۷ عامل موثر در قیمت سنگ قبر ۱۴۰۳

۷ فاکتور مهم در عوامل تاثیر گذار بر قیمت سنگ قبر و مزار

در این صفحه ۷ عامل مهم و تاثیر گذار در قیمت نهایی سنگ مزار را به تفکیک بررسی میکنیم. این عوامل به ترتیب از مهم ترین و تاثیر گذار ترین عوامل در ذیل آمده است.


۱/ نوع سنگ انتخابی

سنگ انتخابی مهمترین عامل تاثیر گذار در قیمت سنگ است. نوع جنس سنگ، پایه و اساس کلی قیمت سنگ های مزار میباشد. به عنوان نمونه سنگ های مزار مرمر، در بازه قیمتی حدود دو برابری نسبت به گرانیت ها قرار میگیرد. سنگ های مزار رایج مورد استفاده برای سنگ مزار، به ترتیب از گرانترین به ارزانترین، در فهرست پایین قابل مشاهده است. شایان ذکر است که این رده بندی به صورت کلی میباشد و ممکن است سنگی با کیفیت متمایز در رده پایین تر قیمت، گران تر از سنگ رده بالاتر باشد.

  1. سنگ مرمر
  2. سنگ گرانیت مشکی خارجی
  3. سنگ هرات
  4. سنگ گرانیت مشکی رده بالا داخلی
  5. سنگ نانو سفید خارجی
  6. سنگ سفید طبیعی
  7. سنگ نانو داخلی
  8. سنگ گرانیت نسبتا مشکی داخلی

۲/ ضخامت سنگ قبر

سنگ اصلی قبر میتواند در ضخامت های ۳ سانت و ۶ سانت و بیشتر عرضه شود. ضخامت سنگ رابطه مستقیم با قیمت سنگ قبر دارد. به عنوان نمونه سنگ مزار با ضخامت ۶ سانت تقریبا دو برابر سنگ مزار با ضخامت ۳ سانت خواهد بود.


۳/ طراحی سنگ مزار

گاهی بر اساس سفارش، نیاز به طراحی خاص برای سنگ مزار متوفی بسته به درخواست میباشد. گاه این طراحی بایستی یک نمادی از شغل و یا اکتشاف و آثار ماندگار وی و گاه نمادی از علایق و از این دست موارد باشد. طراحی سنگ مزار بدین شکل نیز شامل هزینه قابل توجهی خواهد بود که بسته به نوع و تعداد طرح ها متغییر خواهد بود.


۴/ درجه کیفی سنگ انتخابی

علاوه بر نوع جنس سنگ مزار، کیفیت و سورت جنس سنگ نیز عامل بسیار تاثیر گذار در اکثر سنگ های میباشد. تا جایی که ممکن است باعث افزایش ۲ تا ۳ برابری قیمت سنگ شود. برای نمونه سنگ مرمر به این صورت میباشد و سورت های به اصطلاح تمیز و پاک این سنگ ها قیمت ۲ تا ۳ برابری نسبت به مرمر های رگه دار دارند. در فهرست زیر سنگ هایی که درجه کیفی آن ها بر قیمتشان تاثیر گذار هستند را به ترتیب تاثیر گذاری آورده ایم.

  1. سنگ مرمر
  2. سنگ سفید هرات
  3. سنگ های چینی سفید
  4. گرانیت های مشکی

۵/ ملحقات سنگ قبر

مواردی که در کنار سنگ مزار به عنوان مکمل و تزئینات و زیبا سازی مزار قرار میگیرند را به عنوان ملحقات سنگ قبر میشناسیم که میتواند در قیمت سنگ قبر به میزان قابل توجهی تاثیر گذار باشد. این موارد در فهرست زیر لیست شده اند:

  • کتیبه بالاسری مزار
  • قرنیز های اضافی
  • گلدان
  • مجسمه
  • چاپ عکس متوفی


۶/ حکاکی قرنیز ها و سنگ اصلی

به منظور زیبایی بیشتر و همچنین پیاده سازی طرح های منحصر بفرد، بر روی سنگ اصلی مزار، کتیبه، قرنیز ها و گلدان و … حکاکی به صورت CNC و یا به صورت دستی صورت می‌پذیرد. این حکاکی می تواند نقش برجسته طرح ها و یا نوشته خاصی باشد و یا قالب کلی شکل و یا یک نماد. حکاکی سی ان سی نیز میتواند سبب افزایش قابل توجه قیمت تمام شده سنگ مزار گردد.


۷/ شیشه محافظ سنگ قبر

گاهی به منظور زیبایی بیشتر و جلوگیری از آسیب دیدن سنگ مزار خصوصا نگهداری از سنگ های مرمر، یک محفظه شیشه ای بر روی سنگ مزار قرار میدهند. این شیشه غالبا با ضخامت ۱۲ میلیمتر قرار داده میشود که این امر نسبتا دارای هزینه قابل توجهی میباشد.

نکته بسیار مهم در مجاز بودن قرار گیری محفظه شیشه ای بر روی مزار میباشد که قبل از سفارش بسته به محل قرار گیری مزار بایستی از مسئولان آرامگاه استعلام شود.

سنگ قبر مرمر با باکس شیشه


انتشار در: 20 اردیبهشت, 1403
بروز رسانی در: 29 اردیبهشت, 1403
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 + 3 =

ضامن کیفیترضایت و اطمینان خاطر از خرید
تحویل سریعبارگیری از نزدیک ترین محل تولیدی
ضامن قیمت راهبرد ما، سود کمتر - فروش بیشتر
باشگاه مشتریانتخفیفات - شرایط ویژه فروش