انواع سنگ های ساختمانی سفید و روشن

سنگ های ساختمانی سفید

آنچه درمقاله سنگ های ساختمانی سفید خواهید خواند:

در انتخاب سنگ ساختمان آیتم های زیادی را باید در نظر بگیریم. یکی از موارد مهم در این امر رنگ سنگ مورد نظر است. اهمیت این موضوع به قدری مهم است که می تواند جلوه و جذابیت ساختمان شما را دو چندان کند یا از آن بکاهد. ما در این مقاله سعی داریم به طور مختصر به معرفی انواع سنگ های ساختمانی سفید و روشن بپردازیم.


انواع سنگ های سفید ساختمانی

سنگ های سفید در انواع مرمریت، تراورتن و چینی استخراج می شوند. اما باید توجه داشت که هر کدام از این نوع سنگ ها کاربری مخصوص به خود را دارند که در ادامه شما را با بهترین و پر کاربرد ترین هر کدام از آن ها آشنا می کنیم.

سنگ های روشن، محبوب ترین گزینه برای استفاده در نما و دیوارهای داخلی و خارجی ساختمان هستند. سنگ های چینی و تراورتن از انواع سنگ های استاندارد ساختمانی هستند که در میان آنها میتوان رنگ های روشن را در طرح های مختلف پیدا کرد.


انواع سنگ های چینی سفید کدامند؟

سنگ چینی به علت مقاومت سایشی بالا و جذب آب بسیار پایین در فضا های داخلی و خارجی، همچنین در مکان هایی که در معرض رطوبت قرار دارند مانند سرویس های بهداشتی، استفاده می شود. بدون شک وقتی صحبت از سنگ سفید به میان می‌آید، بدون شک سنگ چینی در حالت کلی بهترین انتخاب خواهد بود. چرا که این سنگ زیبا قابلیت کاربرد در فضای داخلی و بیرونی ساختمان را در کاربری کف – دیوار – پله و حتی نما را دارد.

از جمله سفید ترین و باکیفیت ترین سنگ های این دسته می توان به سنگ چینی الیگودرز، سنگ چینی ازنا سوپر و سنگ چینی نیریز اشاره کرد.

انواع سنگ مرمریت سفید

سنگ های مرمریت جز زیباترین سنگ های ساختمای به حساب می آیند که بیشتر در فضای داخلی ساختمان مانند سنگ کف، دیوار، صفحه کابینت و در ساخت مصنوعات سنگی کاربرد دارند.

در بین سنگ های مرمریت، سنگ کوه سفید و شهیادی سوپر از رنگ مایل به سفید و روشن تری برخوردارند.

انواع سنگ تراورتن سفید

تراورتن از جمله سنگ های رسوبی است که به دلیل بافت متخلخل و مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی مختلف به عنوان مقاوم ترین سنگ در نمای خارجی ساختمان و مصنوعات سنگی از جمله آبنما و مجسمه مورد استفاده قرار می گیرد.

از انواع سنگ های این دسته تراورتن بی موج عباس آباد، تراورتن آتشکوه سوپر، سنگ تراورتن سوپر ابیانه و سنگ ترامیت میاندوآب رنگ سفید و روشن تری دارند. به طور کلی قیمت سنگ نما با توجه به رنگ سنگ میتواند متغیر باشد و سنگ های رنگ روشن قیمت بالاتری نسبت به انواع تیره تر سنگ دارند.


سنگ های روشن و سفید را چگونه تمیز کنیم؟

نحوه تمیز کردن سنگ های سفید در هر نوع از سنگ ها ( تراورتن، مرمریت و چینی) متفاوت است. اما نکته مهمی که در روش نگهداری و تمیز کردن سنگ ها وجود دارد، این است که باید هنگام ایجاد آلودگی، سنگ ها را در سریع ترین زمان تمیز کرد.

به طور کلی برای تمیز کردن سطوح سنگی ابتدا گرد و غبار روی آن ها را گرفته و سپس با استفاده از محلول آب و شوینده غیر اسیدی سطح آنها را پاک کنید. این نکته را فراموش نکنید که سنگ ها به دلیل داشتن ترکیبات آهکی با مواد اسیدی واکنش میدهند و سنگ های با ساب براق، مات و کدر میشوند.

پیشنهاد میکنیم مقاله ی زیر را از دست ندهید:

تمیز کردن سنگ های چینی سفید

در میان انواع سنگ ها، سنگ چینی دارای کمترین میزان لکه پذیری است، بنابراین به راحتی با آب و صابون یا مایع ظرفشویی تمیز میشود.

تمیز کردن سنگ های تراورتن سفید

برای تمیز کردن سنگ های تراورتن همانند سنگ های چینی میتوانید از محلول آب و صابون (مواد شوینده) غیر اسیدی استفاده کنید. در صورت وجود لکه های کهنه تنها راه تمیزی و برطرف کردن آنها، استفاده از رزین است.

تمیز کردن سنگ های مرمریت سفید

در ارتباط با تمیز کردن سنگ های مرمریت باید بیشترین توجه را داشت چرا که این نوع سنگ ها دارای بالاترین میزان لکه پذیری هستند، خصوصا لکه چای و یا قهوه که دیگر تمیز کردن آن به آسانی اول نخواهد بود. در حالت کلی بهتر است بلافاصله پس از ایجاد لک یا آلودگی سطح مورد نظر را تمیز کنید. اگر لکه سطحی باشد با رزین برطرف می گردد در غیر این صورت معمولا لکه های عمیق و کهنه به سختی پاک شده و یا هرگز پاک نمیشوند.


خلاصه

سنگ های چینی در سورت سوپر را می‌توان روشن ترین انواع سنگ های ساختمانی به حساب آورد. در درجه بعدی تراورتن های روشن (آتشکوه – عباس آباد – دره بخاری – ابیانه) قرار دارند که کاراکتر رنگی آنها کمی به سمت رنگ های گرم میروند که باب میل معماران و سازندگان ساختمان ها میباشد. در فهرست زیر میتوانید روشن ترین سنگ های ساختمانی برای کاربرد در بخش های مختلف ساختمان را با آخرین قیمت بازار مشاهده و خریداری نمایید.


خرید آنلاین سنگ های سفید ساختمانی

جهت خرید آنلاین سنگ های سفید ساختمانی می توانید از محصولات زیر دیدن کنید و سنگ مورد مورد نظر خود را به راحتی خریداری نمایید.



انتشار در: 26 بهمن, 1399
بروز رسانی در: 14 دی, 1402
دیدگاه‌ها
  1. پریناز :

    شما پیج اینستا هم دارین؟

    29 تیر 1400 - 9:13 ب.ظ
  2. مدیر :

    سلام بله
    Instagram Page: @sangevazin

    3 مرداد 1400 - 1:47 ب.ظ
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 38 = 44

ضامن کیفیترضایت و اطمینان خاطر از خرید
تحویل سریعبارگیری از نزدیک ترین محل تولیدی
ضامن قیمت راهبرد ما، سود کمتر - فروش بیشتر
باشگاه مشتریانتخفیفات - شرایط ویژه فروش