سرامیک یا سنگ

سرامیک یا سنگ

با گشتی در فضای اینترنت میتوانید مزایا و معایب استفاده از سنگ یا سرامیک را بیابید. در این مقاله هدف بررسی مزایا یا معایب سنگ و سرامیک نیست. هدف آن است که به صورت خلاصه، مختصر و مفید، بهترین انتخاب، بین سنگ و سرامیک را در فضای داخلی بنا (کاربری کف و دیوار) برای شما هموار سازیم.

آنچه در این صفحه خواهید خواند:

سرامیک یا سنگ

سنگ وزین عرضه کننده سنگ های طبیعی میباشد. بدین سان شاید به نظر شما در این مقاله جهت گیری به سمت انتخاب سنگ برود. اما این چنین نیست و سعی شده است تا حد امکان جانب انصاف رعایت گردد.

نتیجه گیری را به دلیل اینکه اعتقاد داریم وقت شما طلاست در ابتدا میگوییم. اگر دلایل را جویا شدید و وقت داشتید، ادامه مقاله را طی دو دقیقه بخوانید.

  • اگر قیمت تمام شده برای شما مهم نیست: سنگ انتخاب بی بدیل شماست.
  • و اگر قیمت برای شما در درجه الویت اول است: سرامیک گزینه مناسب شماست.
  • و اگر بین قیمت و کیفیت الویت متغییر است، شرایط کاربری فضای شما باید بررسی شود تا بهترین انتخاب انجام شود.

مقایسه سنگ و سرامیک از نظر قیمت

سنگ به طور کلی نسبت به سرامیک گران تر است. این امر بسته به نوع سنگ میتواند متغیر باشد. البته که سنگ های ارزان تر از سرامیک هم وجود دارد که از جمله ارزانترین سنگ ها به حساب می آیند. به عنوان مثال سنگ گوهره و آباده درجه یک را میتوان ارزانتر از سرامیک عرضه کرد که با کاربری کف فضای داخل در دسترس هستند. مزیت سرامیک به سنگ در مورد قیمت، مشخص بودن قیمت این محصول در بازار است. در حالی که سنگ بسته به نوع و سورت میتواند با قیمت های متفاوت در شهرهای مختلف عرضه شود. بنابراین برنده این رقابت را به طوری کلی سرامیک میدانیم.

مقایسه سنگ و سرامیک از نظر زیبایی

برنده بلامنازع و منصفانه این رقابت سنگ است. سنگ به دلیل طبیعی بودن و سطح کاملا صاف و صیقلی تا مرز لبه ها، بدون اعوجاج و موج، زیبایی طبیعی و دو چندان نسبت به سرامیک دارد. طرح یکتای هر تایل سنگ باعث پدید آمدن جلوه زیبا در کار به خصوص در متراژ های بالا میشود.

در سالهای اخیر سرامیک ها با بیشترین شباهت در ابعاد بزرگ و اسلب و حتی به صورت بوک مچ و یا فیس های متنوع عرضه میشود. انصافا تشخیص سرامیک یا سنگ بودن از فاصله چند متری راحت نیست. اما هرچه باشد انرژی و روح سنگ طبیعی را نمیتوان با سرامیک دست ساز مقایسه کرد.

شاید با کنار هم گذاشتن یک تایل سنگ و سرامیک، گزینه برنده از نظر شما سرامیک باشد. اما این مقایسه باید در شرایط واقعی سنجیده شود. شرایط واقعی یعنی نصب و مشاهده برآیند کار در ناحیه کار شده.

مقایسه سنگ و سرامیک از نظر تنوع رنگ و طرح

سنگ ها به مراتب تنوع بالاتری نسبت به سرامیک دارند. اما نکته اینجاست که همه طرح های سنگ، در همه جا به راحتی در دسترس نیستند. به همین جهت به طور عمومی میتوان طرح و رنگ های سرامیک را متنوع تر دانست. اما اگر محدودیت ذکر شده در کار نباشد مطمئنا سنگ در این رقابت بدون هیچگونه شک پیروز میدان است.

دلیل این امر را میتوان در طبیعی بودن سنگ دانست. یک لحظه فکر کنید کارخانه ای به بزرگی کره زمین به تعداد نامحدود طرح سنگ تولید میکند که فقط برخی از آنها توسط بشر کشف استحصال میشود.

مقایسه سنگ و سرامیک از نظر طول عمر

برنده رقابت طول عمر (کاربری کف) را نمیتوان مشخصا سنگ یا سرامیک دانست چرا که این امر بستگی به مواردی مثل کیفیت، ابعاد، نوع کاربری و غیره دانست.

مثلا در مورد جذب آب و روغن به طور کلی سرامیک گزینه برتر است. و یا از نظر مقاومت سایشی و خمشی سرامیک را گاها بهتر از سنگ های مرمریت دانست. اما این امر بسته به نوع سنگ و سرامیک خواهد داشت. اما مشخصا در مورد سنگ میتوان با کشیدن ساب بر روی سطح، جانی دیگر به سنگ داد که همانند روز اول براق و تمیز شود.

مقایسه سنگ و سرامیک از لحاظ لغزندگی

صحبت لغزندگی وقتی به میان می‌آید که سطح پوشش از نوع لعاب خورده و براق باشد. در این حالت سرامیک را براق یا لعاب خورده، و سنگ را ساب خورده می‌نامند. سرامیک های براق سطحی بسیار لغزنده در شرایط مرطوب و خیس دارند. این در حالیست که اغلب سنگ ها (بالاخص مرمریت) به دلیل نوع ساختار بافت، لغزنده نیستند.

مقایسه سنگ و سرامیک از لحاظ لغزندگی

مقایسه سنگ و سرامیک از لحاظ وزن و نصب

برنده بلامنازع این مقایسه سرامیک است. چرا که سنگ ها هرقدر هم که دقیق برش داده شده باشند به دقت سرامیک (طول و عرض و ضخامت و گونیا بودن برش ها) نیستند. همچنین وزن سرامیک به نسبت سنگ نسبتا سبک تر است.

مقایسه سنگ و سرامیک از لحاظ وزن و نصب
برچسب‌ها :


انتشار در: 19 اردیبهشت, 1402
بروز رسانی در: 12 شهریور, 1402
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 + = 16

ضامن کیفیترضایت و اطمینان خاطر از خرید
تحویل سریعبارگیری از نزدیک ترین محل تولیدی
ضامن قیمت راهبرد ما، سود کمتر - فروش بیشتر
باشگاه مشتریانتخفیفات - شرایط ویژه فروش