بیماری‌های چشم و معده از این سنگ استفاده می‌شود. گروهی معتقدند عقیق در باروری نیز نقش دارد. سنگ قیمتی عقیق سرخ در تنظیم غدد درون‌ریز، درمان دردهای استخوان و ماهیچه و بهبود عملکرد قلب نیز نقش مثبتی دارد.


خواص درمانی سنگ عقیق سیاه یا انیکس

معلمان معنوی معتقدند که سنگ عقیق سیاه در کاهش فشارهای روانی و عصبی تأثیر دارد. این سنگ می‌تواند شما را از اتفاق‌های ناگوار دور کند و توان پایداری و شکیبایی فردی را افزایش دهد. بالا بردن اعتماد به‌ نفس و ایجاد احساس بی‌باکی نیز از دیگر فواید عقیق سیاه است.

یکی از فواید عقیق سیاه برقراری تعادل میان جسم و روان است و از این جهت ورزشکاران برای ایجاد تعادل روانی هنگام فشارهای جسمی از این سنگ استفاده می‌کنند. سنگ سیاه قدرتمند است و اثر زیادی بر حس قدرت در فرد دارد و جسارت و بی‌باکی و شجاعت را افزایش می‌دهد.

 کارشناسان سنگ درمانی معتقدند که لازم است سنگ سیاه را برای مدتی طولانی بر روی پوست قرار داد تا تأثیر آن به مرور افزایش یابد و قدرت بی‌نظیر آن درک شود. این سنگ در پاک‌سازی هاله نقش دارد و انرژی‌های منفی را از فرد دور می‌کند و مانند نوع سرخ عقیق می‌تواند شادی و نشاط را در زندگی فرد جاری نماید. درمان اختلال‌های فردی و ایجاد حس قدرت و توانایی تصمیم‌گیری از دیگر ویژگی‌های عقیق سیاه است.

 متخصصان طب سنتی نیز برای درمان برخی بیماری‌ها از این سنگ استفاده می‌کنند، درمان بیماری‌های پوستی و انواع زخم و عفونت و کاهش التهاب و تورم از جمله خواص درمانی سنگ عقیق سیاه است. تقویت دندان و استخوان، درمان آفتاب‌سوختگی، کاهش خونریزی، ایجاد تعادل در میل جنسی و درمان بیماری‌های روده، پروستات و کبد از دیگر خواص درمانی این سنگ است.


خواص سنگ عقیق شجر

سنگ عقیق شجر در هر قطعه خود ترکیبی متنوع دارد و رگه‌ها و رنگ‌آمیزی طبیعی آن با دیگر سنگ‌ها تفاوت‌های را نشان می‌دهد. این سنگ از دوران باستان تا کنون برای کاهش خشم و فرونشاندن احساسات فردی مورد استفاده قرار می‌گیرد. حتی در افسانه‌ها از کاهش تشنگی و عطش با استفاده از این سنگ نیز داستان‌هایی آمده است. عقیق شجر که به دلیل ترکیب رنگ‌آمیزی که دارد و گاهی شبیه به درخت است چنین نام گرفته در تقویت قوه درک، تحلیل و استدلال مؤثر است. ایجاد تعادل و کاهش فوران‌های احساسی ویژگی اصلی این سنگ است. عقیق خشم ناگهانی را فرو می‌نشاند، بین روح و جسم تعادل برقرار می‌سازد و بر حالت‌های عاطفی مؤثر است و موجب ایجاد تعادل در جسم و روان می‌شود، احساس بدبینی را از بین می‌برد و حافظه را تقویت کرده و بر تمرکز فرد تأثیرگذار است.

سنگ شجر از نظر معنوی در ایجاد احساسات مثبت مانند حسن نیت، حس امنیت و قدرت، راست‌گویی، آرامش، تمرکز و شجاعت نقش دارد. افراد معنوی این سنگ را دارای قدرتی می‌دانند که موجب خوش‌شانسی می‌شود و در اتفاق‌های ناگواری مانند بلایای طبیعی از کودکان محافظت می‌کند.

سنگ شجر از نظر جسمی نیز سنگی قدرتمند و مؤثر محسوب می‌شود. این سنگ می‌تواند اختلال‌های خواب را کاهش دهد، توان و قدرت بدنی را افزایش داده و به درمان برخی از بیماری‌ها کمک کند. بهبود گردش خون و رفع بیماری‌های لوزالمعده از جمله خواص فیزیکی سنگ شجر بر جسم فرد است.


