معرفی سنگ های نمای پرطرفدار در ساختمان های شهری

Best facades stone

یکی از پرطرفدار ترین نمای ساختمان های شهری، سنگ بوده که سال های زیادی است در نمای ساختمان به کار گرفته میشود. سوالی که پیش میاید، شاید این باشد که چرا نمای اکثر ساختمان ها را از سنگ استفاده میکنند؟ دلایل متعددی دارد، از جمله دلایل آن میتواند این باشد که سنگ دارای رنگ های شاد و متنوعی است و هیچ زمانی کهنه و قدیمی نمیشود، همچنین زیبایی آن در ذهن افراد باقی می ماند.

در گذشته نمای اکثر ساختمان ها از سیمان و آجر بودند، این نما عیب های زیادی داشت مانند این که سیمان و آجرخیلی سریع کثیف می شدند. امروزه سنگ جایگزین این نماها شده و چند سالی است که مشاهده میکنید، سنگ ها با رنگ های مختلف لباس ساختمان های شهر شده اند.

سنگ مناسب ترین انتخاب برای نما

از جمله جذاب ترین و شیک ترین نماها، نمای سنگ ساختمان به حساب میاید. نمای سنگ زیبایی بی نظیری را به نمای بیرونی ساختمان میدهد. همچنین نمای سنگ از گذشته تا به امروز مورد توجه بسیاری از معماران ساختمان قرار گرفته اند.
در حال حاضر برای نماهای ساختمان های شهری، از نمای سنگ بهره میبرند و لازم به ذکر است بدانید در اغلب ساختمان های مدرن، مسکونی، تجاری هم مورد استفاده قرار میگیرد.

ساختمان سازان اغلب برای طراحی نمای خارجی ساختمان ها، از سنگ های گرانیت، تراورتن و سنداستون بهره میگیرند. در میان سنگ های نام برده شده، سنگ تراورتن محبوبیت بیشتری برای نمای ساختمان شهری دارد.
در نمای سنگ ساختمان، ممکن است از چند سنگ متنوع استفاده کنند. مهندسان با انتخاب مناسب، سنگها را در کنار یکدیگر قرار میدهند و یک نمای جذاب ایجاد می کنند.

ویژگی سنگ های نمای پرطرفدار

  • مقاومت در برابر سرما و گرما
  • گرد و غبار را جذب نمیکند
  • جنس و رنگ تنوع دارد
  • در برابر ضربه و آتش سوزی مقاوم است
  • در نصب انعطاف پذیراست
  • در تمام سطوح نصب میشود

انواع سنگ های نمای پرطرفدار شهری

افراد زیادی به نمای ساختمان های خود اهمیت زیادی میدهند و دنبال جذاب ترین و خیره کننده ترین، نما برای ساختمان خود میگردند. سنگ نما جزئی از حساس ترین مراحل ساخت و ساز ساختمان محسوب میشود، به دلیل تنوع سنگ ها کار بسیار سختی است.
در طراحی سنگ نمای ساختمان شهری، با توجه به سلیقه مخاطب، ممکن است از چند نوع سنگ استفاده شود، در این انتخاب باید دقت فراوان حاصل شود تا هماهنگی سنگ ها در کنار هم سبب شود سنگ نما شیک به چشم بیاید.
سنگ هایی که در نمای ساختمان شهری استفاده میشوند و نمای خارجی ساختمان را زیبا میکنند، انواع مختلفی دارد که برای شما آنها را نام میبریم.

سنگ مرمریت

سنگ مرمریت برعکس سنگ مرمر مقاومت بالایی ندارد و اصلا سنگ مناسبی برای نمای خارجی ساختمان شهری نیست ولی برای نمای داخلی ساختمان انتخاب فوق العاده مناسبی خواهد بود.

سنگ ارزه

نام دیگر سنگ ارزه، سنگ تیشه است. استفاده از سنگ ارزه در نمای ساختمان ها برای جلوگیری از نفوذ رطوبت به دیوارها انجام میگیرد. اکثرا از این سنگ در پایین دیوار استفاده می نمایند.

سنگ گیوتین

سنگ گیوتین نام دیگر آن سنگ قیچی است. این سنگ نمونه هایی از انواع سنگ دکورتیو محسوب میشود. سنگ گیوتین در طراحی ساختمان و طراحی دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار میگیرد.

سنگ های نمای پرطرفدار

سنگ گرانیتی

سنگ گرانیت به داشتن مقاومت بالا معروف است. به قدری استحکام بالایی دارد که میتواند وزن غیر قابل توصیفی را تحمل کند. همچنین این سنگ دربرابر هوازدگی مقاوم است و میتوانید آن را با ساب زدن براق کنید. همین ویژگی ها سبب میشود، سنگ گرانیت، در نماهای ساختمان شهری محبوب به نظر برسد.

