۲۶ راه ساده برای صاحب سبک کردن منزلتان

زیبا سازی خانه

فهرست مطالب

زمانی که می خواهیم خانه مان را دکور کنیم، ایجاد تعادل درست میان کاربرد وسایل، راحتی و سبک آنها سخت به نظر می رسد. مهم نیست چقدر پول برای مبله کردن و دکوراسیون خرج میکنیم، اما به نظر میرسد که همیشه چیزی کم دارد و اصلا شبیه فضاهای بی نظیری که در مجلات میبینیم، نیست. گاهی این مسائل را میتوان با چند راهکار ساده حل کرد و فقط نیاز به چند دقیقه از وقت شما دارد، فقط کافی است دیدمان را وسیع‌تر کنیم و اندکی ابتکار و خلاقیت به خرج دهیم، می‌توانیم با افزودن این جزییات معمارانه از کیفیت و زیبا سازی خانه خود لذت ببریم. راهکارهای زیر را بخوانید تا متوجه شوید چطور میتوان خانه ای مدرن تر با حداقل تلاش ممکن داشت.

۱/ فضای بیرون منزل را مانند محیط داخلی دکور کنید.

اولین تصویری که از خانه ی خود ایجاد می کنید را نباید نادیده بگیرید، حتی اگر در یک آپارتمان زندگی میکنید. توجه به دکور محیط خارجی به اندازه توجهی که برای درون خانه به کار میگیرید اهمیت دارد و راه حل خوبی برای افزودن سبک به خانه شماست. قرار دادن وسیله ای ازداخل خانه (ترجیحا با ارزش نباشد) مانند آویختن یک حلقه از گل های فصلی یا یک وسیله ی دکوری و یا تزيئن کردن پلاک منزلتان و همین طوراستفاده از گلدان های گل (البته به شرطی که از نور کافی برخوردار باشند)، ایده بسیار خوبی است.

زیبا سازی خانه

۲/ همه چیز را به شکل سه تایی استفاده کنید.

همانند بسیاری از زمینه ها و روش ها ، قانون سه گانه به طور گسترده ای در دکوراسیون و سبک مورد استفاده قرار میگیرید. استفاده از سه وسیله از دید بیننده هماهنگ تر و متعادل تر به نظر میرسد خصوصا زمانی که از نظر سایز و ارتفاع و جنس دارای تفاوت هایی باشند.

برای این کار ابتدا از یک گوشه کوچک یا یک میز شروع کنید و سپس از این ترفند در کل خانه استفاده نمایید. فقط اطمینان حاصل کنید که زیاده روی نکرده باشید، درغیراین صورت تاثیر منفی روی چیدمان خانه خواهد داشت.

قانون ترکیب سه تایی در زیبا سازی خانه

۳/ به جای فرش از قالیچه و رو فرشی استفاده کنید

افراد حرفه ای از این روش برای صرفه جویی در هزینه پروژه های مربوط به مشتری، زیاد استفاده میکنند. در این روش نه تنها هزینه ی کمتری صرف می شود بلکه به شما این امکان را می دهد تا در صورت کمبود فضا، از اجرای دکوراسیون مورد علاقه خود دست نکشید. استفاده از روفرشی یا قالیچه باعث می شود خانه ی دنج تر و شیک تری داشته باشید. همچنین راه حل بسیار خوبی برای پیدا کردن احساستان نسبت به انتخاب های واضح تر در تصمیم گیری های بعدی خواهد شد و باعث میشود که شما نسبت به کل اتاق احساس راحتی بیشتری داشته باشید.

روفرشی در دکوراسیون خانه

۴/ کتاب ها به روش های مختلف بچینید

از آنجایی که در خانه های قدیمی چیدمان صاف و عمودی در کتابخانه ها مرسوم است، جاگذاری متفاوت، سخن از استایل جدیدتری به زبان می آورد. سعی کنید کتاب ها را به حالت های عمودی و افقی در قفسه ها بچینید. چیدمان افقی الگوی خطوط عمودی را میشکند و چشم نواز است. میتوان این کار را با اضافه کردن چند وسیله تزيئنی ساده پایان بخشید. فقط اطمینان حاصل کنید که ریتم، تصادفی انتخاب شود و همه وسایل شبیه هم نباشند، تا هدف ما را با ایجاد مدل زمختی که به چشم سنگین می آید ، از بین نبرد.

