نحوه نگهداری از سنگ مرمر

نحوه نگهداری از سنگ مرمر

سنگ مرمر یکی از زیباترین و در عین حال گرانترین سنگ های ساختمانی و تزیینی است، بنابراین نگهداری از این سنگ بسیار حائز اهمیت می باشد. در ادامه به نحوه نگهداری از سنگ مرمر و روش های شتسشوی این سنگ میپردازیم.

سنگ مرمر عموما و به طور استاندارد در قسمت های داخلی ساختمان همچون سنگ دیوار استفاده می شود، بنابراین استفاده از آن برای کفپوش چه در قسمت های داخلی و چه خارجی توصیه نمی شود؛ چرا که با توجه به رفت و آمد و فشار هایی که ممکن است بر آن وارد شود، سریعا دچار خط و خش و سطح آن کدر می شود.

نحوه تمیز کردن سنگ مرمر

از آنجایی که ترکیبات سنگ های مرمر بر پایه کلسیم است، سطح نرم تری به نسبت سایر سنگ ها دارند و با مواد شوینده اسیدی واکنش نشان می دهند. علاوه بر این، مرمر یک سنگ طبیعی متخلخل است؛ بنابراین به سرعت مایعات را جذب می کند و برای ساخت مصنوعات سنگی چون روشویی و کاسه حمام ترکی مناسب نمی باشد. به همین منظور، برای تمیز کردن و نگهداری از سنگ مرمر باید به دنبال محصولاتی با سطح pH خنثی باشید. مراقب باشید از مواد شوینده مستقیماً روی سنگ مرمر استفاده نکنید.

برای تمیز کردن سنگ مرمر میتوانید با استفاده از یک دستمال نخی نمدار به راحتی سطح آن را از هر گونه آلودگی پاک نمایید. همچنین اگر رویه کابینت یا جزیره آشپزخانه شما از سنگ مرمر می باشد، بهتر است به محض آنکه روی آن لک چای یا قهوه و یا هر غذای دیگری ریخت، آن را با یک دستمال پاک نمایید.

نگهداری از سنگ مرمر در فضای خارجی

همچنین استفاده از سنگ مرمر برای فضای بیرونی مناسب نمی باشد، زیرا شرایط آب و هوایی و تابش نور خورشید باعث از بین رفتن درخشندگی، تغییر رنگ و کدر شدن سطح آن می شود. به طور مثال اگر دقت کرده باشید، سنگ قبر هایی که با مرمر ساخته شده اند، غالبا در آرامگاه های مسقف نصب می شوند.

اما در صورت استفاده این سنگ در فضای خارجی، میتوانید با نصب شیشه روی سطح آن، به محافظت و نگهداری از سنگ مرمر کمک کنید. همچنین، توصیه می‌شود که با نانو کردن سنگ یک لایه محافظتی بر روی آن قرار دهید تا درخشش آن حفظ شود (در این حالت، نیاز به ترمیم نانو هر یک یا دو سال یکبار میباشد).

برچسب‌ها :


انتشار در: 23 اردیبهشت, 1403
بروز رسانی در: 12 تیر, 1403
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

79 - = 76

ضامن کیفیترضایت و اطمینان خاطر از خرید
تحویل سریعبارگیری از نزدیک ترین محل تولیدی
ضامن قیمت راهبرد ما، سود کمتر - فروش بیشتر
باشگاه مشتریانتخفیفات - شرایط ویژه فروش