بهترین سنگ ها برای نما ساختمان

نمای سنگی رومی

قبل از شروع به خواندن این متن، در ابتدا باید معنای بهترین سنگ یا بهترین انتخاب را بدانیم. بهترین انتخاب لزوما گران ترین ها نیستند. بلکه با توجه به کاربری و ظرفیت باید انتخاب مناسبی صورت پذیرد. به عنوان مثال برای نمای پشت ساختمان یا دیوارها و نماهایی که دید ندارند مانند نورگیر، بهترین انتخاب سنگ های روشن و سوپر گران قیمت نیستند.

حال با توجه به این مهم بهترین سنگ ها برای نما ساختمان را معرفی میکنیم.


تراورتن – یکی از بهترین سنگ ها برای نما

به طور کلی سنگ تراورتن انتخاب مناسبی برای نما ساختمان میباشد. دلایل این امر را میتوان در:

  • زیبایی و تنوع بالا
  • مقاومت خمشی و فشاری مناسب
  • عایق بودن نسبی حرارت و صدا
  • وزن کمتر نسبت به سایر سنگ ها
  • مقاومت در برابر خورشید و سرما و گرما و شرایط اسیدی
  • چسبندگی مناسب

بیان کرد.

در این میان تراورتن های عباس آبادآتشکوهدره بخاریحاجی آبادآبگرم به ترتیب از بهترین ها از لحاظ کیفیت هستند که در میان آنها سورت های متنوعی بر اساس میزان رگه و بازی رنگ وجود دارد که میتواند تا سه برابر، قیمت سنگ را تغییر دهد.

۷ فاکتور مهم خرید سنگ نمای خوب
پیشنهاد میکنیم مقاله ی زیر را از دست ندهید:

سنگ کریستال یکی از بهترین سنگ ها برای نما

سنگ های چینی یا کریستال از دیرباز در نمای ساختمان ها استفاده می شده است. اما امروزه به مدد دستگاه های جدید با پرداخت های سطحی بی نظیر، سنگ های چینی، آن روی زیبای خود را نمایان کرده اند.

سنگ های چینی با طرح های منتوع و زیبا، سطحی براق به دلیل ساب پذیری بالا، جذب آب کم، مقاومت در برابر شرایط گوناگون جوی و سرما و گرما از گزینه های مناسب (با تنالیته رنگی غالبا سفید و طوسی) برای نمای ساختمان محسوب میشود.

از میان سنگ های کریستال بهترین گزینه ها برای نما را میتوان سنگ ازناالیگودرز – پاتک – نیریز و سایمان را اشاره کرد. شایان ذکر است سنگ سایمان به ندرت در سایز های ۴۰ طولی و یا تایل برش میخورد و بیشتر در قالب ابعاد اسلب موجود است.


آیا سنگ گرانیت برای نما مناسب نیست؟

در سالهای پیش گرانیت نقش پر رنگی در ساختمان ها به عنوان سنگ نما داشت. اما سنگ گرانیت به دو دلیل بزرگ برای نما مناسب نیست. یکی وزن بالا و دیگری عدم چسبندگی مناسب. از دیگر عوامل هم میتوان اکسیده شده در برخی سورت ها و یا عدم دارا بودن طرح های متنوع اشاره کرد. حال از این سنگ بر روی دیوار و حتی نمای طبقه همکف می‌توانید استفاده نمایید.

آیا سنگ های مرمریت برای نما مناسب هستند؟

سنگ های مرمریت به دلیل ساختار نه چندان تثبیت شده و مقاوم رسوبی خود، در برابر شرایط اسیدی، رطوبت، سرما و گرما و اشعه خورشید مقاومت مناسبی ندارند و برای استفاده در نما توصیه نمیشود. شایان ذکر است برخی فراوری های سنگ های مرمریت را میتوان در نما کار کرد که البته دارای ساب براق نیستند.

برچسب‌ها :


انتشار در: 3 شهریور, 1401
بروز رسانی در: 19 آذر, 1402
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 - 9 =

ضامن کیفیترضایت و اطمینان خاطر از خرید
تحویل سریعبارگیری از نزدیک ترین محل تولیدی
ضامن قیمت راهبرد ما، سود کمتر - فروش بیشتر
باشگاه مشتریانتخفیفات - شرایط ویژه فروش