۵ تا از بهترین سنگ ها برای کف پارکینگ

۵ تا از بهترین سنگ های کف برای پارکینگ

بهترین سنگ ها برای کف پارکینگ، یعنی بهترین انتخاب، از لحاظ استاندارد های مورد نیاز است. شاید با سنگی ارزان بتوان انتخابی به مراتب بهتر از سنگ های بسیار گران داشته باشیم و باید این امر را بدانیم که پوشش کف پارکینگ مسئله بسیار حائز اهمیتی است. چرا که این فضا از سخت ترین بخش های ساختمان از لحاظ کاربری است. همچنین در بعضی از ساختمان ها اولین قسمت ساختمان و ورودی به حساب می آید که در معرض دید مستقیم است.

در قدم اول برای انتخاب درست باید شرایط را سنجید. شرایط یک پارکینگ رو باز با فضای بسته متفاوت است و به همین دلیل در دو بررسی جداگانه به آن میپردازیم.

5 تا از بهترین سنگ ها برای کف پارکینگ

بهترین سنگ ها برای کف پارکینگ فضای بسته

شرایط یک پارکینگ به صورت زیر در نظر گرفته میشود:

  • احتمال نشت روغن از خودرو ها
  • قرار گیری ۱۰۰ درصدی در معرض رطوبت
  • کشیده شدن اجسام سنگین
  • ریخته شدن مایعات اسیدی
  • قرار گرفتن اجسام سنگین
  • قرار گرفتن در معرض نور کم

رنگ سنگ پارکینگ به دلیل اصول و استانداردها در نورپردازی پارکینگ از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر پارکینگ نور کمی دارد بهتر است از سنگ هایی با رنگ روشن یا خنثی استفاده شود. همچنین سنگ باید دارای درصد جذب آب و روغن بسیار ناچیزی باشد. چرا که به دلایل ذکر شده در قسمت بالا، کف پارکینگ در معرض رطوبت، مواد اسیدی و روغن قرار دارد. حال در اینجا ما به ۵ تا از بهترین سنگ ها برای کف پارکینگ در فضای بسته اشاره میکنیم:

۱/ سنگ گرانیت نهبندان

۲/ سنگ گرانیت نطنز

۳/ سنگ گرانیت خرمدره

۴/ سنگ مرمریت هرسین

۵/ سنگ مرمریت خوی


بهترین سنگ ها برای کف پارکینگ فضای باز

تمام نکات و شرایط ذکر شده فوق، در مورد سنگ کف پارکینگ در فضای باز نیز صدق می کند، با این تفاوت که در فضای باز سنگ ها بیشتر و ۱۰۰ درصد در معرض نور خورشید و همچنین باران و برف قرار میگیرند. بنابراین سنگ ها در فضای باز باید از مقاومت بالاتری نسبت به شرایط آب و هوایی مختلف برخوردار باشند.

اما ۵ تا از بهترین سنگ ها که در پارکینگ های فضای باز استفاده میشود شامل موارد زیر می باشد:

۱/ سنگ مرمریت گندمک بادبر

۲/ سنگ مرمریت گندمک تیشه ای

۳/ سنگ گرانیت نهبندان

۴/ سنگ گرانیت خرمدره

۵/ سنگ گرانیت نطنز

سنگ هایی که معرفی شد غالبا فراوری های مختلفی از جمله تیشه ای، بادبر و کوبیک بر روی آن صورت می گیرد تا آماده‌ی کاربری در فضای باز و مناسب پارکینگ شوند.



کلام آخر

تا اینجا متوجه شدیم که پارکینگ به دلیل نوع کاربری سخت و همچنین ورودی یک ساختمان، یکی از مهم ترین بخش های آن است. بنابراین انتخاب سنگ مناسب و استاندارد با فضای پارکینگ بسیار حائز اهمیت است. سنگ هایی با استحکام بسیار بالا، جذب آب و روغن ناچیز و همچنین مقاوم در برابر شرایط مختلف آب و هوایی همچون گرانیت و برخی از مرمریت ها با پرداخت های تیشه ای و بادبر برای کف پارکینگ می توانند انتخاب هوشمندانه ای باشند.

برچسب‌ها :


انتشار در: 12 مهر, 1401
بروز رسانی در: 29 آبان, 1402
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 - = 12

ضامن کیفیترضایت و اطمینان خاطر از خرید
تحویل سریعبارگیری از نزدیک ترین محل تولیدی
ضامن قیمت راهبرد ما، سود کمتر - فروش بیشتر
باشگاه مشتریانتخفیفات - شرایط ویژه فروش