عجیب ترین سنگ قبرهای دنیا

عجیب ترین سنگ قبرهای دنیا

تا به حال به این فکر کرده اید که پس از مرگ، نزدیکانتان شما را چگونه یاد میکنند؟ یا به اینکه در کجا و در چه نوعی از انواع سنگ قبر دفن می شوید؟ افراد کمی هستند که به این سوالات فکر و یا برای آن برنامه ریزی می کنند. این افراد معتقدند سنگ قبر آنها می تواند نشانگر عقاید و فرهنگ و انعکاسی از زندگیشان باشد و همچنین وسیله ای برای اینکه یاد آنها در خاطر بماند. در ادامه به برخی از این آدم ها و عجیب ترین سنگ قبرهای دنیا خواهیم پرداخت.


۱/ سنگ قبر فلورانس ۱۰ ساله

این سنگ قبر متعلق به دختر ۱۰ ساله ای به نام فلورانس است که در اثر تب زرد در سال ۱۸۷۱ درگذشت. وقتی دختر بچه فوت کرد، مادرش برای اینکه بتواند به فرزندش نزدیک تر باشد پشت قبر او، چند پله که به پنجره کوچکی که به بالای تابوت دختر منتهی می شود، قرار دارد. پنجره شیشه ای این قبر چندین سال بعد برای جلوگیری از خرابکاری های احتمالی با بتن پوشانده شد.

سنگ قبر عجیب و غریب دختری 10 ساله

۲/ سنگ قبر عجیب کوسه سفید

این سنگ قبر عجیب متعلق به کهنه سرباز جنگ کره به اسم (Lester C. Madden) است که به دلیل علاقه شدید او به فیلم معروف آرواره ها (Jaws) – اثر استیون اسپیلبرگ – در زیر سنگ قبری به شکل کوسه سفید بزرگ که نمادی از این فیلم است دفن گردیده است. این سنگ قبر عجیب در گورستان (Allegheny) در پیتسبرگ واقع شده است که توجه گردشگران زیادی رو به خود جلب کرده است.

سنگ قبر عجیب مربوط به سرباز کره ای

۳/ بوسه مرگ

بوسه مرگ مجسمه ای مرمری است که در قبرستان (Poblenou) در بارسلونا بر روی قبر یک تولید کننده پارچه قرار گرفته است. این مجسمه، مرگ را به شکل یک اسکلت بال دار به تصویر می کشد که بوسه ای بر پیشانی یک جوان زیبا گذاشته است.

مجسمه بوسه مرگ بر روی سنگ قبر

۴/ قبرستان زیر آب

قبرستانی در زیر آب که مربوط به چهل سرباز مذهبی است که در این محل غرق شده اند. هر کدام از این صلیب ها به یک نفر از آنها تعلق دارد. این بنای یادبود در سال ۲۰۰۰ در شهر (Tazacorte) در اسپانیا ساخته شد.

قبر های عجیب 40 سرباز در زیرآب

۵/ سنگ قبر عجیب فرناند آربلوت (Fernand Arbelot)

سنگ قبری جالب که مربوط به مردی است به نام فرناند آربلوت (Fernand Arbelot)، موسیقیدان، بازیگر و معمار. این مرد به خاطر تنها آرزویش در مرگ یاد می شود که برای همیشه به چهره همسرش خیره شود. از این رو سنگ قبری طبق این وصیت به دست مجسه ساز بلژیکی ساخته می شود. در پشت طراحی این سنگ قبر عجیب داستانی است که می گوید او همسرش را کشت و خودکشی کرد که البته این ادعا تایید نشده است. در واقع طبق اطلاعات او در زمان اشغال پاریس توسط نازی ها درگذشت.

سنگ قبر عجیب غریب

۶/ سنگ قبر مرموز لیلی ای گری (Lilly E.Gray)

قبر لیلی ای گری (Lilly E.Gray) که در سالت لیک سیتی قرار دارد؛ شاید ظاهر این قبر به عجیب غریبی قبر های دیگر نباشد، در واقع چیزی که آن را معروف و عجیب کرده است جمله روی سنگ قبر است: «قربانی حیوان ۶۶۶». همین جمله باعث شد تا سالها مردم درباره آن داستان های ترسناکی بسازند. اما سرانجام مشخص شد که همسر او بنابر دلائلی به زندان افتاد و همین امر خوشایند لیلی نبود و شوهرش را سزاوار زندان نمی دید و منظور از عبارت «قربانی حیوان ۶۶۶» ، دولت آن زمان یا قاضی پرونده شوهرش بود.