خواص سنگ عقیق قهوه‌ای

سنگ عقیق قهوه‌ای نیز مانند سایر سنگ‌های عقیق برای تقویت اراده فرد مورد استفاده قرار می‌گیرد و خواص سنگ درمانی و شفابخش فراوانی دارد. این سنگ قدرتمند است و متخصصان معتقدند که در برابر بلایای طبیعی باعث ایجاد خوش‌شانسی شده و از انسان در مقابل خشم طبیعت حمایت می‌کند. از نظر روانی نیز احساس امنیتی که داشتن این سنگ به فرد می‌دهد و حس اطمینان از رفع بلایا در ایجاد آرامش او مؤثر است. بسیاری از افراد برای رونق تجارت و کسب خود از عقیق قهوه‌ای استفاده می‌کنند.

این سنگ در بالا بردن قدرت اراده فرد و در نتیجه آسان شدن کارها نیز نقش مثبتی در زندگی ایفا می‌کند. معلمان معنوی معتقدند که انرژی‌های منفی از اطراف این سنگ پراکنده شده و برای پاک‌سازی هاله مفید و مناسب است. ایجاد تعادل و نشاط و برقراری آرامش و صلح با خود از دیگر خواص عقیق قهوه‌ای است. همه انواع سنگ عقیق شادی و شادابی را برای فرد به ارمغان می‌آورند و تماشای این سنگ و نگاه به آن نیز موجب شادی در فرد می‌شود و اندوه را از او دور می‌کند. عقیق قهوه‌ای خوش‌یمن محسوب شده و سنگ خوش‌شانسی است.

از نظر جسمی نیز این سنگ فواید بی‌شماری دارد. در طب سنتی و انواع طب کهن در کشورهای مختلف از این سنگ برای درمان بیماری‌ها استفاده می‌کردند. سنگ عقیق قهوه‌ای در درمان بیماری‌های چشمی، دردهای سر و گردن و پشت بدن، درمان بیماری‌های گوارشی و زخم معده و روده و همچنین ایجاد عملکرد صحیح در اندام‌های تنفسی مانند ریه مؤثر است. از این سنگ برای تعادل در کارکرد پروستات و کاهش گرفتگی عضلات نیز استفاده می‌شود.


اصل بودن سنگ عقیق

تأثیرگذاری سنگ‌های قیمتی زمانی به اوج خود می‌رسد که سنگ اصل باشد و سنگی قیمتی محسوب شود. در یک پژوهش علمی اثبات شده که کریستال‌های مصنوعی اثری بر مراقبه ندارند و از این نظر اصل بودن سنگ و استفاده طولانی‌مدت از آن تأثیر خواص سنگ درمانی را افزایش می‌دهد.

تشخیص سنگ اصل از سنگ غیراصل کار دشواری است و توسط متخصصان انجام می‌شود ولی برای آنکه بتوانید عقیق اصل را بشناسید چند راه ساده نیز وجود دارد. سنگ عقیق در آتش نمی‌سوزد، البته سنجش با استفاده از این روش در هنگام خرید سنگ کاربردی نیست، با سنگ عقیق می‌توانید بر روی شیشه خطی حک کنید، با توجه به صیقل خوردن سنگ‌ها پیش از فروش این روش نیز کاربردی نیست، این سنگ با اشیا نوک‌تیز خراشیده نمی‌شود و می‌توان در پرتو نور حباب‌های کندو مانندی در آن دید. دو روش آخر را می‌توانید در هنگام خرید امتحان کرده و از اصل بودن سنگ مطمئن شوید. سنگ را در برابر نور گرفته و حباب‌های درون آن را ببینید و همچنین با جسمی نیز بر روی آن بکشید. این دو روش هنگام خرید کاربردی است. برای مشاهده اطالاعت بیشتر در این مورد به مقاله تشخیص اصالت سنگ عقیق رجوع کنید.



انتشار در: 25 آذر, 1399
بروز رسانی در: 13 دی, 1402
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

47 - = 40

ضامن کیفیترضایت و اطمینان خاطر از خرید
تحویل سریعبارگیری از نزدیک ترین محل تولیدی
ضامن قیمت راهبرد ما، سود کمتر - فروش بیشتر
باشگاه مشتریانتخفیفات - شرایط ویژه فروش