سنگ قبر هنرمندان

سنگ قبر هنرمندان

در طول چند سال اخیر شاهد درگذشت و از دست دادن هنرمندان بسیاری در عرصه های متفاوت بودیم که خبر فوت هر کدام از آنان، شوک و غم بزرگی را به جامعه هنری وارد کرد. از شیوع ویروس کرونا و درگیر شدنی برخی از هنرمندان گرفته تا دلایلی چون بیماری، تصادفات ناگهانی و… باعث شدند که چندی از شخصیت های هنری محبوب کشورمان را از دست بدهیم و در ادامه راه از بهرمند شدن و دیدن آثار هنری جدیدشان محروم شویم.

و حالا در کنار تمام خاطرات و لحظات ارزشمندی که در مسیر زندگی خود در این دنیای فانی رقم زدند، تنها یک سنگ قبر از آنان برای دوستداران‌ شان به یادگار مانده است. در ادامه سنگ قبر هنرمندان فوت شده در طول سال های 1400 تا 1402 را مشاهده خواهیم کرد.


سنگ قبر هنرمندان

طراحی و اجرای سنگ قبر هنرمندانی که در زیر مشاهده خواهیم کرد، توسط افراد و طراحان متفاوتی اجرا شده است. این سنگ مزار ها در رنگ هایی چون سفید، مشکی و سبز، با استفاده از متریال های متفاوتی طراحی شده اند. جنس برخی از آن ها از سنگ مصنوعی – نانو بوده و برخی دیگر از جنس سنگ های طبیعی مثل سنگ گرانیت، سنگ مرمر و سنگ چینی می باشند. از متعلقاتی چون کتیبه سنگی، سردیس – مجسمه و اجرای باغچه کاری نیز در ساخت سنگ قبر هنرمندان استفاده شده است.

سنگ قبر بیتا فرهی

بیتا فرهی بازیگر معروف سینما و تلویزیون در تاریخ 4 آذر 1402 به دلیل عارضه قلبی و ریوی، از دنیا رفت. سنگ قبر این بازیگر ایرانی در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) تهران و در کنار سنگ قبر هنرمندان دیگر قرار گرفته است. این سنگ قبر از جنس مرمر سفید رنگ بوده و متشکل از یک کتیبه منقش شده به تصویر این هنرمند و سه قطعه سنگ با حکاکی اسم و قطعه ای از شعر می باشد.


سنگ قبر داریوش مهرجویی و وحیده محمدی فر

داریوش مهرجویی از بزرگ ترین فیلم سازان ایرانی و همسرش وحیده محمدی فر در تاریخ ۲۵ مهرماه سال 1402 در ویلای شخصی خود در منطقه زیبادشت کرج، در کمال ناباوری به قتل رسیدند و جان خود را از دست دادند. سنگ قبر این دو هنرمند توسط فرشید مثقالی، از طراحان معاصر ایرانی و از دوستان قدیمی داریوش مهرجویی طراحی شده است. جنس این سنگ مزار از سنگ مرمر سفید می باشد.


سنگ قبر آتیلا پسیانی

آتیلا پسیانی، بازیگر معروف ایرانی پس از تحمل یک دوره بیماری سرطان، سرانجام در تاریخ 14 مهر 1402 بر اثر عوارض بیماری خود، در کشور فرانسه درگذشت. انشار خبر فوت این هنرمند برجسته در فضای مجازی همه را به شدت شوکه کرد. آتیلا پسیانی در قطعه هنرمندان بهشت زهرا، در کنار مادرش، جمیله شیخی به خاک سپرده شد. سنگ قبر این مرحوم از سنگ گرانیت مشکی ساخته شده و دارای طراحی ساده به همراه اشکال سندبلاست شده بر روی قرنیز ها و حکاکی اسم این هنرمند در کنار اسم مادرش، می باشد.


سنگ قبر آرش میر احمدی

آرش میر احمدی بازیگر، نویسنده و کارگردان ایرانی، فارغ التحصیل لیسانس رشته هنر‌ های نمایشی از دانشکده هنر‌ های زیبای دانشگاه تهران بود. این بازیگر طنز 52 ساله بر اثر بیماری سرطان در تاریخ 28 شهریور 1402 درگذشت.


سنگ قبر فریماه فرجامی

فریماه فرجامی هنرپیشه ایرانی به دلیلی سکته مغزی در تاریخ در ۹ تیر ۱۴۰۲ درگذشت. آخرین اثر او فیلم لامینور ساخته داریوش مهرجویی بود. سنگ قبر این بازیگر ایرانی از جنس سنگ گرانیت بوده و در طراحی آن از قلوه سنگ سفید استفاده شده است.


سنگ قبر حسام محمودی

حسام محمودی بازیگر سینما و تلوزیون ایران در میانه تولید سریال رحیل، به علت ایست قلبی در ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ و سن 37 سالگی از دنیا رفت. سنگ قبر این بازیگر ایرانی از سنگ گرانیت مشکی ساخته شده است.


سنگ قبر امین تارخ

امین تارخ بازیگر سرشناس سینما، تئاتر و تلویزیون ایران به علت سکته قلبی در تاریخ 2 مهر 1401 از دنیا رفت. سنگ مزار این هنرمند معروف در کنار سنگ قبر هنرمندان دیگری چون فرشته طائرپور و افسانه محمدی قرار گرفته است. این سنگ قبر دارای طراحی ساده بوده و از مرمر سفید رنگ ساخته شده است.


