کاربرد سنگ اسلب در نمای داخلی ساختمان

کاربرد سنگ slab

امروزه استفاده از انواع سنگ ها در نمای داخلی و خارجی ساختمان بسیار رایج است و طرفداران زیادی دارد. سنگ ها از متریال های طبیعی و مقاوم محسوب می شوند و استفاده از آنها علاوه بر اینکه به زیبایی بنا اضافه می کند، باعث دوام و پایداری نمای داخلی و خارجی ساختمان می شود. سنگ اسلب به برش قطعات بزرگ تر از ۸۰ سانت در طول و عرض میگویند که به صورت یک تکه به عنوان دیوار پوش- کف پوش و یا رویه میز و کانتر، کاربری دارد.


ابعاد سنگ اسلب

ابعاد سنگ اسلب بزرگ است و به همین دلیل است که به آن اسلب میگویند. به طوری که معمولا این سنگ در ابعاد 220*120 سانت و حتی بیشتر یافت می شود. سنگ ها پس از اینکه از معدن استخراج می شوند به کارخانه سنگبری برده شده و سپس در کارخانه ها در ابعاد و اندازه های متنوع برش و فراوری می شوند. سنگ اسلب یکی از انواع برش سنگ های صادراتی است به همین دلیل تولید و ارائه سنگ اسلب اهمیت زیادی دارد.

کاربرد سنگ اسلب

کاربرد سنگ اسلب

سنگ اسلب را می توان به عنوان یک تزئین در دیوارها و به عنوان دکوراسیون استفاده کرد. علاوه بر آن، برخی از افراد از سنگ اسلب برای پوشش کف ساختمان خود استفاده می کنند. همچنین می توان سنگ اسلب را در لابی هتل ها، دیوارهای سالن، سالن های کنفرانس و سایر مکان ها استفاده کرد. ضخامت استاندارد سنگ اسلب 2 سانتی متر است اما در ضخامت های دیگر نیز تولید و عرضه می شود.


مزایای سنگ اسلب

همانطور که در بالا اشاره شد، سنگ اسلب زیبایی منحصر به فرد دارد و در کنار ویژگی های دیگر آن، باعث شده است که افراد از این سنگ در مکان های مختلف و یا حتی قسمت های مختلف منزلشان استفاده کنند. مزایا و ویژگی های سنگ اسلب که باعث رایج و پرطرفدار شدن این سنگ شده است، عبارتند از:

زیبایی:

بدون شک بارز تررین خصیصه سنگ های اسلب زیبایی آن است. طرح ها و بافت های طبیعی سنگ به صورت یکپارچه و سطح براق و شفاف جلوه بسیار زیبایی را خلق خواهد کرد. این جلوه در اسلب های سنگ مرمر به واسطه عبور دادن نور از بافت خود دو چندان خواهد بود. همچنین پیاده سازی طرح های قرینه ای مانند بوک مج و فورمچ سبب زیبایی بیشتر خواهد شد.

تنوع بالای طرح و رنگ:

در تولید سنگ اسلب از رنگ های مصنوعی استفاده نمی شود و سنگ های اسلب با همان شکل و رنگ طبیعی خود برش داده می شوند که میتواند از بین انواع سنگ های مرمریت – تراورتن – مرمر – گرانیت – چینی باشد که هرکدام از این انواع دارای طیف وسیعی از طرح ها و کاراکتر های رنگی هستند که به طور قطع یکی از آنها انتخاب شما خواهد بود.

نداشتن محدودیت در استفاده:

ویژگی های مختلف و مزایای این سنگ باعث شده است که از آن در قسمت های مختلف منازل (تی وی وال)، مجتمع های مسکونی و تجاری (فضاهای مشاع، لابی و راهرو ها)، شرکت ها، هتل ها، رستوران ها و غیره استفاده کرد. علاوه بر آن، داشتن تنوع رنگ و طرح سنگ های اسلب موجب شده است که به سادگی با دکوراسیون های مختلف تطابق و هماهنگی داشته باشند.

مزایای سنگ اسلب

کاربرد سنگ اسلب در نمای داخلی ساختمان

از رایج ترین و محبوب ترین کاربردهای سنگ اسلب در نمای داخلی ساختمان، استفاده از آن در دیوار پشت ال سی دی یا نی وی وال و سرویس بهداشتی و حمام است.

کاربرد سنگ اسلب در آشپزخانه

در آشپزخانه های منازل از سنگ اسلب برای ساخت کانتر آشپزخانه، سنگ اپن، رویه کابینت، جزیره آشپزخانه و … استفاده میگردد. استفاده از سنگ اسلب در این قسمت های آشپزخانه روی زیبایی و مدرن بودن خانه تاثیر بسیاری می گذارد.

کاربرد سنگ اسلب در آشپزخانه

استفاده از سنگ اسلب لابی و راهرو ها

شاید بیشترین و رایج ترین کاربرد سنگ اسلب را بتوان در لابی مجتمع های تجاری و مسکونی و همچنین فضاهای مشاع داخلی و خارجی بنا دانست. فضاهایی که به محض ورود به ساختمان دیده میشوند و توجه مخاطب را جلب میکنند.

کاربرد سنگ اسلب به عنوان کفپوش

سنگ اسلب در کفپوش مجتمع های شیک و مدرن تجاری جایگاه ویژه ای دارد. استفاده از این سنگ غالبا به صورت بوک مچ میباشد که در راهروهای بزرگ جلوه زیبایی خلق میکند.

اما بالا بودن قیمت این سنگ و هزینه نصب بالای آن سبب شده است که بسیاری از مردم برای استفاده از سنگ اسلب در کف بنا خود دچار تردید شوند.

slab stones
پیشنهاد میکنیم مقاله ی زیر را از دست ندهید:

سخن آخر

در نتیجه، در صورتی که نگران قیمت بالای سنگ اسلب نیستید، می توانید از این سنگ در قسمت های مختلف بنا از داخل منزل تا فضاهای مشاع داخل و خارج بنای خود استفاده کرد و از زیبایی و جذابیت این سنگ در کنار داشتن یک دکوراسیون مدرن بهره ببرید.


برچسب‌ها :


انتشار در: 10 اسفند, 1398
بروز رسانی در: 25 آذر, 1402
دیدگاه‌ها
  1. شورانگیز :

    نویسنده این متن کیه؟

    23 خرداد 1400 - 8:17 ب.ظ
  2. مدیر :

    سلام. آقای احسان خالدی

    24 خرداد 1400 - 11:54 ق.ظ
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

23 - = 16

ضامن کیفیترضایت و اطمینان خاطر از خرید
تحویل سریعبارگیری از نزدیک ترین محل تولیدی
ضامن قیمت راهبرد ما، سود کمتر - فروش بیشتر
باشگاه مشتریانتخفیفات - شرایط ویژه فروش