سنگ تراورتن

سنگ تراورتن جز سنگ هایی است که در سال های اخیر در نماهای ساختمان ها شهری استفاده آن گسترش یافته است. سنگ تراورتن نمای ساختمان شما را بی نظیر میکند و به چشم افراد دیگر ساختمان شما جذاب و زیبا میاید. سنگ تراورتن هم از لحظ زیبایی و هم قیمت بهترین سنگ، برای نماهای ساختمان شهری محسبوب میشود.

سنگ چینی

یکی دیگر از گزینه ها برای استفاده برای نمای ساختمان، سنگ چینی است. سنگ چینی برای نما و فضای خارجی کاملا فنی و مناسب به شمار می رود. سنگ چینی از لحاظ جذب آب، بین دو سنگ گرانیت و تراورتن قرار دارد، یعنی نه به اندازه تراورتن جذب بالایی دارد نه به اندازه گرانیت نچسب است.

سنگ مرمر

سنگ مرمر به رنگ های گوناگونی موجود دارد و همین امر جزی از خصوصیات بارز آن محسوب می شود. سنگ مرمر قابلیت صیقل پذیری زیادی را دارا است. از زمان های گذشته تا به امروز در نمای ساختمان های شهری کاربرد زیادی داشته است. همچنین این سنگ در برابر نور خورشید، گرما، سرما و باران مقاومت دارد. اگر دنبال سنگی با قیمت مناسب برای نمای ساختمان خود هستید، دور این سنگ را خط بکشید، سنگ مرمر از گران ترین سنگ ها به حساب میاید.

محبوب ترین مصالح ساختمانی

مقاله زیر را حتما بخوانید:

سنگ دیوریت

سنگ دیوریت مقاومت بالایی دارد. همچنین قیمت آن نسبت به سنگ های دیگر مناسب تر است. ولی از نظر زیبایی تعریف چندانی نخواهد داشت. اگر دنبال سنگی با قیمت مناسب برای ساختمان خود هستید این سنگ پیشنهاد میشود اما اگر زیبایی اولویت دارد برای شما هرگز از این سنگ برای نمای ساختمان استفاده نکنید.

سنگ کوارتزیت

سنگ کوارتزیت، به دلیل ساختار بلوری شکلی که دارد، سنگی سخت و بادوام محسوب می شود. این نوع سنگ در برابر مواد شیمایی و هرگونه شرایط محیطی از مقاومت بالایی برخوردار است. سنگ کوارتزیت را در سنگ پله و صفحات ضد آب هم مورد استفاده قرار میدهند.

سنگ بادبر

از سنگ بادبر که نام دیگر آن مالون است، در صنعت ساختمان سازی بهره میگیرند. سنگ بادبر یا سنگ لاشه در طراحی نمای خارجی ساختمان های شهری، تونل سازی و… کاربرد دارد. این سنگ از زیبایی بی نظری برخوردار است. پیشنهاد میکنیم برای نمای ساختمان خود از این سنگ استفاده کنید.

سنگ سنداستون

سنگ سنداستون یکی دیگر از سنگ های نمای ساختمان شهری محسوب میشود. این سنگ از استحکام بالایی برخوردار است. لازم به ذکر است بدانید سنگ سنداستون در مناطق اسیدی مقاومت آن کاهش پیدا میکند. اگر دنبال نمای سنگ مناسب برای ساختمان خود هستید، این سنگ اصلا پیشنهاد نمیشود، بنا به دلیلی که این سنگ جذب آب مناسبی ندارد.

خرید آنلاین سنگ

مقاله زیر را حتما بخوانید:

پایان

در مطالب بالا برای شما گفته شد پرطرف دار ترین نما ساختمان سنگ محسوب میشود. اگر برای ساختمان خود میخواهید از نمای سنگی استفاده کنید حتما به نکاتی که گفته شد توجه داشته باشید.


خرید اینترنتی سنگ نما و مشاهده ی قیمت سنگ نما



انتشار در: 4 فروردین, 1399
بروز رسانی در: 27 شهریور, 1400
دیدگاه‌ها
  1. میهن راپل :

    عالی بود محتواتون قربان.

    7 مهر 1402 - 1:36 ب.ظ
  2. سنگ وزین :

    سپاس از توجه شما

    8 مهر 1402 - 11:25 ق.ظ
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 4 = 6

ضامن کیفیترضایت و اطمینان خاطر از خرید
تحویل سریعبارگیری از نزدیک ترین محل تولیدی
ضامن قیمت راهبرد ما، سود کمتر - فروش بیشتر
باشگاه مشتریانتخفیفات - شرایط ویژه فروش