بهترین سنگ آشپزخانه

بهترین سنگ کف آشپزخانه

انتخاب کفپوش مناسب برای کف آشپزخانه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بهترین سنگ کف آشپزخانه را بایستی با توجه به دو اصل مهم برگزید. ۱/ زیبایی و ۲/ مقاومت و ماندگاری بالا.

۱/ زیباترین سنگ کف آشپزخانه

بسته به رنگ مد نظر شما، در تناسب و هارمونی با دکوراسیون داخلی شما، پوشش سنگ تایل کف میتواند یکی از رنگ ها کرم، استخوانی، سفید با رگه های طوسی، طوسی با رگه های سفید، مشکی و … از میان رایج ترین سنگهای مورد استفاده برای کف فضای داخلی در گزینه های زیر باشد.

۲/ مقاوم ترین سنگ کف آشپزخانه

سنگ در کفپوش ساختمان به عنوان یکی از گزینه های استاندارد و همچنین بسیار زیبا قرار دارد. اما حقیقتا برای استفاده از سنگ در کف آشپزخانه باید توجه ویژه ای به نوع سنگ کاربردی و شرایط نگهداری از آن داشته باشیم.

مقاومت سنگ آشپزخانه از لحاظ میزان جذب آب و واکنش پذیری آن با مواد اهمیت ویژه ای دارد. چرا که در آشپزخانه فرش و یا گلیم کمتر استفاده میشود. از طرف دیگر به دلیل امکان ریخته شدن انواع مواد بر روی کف، کشیده شدن اجسام مانند پایه میز و صندلی بایستی توجه ویژه ای به کفپوش گردد تا از آسیب دیدن و از دست رفتن زیبایی و کارایی آن جلوگیری به عمل آید.

۱/ سنگ گرانیت

کالکشن سنگ های گرانیت

مقاوم ترین سنگ برای استفاده در کف آشپزخانه، بدون شک سنگ گرانیت میباشد. اما نکته ی حائز اهمیت در قیمت بالای این نوع سنگ در رنگ های زیبا (بالاخص سنگ های وارداتی) میباشد.

۲/ سنگ های چینی یا کریستال

کالکشن سنگ چینی کریستال

در مرحله بعد سنگ های چینی از لحاظ مقاومت در حد قابل قبول از استاندارد ها هستند که از جلمه آن ها میتوان به سنگ های ازنا، الیگودرز، قروه و نیریز اشاره کرد.

۳/سنگ مرمریت

کاتالوگ و کالکشن رنگ سنگ های مرمریت

سنگ های مرمریت برای استفاده در کف آشپزخانه توصیه نمیشود. مگر در حالی که به شرایط نگهداری و مراقبت از این سنگ ها کاملا آگاه باشید.


نگهداری و مراقبت از سنگ مرمریت در کف آشپزخانه

در صورتی که سنگ کف آشپزخانه ما از جنس سنگ مرمریت باشد، باید به این نکته بسیار مهم واقف باشیم که ریختن هرگونه مواد اسیدی مانند آب لیمو، آبغوره و… باعث خوردگی شدید سنگ در لایه سطحی میشود و ساب براق سنگ از بین میرود و زیبای خود را تا حد زیبایی از دست خواهد داد.

به همین سبب در صورت بکار گیری سنگ مرمریت در کف آشپزخانه مانند انواع سنگ های دهبید، صلصالی، سمیرم و … بایستی سطح آن را با استفاده از انواع پوشش های محافظتی مانند واکس ها و یا محلول های نانو، فراوری بنمایید. این کار سبب ایجاد یک لایه محافظتی بر روی سنگ میگردد که در صورت ریخته شدن مواد بر روی سنگ، آسیبی به سنگ وارد نمیشود.

شایان ذکر است این مواد (محلول و یا واکس های نانو) بسته به کیفیت برند تولید کننده، میتواند بین ۲ تا ۵ سال دوام و ماندگاری سنگ شما را تضمین کند. پس از این مدت بایستی دوباره نسبت به ترمیم و اجرای دوباره این پوشش محافظ، اقدام کنید.



انتشار در: 15 فروردین, 1403
بروز رسانی در: 26 فروردین, 1403
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

25 - 20 =

ضامن کیفیترضایت و اطمینان خاطر از خرید
تحویل سریعبارگیری از نزدیک ترین محل تولیدی
ضامن قیمت راهبرد ما، سود کمتر - فروش بیشتر
باشگاه مشتریانتخفیفات - شرایط ویژه فروش