چیپدمان خاص کتاب

۵/ استفاده از تکه جملات

این راهکار کمی زیرکانه تر از آن است که به نظر میرسد. چون شما نمیخواهید وسایل مورد علاقه خود را همه جا و در دسترس همه قرار دهید و متوجه شوید هیچ کس تحت تاثیر قرار نگرفته است. در عوض برای جلب توجه دیگران، این تکه جملات را باید در جای خاصی از محیط اطرافتان قرار دهید تا سریعا چشم ها، به سوی آنها برگردد. فراموش نکنید نیاز نیست راه درازی را طی کنید تا تکه جمله ای پیدا کنید. تا زمانی که یک خاطره ی قدیمی یا جدید مربوط به آن وجود داشته باشد، می تواند بحث برانگیز و جذاب باشد. (حتی یک تصویر که به طور اتفاقی انتخاب شده و یا یک تکه از یک جمله ی اتفاقی)

وسایل دکوری متفاوت

۶/ بطری مایع دستشویی را دوست داشتنی کنید

دفعه بعدی پس از استفاده از مایع دستشویی، بطری آن را نگه دارید و با مایع ارزان قیمت، آن را پر کنید. برای زیبا تر کردن بطری، آن را در آب گرم و صابون فرو ببرید تا برچسب ها به سادگی جدا شوند. یک بطری جدید و بدون برچسب، دوست داشتنی تر از بطری ای با برچسب است، حتی اگر خیلی ارزان قیمت باشد و یا حتی پلاستیکی باشد. همین کار را با بطری مایع ظرفشویی و برای تمامی سینک های ظرفشویی و دستشویی انجام دهید. در حین اینکه مشغول انجام این کار هستید ، یک بطری لوسیون را نیز در کنار سینک قرار دهید تا بعد از شستن ظرف ها روی دست های خود بمالید و دست هایتان را نرم نگه دارید و خودتان نیز مدرن تر به نظر برسید.

بطری مایع دسشویی متفاوت

۷/ گرد و خاک را دور کنید

هیچ چیزی مثل گرد و خاک دشمن درکوراسیون خانه شما نیست. انگار همین دیروز بود که شما کل خانه را تمیز کردید اما گرد و خاک راهی برای بازگشت به خانه شما پیدا می کند. آزمایش کنید و ببینید کدام سطوح در نور طبیعی خانه بیشتر دیده میشوند و اطمینان حاصل کنید که این سطوح را بین تمیزکاری های کلی، بیشتر تمیز میکنید. شما باید بتوانید از محیط خانه تان لذت ببرید و احساس آرامش داشته باشید و زمانی که مهمانی از راه می رسد، دچار حالت اضطراری نشوید. برای اینکه فراموش نکنید که این کار را انجام دهید، یک وسیله تمیز کننده ساده (مثل پارچه خیس) را جایی نزدیک به سطوحی که مشکل ساز خواهند شد، قرار دهید.

پاک کردن گرد و خاک

۸/ استفاده از گل های طبیعی و انتخاب اتفاقی آنها

وقتی گل طبیعی میخرید، آنها را در گلدانی در گوشه ای از خانه قرار دهید و خیلی در دید و مرکز خانه قرار ندهید. وقتی دید اتفاقی و جایگاه تصادفی برای گلدان خود انتخاب می کنید، این حس را القا میکند که شما این کار را همیشه و برای تفریح خودتان انجام می دهید، بدون اینکه تلاش زیادی برا ی تحت تاثیر قرار دادن دیگران انجام دهید. و نکته ی طلایی اینجاست که دسته گل های شما نباید با دسته گل دست فروشان یا گلفروشی ها  یکی باشد.

تزيین گلدان

۹/ وسایل را در اتاق های مختلف جا به جا کنید.

