کاربرد سنگ تراورتن در ساخت مصنوعات سنگی

کاربرد سنگ تراورتن در ساخت مصنوعات سنگی

سنگ تراورتن دارای بافتی رسوبی و متخلخل بوده که در عمق چشمه های آب گرم تشکیل شده است. این سنگ شامل طیف وسیعی از رنگ هایی چون سفید، شکلاتی، کرم، زرد و قرمز می باشد. همین دلیل باعث شده تا استفاده از سنگ تراورتن در سبک و طراحی های متفاوت امکان پذیر باشد. کاربرد سنگ تراورتن در بخش های مختلف ساختمان از جمله دیوار، کف و نما گسترده شده است. با وجود ویژگی های مثبتی چون تنوع طرح و رنگ، مقاومت بالا در شرایط محیطی متفاوت و عایق حرارتی و صوتی، انتخاب سنگ تراورتن می‌ تواند به بهبود کیفیت و جلوه فضا کمک کند و سرمایه‌ گذاری مناسبی برای ساختمان‌ ها باشد.


رایج ترین کاربرد های سنگ تراورتن

این سنگ با مقاومت و طرح های زیبای خود می تواند در بخش های داخلی و خارجی ساختمان به عنوان دیوارپوش، کف پوش، سنگ پله و سنگ نما مورد استفاده قرار بگیرد. سنگ تراورتن علاوه بر کاربری به عنوان سنگ ساختمانی، در تولید محصولات دکوراتیو و مصنوعات سنگی نیز نقش پر رنگی ایفا می کند. در ادامه این مطلب به شناخت بیشتر کاربرد سنگ تراورتن در ساخت مصنوعات سنگی خواهیم پرداخت.

انواع مصنوعات با سنگ تراورتن

همانطور که در بالا اشاره شد، سنگ تراورتن در کنار کاربرد خود به عنوان سنگ ساختمانی، در ساخت مصنوعات سنگی و دکوراتیو نیز بکار گرفته می شود. مصنوعات سنگی به مجموع محصولاتی نظیر آبنما، پایه آیفون، شومینه، نرده سنگی، میز سنگی، گلدان و انواع اکسسوری های سنگی گفته می شود. این محصولات دکوراتیو از تنوع بالا و کاربری زیادی برخوردار هستند. در ادامه، کاربرد سنگ تراورتن در ساخت مهم ترین و البته پر استفاده ترین مصنوعات سنگی بررسی خواهیم کرد.


کاربرد سنگ تراورتن در ساخت آبنما سنگی

امروزه استفاده از ابنما ها در دکوراسیون داخلی و خارجی، محبوبیت بالایی یافته است. این محصولات با سبک و طرح های گوناگون، در انواع آبنما خانگی، آبنما دیواری، آبنما روف گاردن و ویلایی عرضه می شوند. سنگ تراورتن با داشتن دوام و مقاومت بالا در شرایط متفاوت، از بهترین گزینه ها برای ساخت آبنما سنگی می باشد.


کاربرد سنگ تراورتن در ساخت میز سنگی

میز های سنگی به سه دسته جلو مبلی، ناهار خوری و استند تقسیم بندی می شوند. با توجه به مدل طراحی، از سنگ تراورتن در ساخت رویه و یا پایه میز ها استفاده می شود. رنگ و نقش های منحصر به فرد تراورتن در کنار طراحی میز سنگی، بی شک جلوه ای جذاب و خاص برای فضای مورد نظر خلق خواهد کرد.


کاربرد سنگ تراورتن در ساخت پایه آیفون سنگی

بهره گیری از پایه آیفون سنگی در ورودی ساختمان، نه تنها باعث ایجاد سهولت در استفاده از پنل آیفون شده بلکه جلوه و نمای ساختمان را بیش از پیش افزایش خواهد داد. مقاومت تراورتن در برابر اشعه خورشید و شرایط آب و هوایی گوناگون باعث شده تا این سنگ به عنوان یکی از رایج ترین گزینه ها در تولید پایه آیفون های سنگی شناخته شود.


کاربرد سنگ تراورتن در ساخت مجسمه سنگی

مجسمه های سنگی یکی دیگر از تزیینات و مصنوعات سنگی است که در دسته بندی های انسان، حیوان و اشیا همچون فرشته، شیر، اسب، قلب و با سنگ تراورتن ساخته می شوند.


کاربرد سنگ تراورتن در ساخت گلدان سنگی

 گلدان سنگی طبیعی (Stone Flower Pot) یکی از شیک ترین و محبوبترین مصنوعات ساخته شده از سنگ تراورتن می باشد؛ چرا که ذات گل طبیعی است و قرار دادن آن در یک کالبد سنگی طبیعی بسیار مناسب تر و زیباتر خواهد بود.


کاربرد سنگ تراورتن در ساخت اکسسوری سنگی

اکسسوری سنگی از مجموع محصولات دکوراتیو همچون گوی، ساعت، شمعدان و میوه های تزیینی تشکیل شده است. هر کدام از این تزیینات سنگی به دلیل ذات طبیعی کار، دارای طرح و رنگ منحصر به فرد خود می باشند و یافتن یک نمونه دیگر با طرحی دقیقا شبیه به آن محصول ممکن نخواهد بود. همین موضوع ارزش و جذابیت این اکسسوری های سنگی را دوچندان کرده است.


کاربرد سنگ تراورتن در ساخت روشویی سنگی

استفاده از سنگ طبیعی در ساخت انواع روشویی، نمایی شیک و لوکس برای آنها پدید خواهد آورد. این مصنوعات سنگی در طرح و انواع گسترده و متنوعی در بازار عرضه می شوند. روشویی سنگی با داشتن مقاومت بالا می تواند طی سال ها بدون تغییر باقی بماند و کیفیت خود را حفظ کند. روشویی های ساخته شده از تراورتن، اغلب دارای زمینه ای با نتاژ رنگ کرم می باشند.

برچسب‌ها :


انتشار در: 28 تیر, 1403
بروز رسانی در: 11 مرداد, 1403
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.