نکات بکار گیری سنگ چینی کریستال در فضای بیرونی

کاربری سنگ چینی در فضای بیرونی

در سال های اخیر سنگ های چینی و کریستال به دلیل رنگ روشن، طرح های زیبا و مقاومت نسبی خوب، جایگاه ویژه ای در کاربری فضای بیرونی ساختمان به عنوان سنگ دیوار، سنگ نما و سنگ پله پیدا کرده است.

سنگ های چینی نوع دگرگون شده سنگ های مرمریت هستند که برخی خواص سنگ های مرمریت را به همراه دارند. اما به طور کلی مقاومت سنگ های چینی در برابر شرایط بیرونی، مانند باران های اسیدی و اشعه خورشید مقاومت به مراتب بهتری از خود نشان میدهند. اما این امر به خودی خود کافی نیست باید نکات زیر را در صورت بکار گیری سنگ های چینی در فضای بیرونی بکار بگیرید.


۱/ جنس و سورت سنگ

ملاک انتخاب بهترین سنگ، وقتی صحبت از مقاومت خمشی و سایشی و همچنین جذب آب و روغن باشد، در بین پر تقاضا ترین سنگ های چینی میتوان به ترتیب به سنگ های ۱/ سیرجان، ۲/ قروه، ۳/ نیریز، ۴/ الیگودرز و ۵/ ازنا اشاره کرد.

بدین جهت جنس سنگ بکار رفته از لحاظ جنس را در نظر داشته باشید. البته این تقسیم بندی صرفا جهت اطلاع میباشد و نقش اصلی در انتخاب سنگ، در اکثر قریب به اتفاق شرایط بر اساس رنگ و طرح است. وقتی صحبت از محبوبیت و زیبایی باشد میتوان به ترتیب به سنگ های ۱/ ازنا ۲/الیگودرز ۳/ نیریز ۴/ سیرجان و ۵/ قروه اشاره کرد.

بدین جهت انتخاب سنگ های با کیفیت خوب و بدون رگه نقش بسیار زیادی در طول عمر سنگ ها پس از بکار گیری در فضای بیرونی دارند. برای نمونه در صورت بکار گیری سنگ های دارای رگه زیاد و کیفیت اپوکسی پایین، سنگ دچار شکستگی در شرایط جوی سرد خواهد شد.

کالکشن سنگ چینی کریستال

۲/ نحوه چسباندن سنگ چینی بر روی دیوار و نما

سنگ ها را به دو صورت کلی ملات و اسکوپ کردن میتوانید بر روی دیوار و نما نصب کنید. در مورد سنگ چینی الویت با نصب سنگ ها به صورت “نما خشک” میباشد. در صورت تمایل به نصب سنگ با ملات حتما باید توجه بفرمایید که پشت سنگ باید توری اپوکسی شده باشد و از ملات مخصوص با ترکیبات ویژه برای افزایش چسبندگی سنگ استفاده گردد. همچنین در صورت شیار دادن سنگ و قرار دادن سیم جهت چسباندن استفاده مکنید، نقاط شیار خورده بایستی با چسب سنگ پوشانده شود که آب ملات به آن قسمت ها نفوذ نکند. در غیر این صورت باعث زردی سنگ میشود.

در غیر این صورت، سبب زردی دادن سنگ و همچنین جدا شدن سنگ طی مرور زمان میگردد.


۳/ نکات بکار گیری سنگ چینی در کف

در میان سنگ های چینی مناسب برای کف فضای بیرونی فقط میتوان به سنگ قروه اشاره کرد که مقاومت بسیار خوبی در شرایط بیرونی دارد. از بکار گیری سایر سنگ های چینی، بهتر است اجتناب بفرمایید.


۴/ نکات بکار گیری سنگ های چینی در پله

سنگ های چینی در ضخامت سه سانت گزینه ای استاندارد برای پله محسوب میشوند. تنها نکته مهم در بکارگیری سنگ های چینی در پله، توجه ویژه به اصطکاک ناکافی، سُر و لغزنده بودن در شرایط بارانی و برفی است. بدین جهت بایستی از فراوری های مناسب پله و یا نوار ترمز استفاده بفرمایید.

برچسب‌ها :


انتشار در: 30 اردیبهشت, 1403
بروز رسانی در: 3 خرداد, 1403
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 27 = 35

ضامن کیفیترضایت و اطمینان خاطر از خرید
تحویل سریعبارگیری از نزدیک ترین محل تولیدی
ضامن قیمت راهبرد ما، سود کمتر - فروش بیشتر
باشگاه مشتریانتخفیفات - شرایط ویژه فروش