سنگ قبر هوشنگ ابتهاج

هوشنگ ابتهاج (سایه)، از برجسته ترین شاعران و غزل سرایان ایران معاصر بود. از آثار برجسته او می توان به کتاب آینه در آینه و تصحیح او از غزل‌ های حافظ اشاره کرد. این شاعر معاصر ایرانی در تاریخ 19 مرداد ماه سال 1401 به علت نارسایی کلیه درگذشت. سنگ قبر این هنرمند در باغ محتشم رشت قرار گرفته است. از سنگ گرانیت سبز رنگ در ساخت این سنگ مزار استفاده شده و سردیس این هنرمند نیز در بالای سنگ قبر او نصب گردیده است.


سنگ قبر زهره فکور صبور

زهره فکور صبور در سال 1375 فعالیت هنری خود را در حوزه بازیگری آغاز کرد. از جمله آثار او میتوان به سریال دلنوازان و سریال دردسر های عظیم اشاره کرد. خبر فوت این بازیگر ایرانی در تاریخ 10 اسفند 1400 در رسانه ها پخش شد. اکنون سنگ قبر او در جوار سنگ قبر هنرمندان دیگری همچو ماندانا هوشیار، هنرمند و طراح صحنه شیرازی، در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) قرار گرفته شده است.


سنگ قبر عزت الله مهرآوران

عزت الله مهراوران در 17 مهر 1400 بر اثر عوارض ناشی از ابتلا به بیماری کرونا، دچار سکته قلبی شد و از بین ما رفت. این بازیگر محبوب با ایفای نقش در فیلم و سریال هایی چون وضعیت سفید و لیسانسه ها، آثار خاطره انگیزی از خود به یادگار گذاشت.


سنگ قبر فتحعلی اویسی

فتحعلی اویسی از بازیگران معروف ایرانی، نقش های بسیار خاطره انگیزی در طول حرفه هنرپیشگی خود به یادگار گذاشت. از جمله کار های به یادماندنی او می توان به سریال بدون شرح اشاره کرد. خبر درگذشت این هنرمند معروف غم بزرگی به جامعه هنری و کمدی دوست ایران وارد کرد. این بازیگر ایرانی به دلیل سکته مغزی در 13 مهر 1400 از بین ما رفت.


سنگ قبر علی سلیمانی

علی سلیمانی بازیگر، مجری و کارگردان، در 21 مرداد 1400 به دلیل ابتلا به بیماری کرونا در سن 50 سالگی از بین ما رفت. سنگ قبر این بازیگر ایرانی که شامل تصویر حکاکی شده‌ی او می شود، از سنگ مرمر ساخته شده است و همچنین جمله ی : (( هر کسی آمده است تا سهمش را بدهد و برود، این برای آمدنت بود. فراموش نکن که سهمی داری و به امید رفتنی نیکو )) بر روی آن نقش بسته است.


سنگ قبر ارشا اقدسی

ارشا اقدسی بدلکار معروف و بین المللی کشورمان، در تاریخ 6 مرداد 1400 بر اثر حادثه در صحنه فیلمبرداری در لبنان جان خود را از دست داد. این هنرمند معروف و محبوب ایرانی در بهشت زهرا (س) تهران و در کنار پیمان ابدی، دیگر بدلکار ایرانی و استاد ارشا به خاک سپرده شد. در مزار این هنرمند از سنگ قبر دو تیکه، از جنس سنگ گرانیت استفاده شده است.


سنگ قبر حمیدرضا صدر

حمیدرضا صدر اکثرا یک به عنوان یک کارشناس فوتبال شناخته می شد. اما علاوه بر این، او یک منتقد و تحلیلگر سینما و همچنین یک نویسنده ماهر بود. او بعد از 3 سال درگیری با بیماری سرطان در نهایت در تاریخ 25 تیر 1400 در آمریکا از دنیا رفت و بعد از انتقال به ایران، در بهشت زهرا (س) تهران به خاک سپرده شد. این هنرمند معروف وصیت کرده بود تا پس از فوتش، تمام اعضای بدن او را اهدا کنند.


سنگ قبر بیژن افشار

بیژن افشار که با ایفای نقش در آثاری چون مختارنامه، معمای شاه و بی گناهان شناخته می شد، در 20 اردیبهشت 1400 به دلیل ابتلا به ویروس کرونا درگذشت.


سنگ قبر محسن قاضی مرادی

محسن قاضی مرادی هنرمند پیشکسوت ایرانی، در طول حیات، کار های به یاد ماندنی زیادی در کارنامه هنری خود ثبت کرد. این بازیگر معروف پس از سال ها تحمل رنج و مقابله با بیماری پارکینسون، سرانجام در تاریخ 25 فروردین 1400 از دنیا رفت. مزار او در کنار سنگ قبر هنرمندان دیگری چون گرشاسب رئوفی و حسین ملکی، در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) قرار گرفته است.


سنگ قبر آزاده نامداری

آزاده نامداری مجری و تهیه کننده تلوزیون و صدا و سیمای جمهوری اسلامی، به دلیل مصرف بیش از حد قرص های اعصاب و روان در تاریخ 7 فروردین 1400 درگذشت. این هنرمند ایرانی در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) تهران دفن شده است. سنگ قبر او از سنگ مرمر سفید و یک کتیبه سنگی از جنس گرانیت مشکی، به همراه تصویر حکاکی شده اش بر روی سنگ ها تشکیل شده است.

برچسب‌ها :


انتشار در: 21 دی, 1402
بروز رسانی در: 30 دی, 1402
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 17 = 27

ضامن کیفیترضایت و اطمینان خاطر از خرید
تحویل سریعبارگیری از نزدیک ترین محل تولیدی
ضامن قیمت راهبرد ما، سود کمتر - فروش بیشتر
باشگاه مشتریانتخفیفات - شرایط ویژه فروش