سنگ‌ قبر ژول ورن

سنگ قبر خاص ژول ورن

در سال ۱۹۰۷ هنرمندی به نام آلبرت دومینیک رز تحت‌تاثیر آثار این نویسنده، مجسمه ­ای را با عنوان Vers l’Immortalité et l’Eternelle Jeunesse (به سوی جاودانگی و جوانی ابدی) طراحی کرده و ساخت. ‌این مجسمه که روی قبر ژول ورن قرار گرفته است، تصویری از خود اوست در حالی که تا نیم­‌تنه از زیر سنگ قبر بیرون آمده و دست خود را رو به آسمان دراز کرده است.

قسمت استند یا تابلو سنگ قبر نیر متشکل از دو ستون در اطراف است که نوشته سنگ قبر را احاطه کرده است. همچنین در بالای ستون های سنگین در قسمتی که مانند سردر سنگی میماند، یک نماد بر روی سنگ به صورت برجسته حکاکی شده است که در قسمت فوقانی این سردر یک سقف شیروانی است که بر روی آن علامت صلیب مقدس با رنگ تیره قرار گرفته است.

نمای کلی سنگ قبر ژول ورن
نمایی از قبر ژول ورن
پیکره ژول ورن در حالیکه که از زیر سنگ قبر عروج کرده
مجسمه‌ی “به سوی جاودانگی و جوانی ابدی” ساخته آلبرت رز
نوشته سنگ قبر ژول ورن
سنگ قبر ژول ورن

درباره ژول ورن

ژول گابریل ورن، نویسنده، شاعر و نمایشنامه‌نویس فرانسوی در ۸ فوریه ۱۸۲۸ در خانواده‌ای مرفه در شهر نانت فرانسه به‌دنیا آمد. او به نوشتن داستان‌های علمی-تخیلی و ماجراجویانه مشهور است. کتاب­‌های ژول ورن بعد از آگاتا کریستی، بالاترین میزان ترجمه را به زبان­‌های گوناگون در سراسر دنیا داشته‌­اند.

زادگاه ژول ورن تأثیر بسزایی در خلق آثار وی داشت. دوران کودکی او به تماشای کشتی‌ها و عبور و مرورشان در شهر بندری نانت سپری شد. این موضوع درکنار همکاری با انتشارات هتزل سبب خلق مجموعه داستان­‌هایی به نام سفرهای شگفت‌انگیز شد که آثاری همانند “بیست هزار فرسنگ زیر دریا”، “دور دنیا در هشتاد روز” و “سفر به اعماق زمین” از محبوب‌ترین داستان‌های این مجموعه هستند.

ژول ورن در ۷۷ سال زندگی خود تعداد بسیاری داستان کوتاه و بلند، مقاله، رساله پژوهشی و نمایشنامه نوشت. او در نهایت در ۲۴ مارس ۱۹۰۵، بر اثر بیماری دیابت در خانه‌اش در آمیان، بلوار ۴۴ لونگوویل (بلوار فعلی ژول-ورن) درگذشت. بیش از پنج­‌هزار نفر در مراسم تشییع جنازه ژول ورن شرکت کردند. او در Cimetiere of La Madeleine در آمیان به خاک سپرده شد. پیش از این، پناهگاه قدیمی جذامیان به نام مادلین در این مکان قرار داشته و حدود ۲۰۰ سال پیش این قبرستان در آن­جا ساخته شده است.

ژول گابریل ورن
برچسب‌ها :


انتشار در: 25 اسفند, 1400
بروز رسانی در: 25 اسفند, 1400
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

13 + = 16

ضامن کیفیترضایت و اطمینان خاطر از خرید
تحویل سریعبارگیری از نزدیک ترین محل تولیدی
ضامن قیمت راهبرد ما، سود کمتر - فروش بیشتر
باشگاه مشتریانتخفیفات - شرایط ویژه فروش