کار عقلانی این است که وسایل را در یک اتاق جا به جا کنیم و معمولا از یک اتاق به اتاق دیگر جابه جا نمیکنیم. این کار، راه تازه ای برای جا به جا کردن مبلمان و چیدمان ایجاد می کند. همچنین بسیاری از موارد در فضای جدید ممکن است بهتر به نظر برسند یا ممکن است عملکرد بهتری داشته باشند. وقتی پول و زمان کافی برای خرید وسایل جدید ندارید، این کار سریع ترین راه حل برای نو کردن هر یک از اتاق های منزلتان است.

دکوراسیون اتاق های مختلف

۱۰/ از حوله های سفید در حمام استفاده کنید.

این یک انتخاب شخصی است اما رنگ سفید حوله ها ، احساس تازگی و تمیزی به ما میدهد ( ولی باید همیشه آنها را تمیز نگه دارید). علاوه بر این، داشتن بیش از یک حوله در حمام عالی است زیرا به ایده مهمان نوازی بی دردسر و جزیئات نظافتی می افزاید.

حوله سفید در دکور حمام

۱۱/ همیشه روی میز چای کتاب داشته باشید.

کتاب همیشه با خود استایل به همراه می آورد و لحظات سرگرم کننده ای را برای مهمانان فراهم میکند. اطمینان حاصل کنید که کتابی که بیشتر دوست دارید را روی میز قرار دهید و ژانر های مختلف را در آن بگنجانید. میتوانید از کتاب های کم حجم، چند نوع مجله، کتاب های مصور و یا کتاب های رومیزی استفاده کنید. این روشی عالی برای استفاده از قانون سه گانه و تلفیق کتاب با اجزای دکور و وسایل کوچک است.

کتاب در دکوراسیون

۱۲/ سرو آب در پارچ

اگر آب را از یخچال یا بطری یا حتی شیرآب می نوشید، آن را در پارچ بریزید. این کار به شما اجازه دسترسی آسان تر و دوست داشتنی تری می دهد. همچنین میتوانید تکه هایی از خیار یا لیمو را به آب خود اضافه کنید که این کار باعث سم زدایی از بدن شما هم می شود. پارچ آب را به میز اتاق خواب خود هم میتوانید اضافه کنید تا به راحتی به آب دسترسی داشته باشید.

سرو آب در پارچ

۱۳/ وسایل ناهماهنگ را یک رنگ کنید و یا روکش نمایید.

اگر وسایل ناهماهنگ زیادی از مبلمان، در خانه شماست که به خاطر استایل متفاوت، روکش و یا رنگ با یکدیگر تناسب ندارند، به رنگ کردن یا حتی اسپری کردن رنگ روی چند تا از آنها و یا روکش کردن آنها فکر کنید تا هماهنگی را به فضای خانه تان وارد کنید. تعدادی وسیله که در اطراف اتاق پخش شده اند را انتخاب کنید که شبیه بهم نباشند و شروع به رنگ کردن کنید. نیاز نیست از وسایل بزرگ استفاده کنید، گاهی یک قطعه ی کوچک میتواند با خود هماهمنگی به همراه بیاورد.

هماهنگی وسایل خانه

۱۴/ زیر بشقابی را روی میز قرار دهید، حتی زمانی که غذا نمیخورید.

این روش ممکن است غیر معمول به نظر برسد اما دقیقا حس نظم و هماهنگی را به ما القا میکند.( خصوصا اگر در خانه بچه دارید). استفاده از زیر بشقابی، راه خوبی برای اضافه کردن رنگ، مدل و استایل در ابعاد کوچک است، البته اگر جز علاقه مندی های شما باشد. این زیر بشقابی ها را می توانید با قیمت ارزان از فروشگاه ها خریداری کنید یا خودتان با استفاده از تکه های پارچه، پلاستیک و کائوچو زیر بشقابی خاص خودتان را درست کنید.

زیر بشقابی

۱۵/ استفاده از وسایل هم رنگ و هم جنس

یک چیزی را که در خانه زیاد دارید به صورت دسته ای در کنار هم قرار دهید. میوه ها بهترین انتخاب هستند و هر چه براق تر باشند، بهتر است. اما میتوانید برخی از انواع سبزیجات را هم به کار ببرید و یا چیزهای ساده ای که در طبیعت وجود دارند مانند سنگ ها یا تکه های چوب.

