بررسی سنگ های قبر از نظر مقاومت و ماندگاری

قوانین نصب سنگ قبر

سنگ هایی که برای کاربری سنگ قبر به کار برده میشوند از انواع موارد زیر هستند که به تفکیک بررسی میشوند. این سنگ ها همگی از لحاظ مقاومت و ماندگاری، استاندارد هستند. هدف از این مقاله مقایسه این سنگ ها با یکدیگر و بیان نکات لازم در جهت نگهداری از سنگ میباشد.


۱/ بررسی سنگ قبر مرمر

سنگ قبر مرمر در کنار ظاهر بسیار زیبا و منحصربفرد، در بین سنگ های مزار در دسته نامقاوم ترین سنگ ها قرار میگیرد. چرا که سنگ مرمر به مرور زمان (بین ۶ ماه تا یکسال پس از نصب) سطح براق و شفاف خود را از دست میدهد و نیازمند رسیدگی خواهد بود. برای این امر میتوانید با ساب زدن، سطح سنگ را مانند قبل براق و شفاف کنید. همچنین برای پیشگیری از کدر شدن میتوانید سطح سنگ را نانو کنید. در این صورت سطح براق سنگ تا دو سال ماندگار خواهد ماند.


۲/ بررسی سنگ مزار گرانیت

سنگ های قبر گرانیت مقاوم ترین ساختار را در بین سنگ های مزار دارا هستند. این سنگ ها ماندگار هستند و نیازمند به رسیدگی خاصی ندارند. اما یک نکته در میان سنگ های گرانیت مشکی وجود دارد. و آن هم در مورد سنگ های گرانیت رنگ شده هستند.

سنگ مزار گرانیت مشکی رنگ یا اپوکسی شده

سنگ های گرانیت مشکی دارای انواع گوناگونی هستند که بسته به میزان تیرگی دارای قیمت متفاوت میباشند. سنگ هایی که تیره تر و بدون دانه های خاکستری هستند قیمت چند برابری سنگ های مشکی با دانه ها یا زمینه نوک مدادی را دارا هستند. به همین جهت به تناسب درخواست مشتری، سنگ های گرانیت رنگ شده ارائه میشود.

در این حالت رنگ یا اپوکسی سطح سنگ گرانیت بسته به کیفیت مواد به کار رفته بین ۶ ماه تا ۲ سال حفظ میشود و پس از آن مواد سطحی اثر خود را از دست داده و طرح و رنگ اصلی سنگ نمایان میشود. حال میتوانید دوباره نسبت به اپوکسی یا رنگ کردن اقدام نمایید.


۳/ بررسی سنگ های مزار سفید طبیعی

سنگ های سفید طبیعی از انواع سنگ های کریستال یا چینی هستند که میتواند از بین انواع معادن سنگ های نیریز – ازنا – قروه و … باشد. سنگ های چینی نیز به مرور زمان سطح براق و شفاف خود را از دست میدهند. به همین جهت در صورت تمایل میتوانید سطح آنها را دوباره ساب زده و براق و شفاف کنید.


۴/ بررسی سنگ های مزار سفید نانو

سنگ های قبر نانو در دو دسته کلی سنگ های تولید داخل و خارجی میباشد. سنگ های قبر نانو خارجی دارای سطحی براق و شفاف هستند و مقاومت بسیار خوبی در برابر شرایط محیطی و آب و هوا دارند. سنگ های نانو داخلی دارای سطح غیر براق هستند و از لحاظ کیفی و جذب آب نسبت به سنگ های نانو خارجی ضعیف تر هستند. بدین جهت سنگ های خارجی قیمت نسبتا دوبرابری در مقایسه با نمونه داخلی دارند.


نتیجه گیری

انتخاب سنگ قبر در درجه اول بسته به سلیقه شما دارد. حال با توجه به نمونه انتخابی، شما بهتر است موارد بالا را در جهت حفظ کیفیت سنگ در طی مرور زمان داشته باشید.

برچسب‌ها :


انتشار در: 22 آذر, 1402
بروز رسانی در: 23 آذر, 1402
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 + 1 =

ضامن کیفیترضایت و اطمینان خاطر از خرید
تحویل سریعبارگیری از نزدیک ترین محل تولیدی
ضامن قیمت راهبرد ما، سود کمتر - فروش بیشتر
باشگاه مشتریانتخفیفات - شرایط ویژه فروش