سنگ قبر عجیب لیلی گری

۷/ سنگ قبر زن و شوهر عاشق

این سنگ قبر عجیب متعلق به زن و شوهری است که دارای مذهب متفاوت بودند، یکی کاتولیک و دیگری پروتستان. این زوج به خاطر علاقه ای که به یکدیگر داشتند، وصیت کرده بودن تا قبر هایشان کنار هم باشد، اما طبق برخی رسومات اگر زن و شوهر از یک قوم و مذهب نباشند اجازه ی دفن آنها در یک مقبره صادر نمی‌شود. بنابراین زن پس از مرگ شوهرش تصمیمی برای محل دفن خود گرفت که در عین رعایت قانون توانست در کنار همسرش و نزدیک ترین جای ممکن به او دفن شود.

سنگ قبر عجیب زن و شوهری با مذهب متفاوت

۸/ قبرستان لیکیه ترکیه

این مقبره عجیب و باشکوه مربوط به مردم لیکیه ترکیه است. قوم باستانی لیکیه معتقد بودند که مردگان آنها پس از مرگ توسط فرشتگان از آسمان به دنیای بعد از مرگ منتقل می شوند. به همین دلیل برای تسهیل این امر، مردگان خود را در مکان های مرتفع بر روی صخره ها و کوه ها قرار می دادند. مقبره ها، که بسیاری از آنها به قرن چهارم برمی گردد، توسط ورودی های عظیم مزین به ستون های بلند رومانسک و نقش برجسته هایی پیچیده محافظت می شود. علیرغم عظمت بیرونی، فضای داخلی شامل اتاقک هایی است که برای نمایش بدنه به شکل سنگ هایی ساده برش خورده اند.

مقبره عجیب لیکیان ها

۹/ دستیار هنرمند و گربه رنگارنگش

در میان مقبره های ویکتوریایی و سنگ قبرهای گرانیتی گورستان مونپارناس در پاریس، این سنگ قبر رنگارنگ را خواهید دید. این سنگ قبر با ارتفاع حدود ۱.۵ متر به گربه ریکاردو معروف است و با کاشی های رنگی تزئین شده است.

این سنگ قبر غیرمعمول و عجیب توسط هنرمند، نیکی دو سنت فاله، برای دستیارش، ریکاردو منون، که در سن ۳۷ سالگی در سال ۱۹۸۹ درگذشت، ساخته شد. سنگ نوشته روی پای این گربه چنین است: “به یاد دوستمان ریکاردوی جوان و دوست داشتنی که خیلی زود از دنیا رفت.”

سنگ قبر گربه رنگارنگ

۱۰/ سنگ قبر بی ام و

یکی از عجیب ترین سنگ قبر های دنیا، ماشین بی ام و (BMW) ای است که در تصویر زیر مشاهده میکنید. این ماشین در واقع سنگ قبر فردی است که طرفدار دو آتیشه ماشین بود. زمانی که او فوت می کند، خانواده اش تصمیم میگیرند سنگ قبری به شکل بی ام، مدل کانورتیبل که خودرو مورد علاقه او بود، انتخاب کنند. این مجسمه ۱ تنی که با حضور و کمک ۲۰ نفر روی سنگ قبر قرار گرفت، حدود ۵۰ هزار پوند هزینه داشت. جنس این مجسمه از سنگ گرانیت می باشد.

عجیب ترین سنگ قبر های دنیا، ماشین بی ام و

عکس های سنگ قبر های جالب

همچنین در گالری زیر میتوانید عکسهای برخی دیگر از عجیب ترین سنگ قبر های دنیا را مشاهده نمایید.

سفارش سنگ قبر

سنگ وزین تولید و عرضه سنگ های مزار در انواع سنگ ها و رنگ ها در طرح های متنوع را با بهترین قیمت عرضه
می نماید. شما میتوانید با مشاهده قیمت های بروز در روی وب سایت به همراه توضیحات و راهنمایی دقیق و کامل سنگ مزار مورد نظر خود را به صورت آنلاین سفارش دهید.

برچسب‌ها :


انتشار در: 28 مهر, 1400
بروز رسانی در: 21 آذر, 1401
دیدگاه‌ها
  1. محمد حسن :

    واقعا دنیای عجیبیه

    21 آذر 1400 - 4:20 ب.ظ
  2. نوری :

    سلام
    فروش سنگ قبر هم دارید؟ با طراحی؟

    7 دی 1400 - 1:04 ب.ظ
  3. مدیر :

    سلام و درود
    لطفا جهت خرید سنگ مزار و راهنمایی بیشتر با شماره 09126408260 تماس بگیرید

    7 دی 1400 - 1:06 ب.ظ
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

50 + = 52

ضامن کیفیترضایت و اطمینان خاطر از خرید
تحویل سریعبارگیری از نزدیک ترین محل تولیدی
ضامن قیمت راهبرد ما، سود کمتر - فروش بیشتر
باشگاه مشتریانتخفیفات - شرایط ویژه فروش