نما ترکیبی آجری – رومی راهی به سبک معماری ایرانی اصیل

نمای رومی آجر و سنگ تراورتن

همانگونه که میدانید نما رومی یکی از محبوب ترین سبک ها برای نما در غرب است که در سالهای اخیر در کشور ما نیز رایج شد. این سبک نما در کنار تمام زیبایی هایی که دارد، معایبی نیز دارد که مهمترین آن بحث فرهنگی و تمدن ایرانی ماست. چرا که ریشه سبک های معماری ایرانی، بدون شک از غرب غنی تر است و بدین جهت توجه به ریشه های غربی میتواند این امر را مورد بی لطفی قرار دهد که میتواند منجر به از بین رفتن این ریشه ها طی مرور زمان گردد. خوشبختانه در سالهای اخیر این نوع نما ها دیگر مجوز پایان کار نخواهند گرفت و اگر کار شود مشمول جریمه خواهد بود.

حال با توجه به این که سبک معماری ساسانی و هخامنشی نیز شباهت هایی به این سبک رومی دارد و همچنین محبوبیت سبک رومی، نمای ترکیبی آجری – رومی میتواند گزینه بسیار مناسبی برای ما ایرانیان محسوب شود. با این کار عملا، معایب این نوع نما را برطرف کرده ایم.

  • با ترکیب آجر هزینه تمام شده پایین تر خواهد بود.
  • آجر، سبک و سیاق معماری ایرانی را با این ترکیب زنده میکند.
  • مشکلی از بابت پایان کار و اصول کنترلی کمیته نما وجود نخواهد داشت.

گالری نما ترکیبی رومی – آجری

کمی هم درد دل …

شایان ذکر است متاسفانه سبک نمای ایرانی که میتواند نمادی از معماری غنی و کهن ما از دوران ساسانی به بعد باشد مورد توجه مسئولان انقلابی نبوده است و صرفا سبک معماری اسلامی همیشه مورد توجه قرار گرفته. این سبک نیز بسیار پر بار و غنی است اما عدم توجه به ریشه های دیرینه تر خودمان و صرفا نگرش تک بعدی دینی به تمامی مسائل و عدم توجه به سلایق مختلف و آزادی و حق انتخاب جامعه، منجر به مسائلی مانند رایج شدن سبک نمای رومی و گرایش به دیگر فرهنگ ها خواهد شد.

امیدواریم روزی مسئولان این کشور از متخصصین باشند. نه صرفا متدینین. چرا که دین هم میگوید، برای یک انسان چیزی جز آنکه برای آن تلاش میکند نیست. حال آنکه امروزه تماما، تلاش در نشان دادن میزان متدین بودن، ملاک و میزان قرار گرفته است نه میزان تخصص و تجربه در آن رشته …



انتشار در: 25 اسفند, 1400
بروز رسانی در: 6 تیر, 1401
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 + 3 =

ضامن کیفیترضایت و اطمینان خاطر از خرید
تحویل سریعبارگیری از نزدیک ترین محل تولیدی
ضامن قیمت راهبرد ما، سود کمتر - فروش بیشتر
باشگاه مشتریانتخفیفات - شرایط ویژه فروش