پیشنهاد میکنیم مقاله ی زیر را از دست ندهید:

دسته ای از آنها را در یک گلدان یا کاسه بزرگ قرار دهید و جلوی دید بگذارید (مانند کانتر اشپزخانه یا یک قفسه) ولی خیلی در مرکز قرار ندهید، مگر اینکه از آن به عنوان بخش مرکزی میز استفاده میکنید. هدف این است که جلوه ی بصری زیباتری با به کار گیری تعدادی از وسایل ایجاد کنیم. پس بهتر است از نظر شکل و جنس یکسان باشند مانند یک گلدان شیشه ای با تعدادی سیب همرنگ  و یا یک کاسه شیرینی سفالی.

هماهنگی رنگ در دکوراسیون

۱۶/ استفاده از شمع به صورت دسته ای

همه شمع هایی که دارید را جمع کنید و در دسته های کوچک درفضا های مختلف منزلتان قرار دهید. اتاق پذیرایی و ورودی، نقاط شروع بسیار خوبی برای این کار هستند. روشن کردن دسته ای شمع ها خیلی موثر تر و زیبا تر از این است که به صورت تکی روشن شوند، زیرا روشنایی بیشتری ایجاد میکنند که برای بعد از ظهر ها و زمانی که میهمان دارید، بسیار عالی است. همچنین داشتن دسته ای شمع که در حال سوختن هستند، این احساس را به بیننده شما می دهد عادت دارید این کار را به صورت تصادفی انجام دهید وآنها را برای موقعیت های خاص نگه نداشته اید. زمانی که شمع میخرید، از بوی دوست داشتنی آن بگذرید و به دنبال شمع های سفید و ساده باشید که برای استفاده دسته ای و شکل کلاسیک و شیک عالی هستند.

چیدن شمع

۱۷/ گیاهان خاص را به داخل فضای خانه تان اضافه کنید.

گیاهان گزینه ای بسیار عالی برای این هستند که به هر محیطی جلوه خاص و ویژه ای بدهند. نه تنها تازگی و رنگ را به اتاق می اورند، بلکه از انها به عنوان اجزای دکوراتیو استفاده میشود و انتخاب مکان مناسب برای انها، به ما کمک میکند تا استایل خاص وجذابی  را به خانه اضافه کنیم.

در صورت امکان با گیاهان و با گونه های مختلف آن و نوع برگ های متفاوت، بازی کنید. گیاهان بزرگ را نزدیک قسمت های بزرگ مبل قرار دهید و یا از آنها برای پر کردن گوشه های خالی منزلتان استفاده کنید  در حالی که از گیاهان کوچک میتوان در ترکیب بخش های مختلف مبلمان یا اجزای پیچیده و بزرگتر (زمانی که از قانون سه گانه استفاده میشود) استفاده کرد. فقط مطمئن شوید که میزان مناسبی از نور را برای گیاهان فراهم کرده باشید.

گل و گیاه در خانه

۱۸/ بعضی از وسایل را دور بیاندازید.

اگر شما معمولا یکی از طرفداران دیدگاه ” چیز اضافی، اضافی است” هستید، شما دارای سبک التقاطی (پراکندگی) هستید و اگر به دنبال سبک خاص خود هستید این یک روش سریع مختص شما است. چند تا از وسایلی که استفاده میکنید را بردارید. وسایل دکوری، تابلوها، قالیچه ها و بالشت ها میتوانند یکی پس از دیگری حذف شوند تا زمانی که یک فضای تمیزتر داشته باشید. میتوانید برگردید و بقیه وسایل را جابه جا کنید و یا همه چیز را برگردانید تا به آنچه نزدیک سلیقه شماست، رضایت شما را جلب کند.

انتظار نداریم که با این روش صاحب یک منزل مینی مالیستی شوید اما یک پله به عقب برمیگردید تا متوجه شوید که خانه شما دارای چه پتانسیل هایی بوده است. از اینجا، اضافه کردن سبک و استایل ، به روش های مختلف، کوچک یا بزرگ ، ساده تر است.

وسایل اضافی در خانه

۱۹/ روکش و پتو روی مبل بگذارید.

نه تنها پتوهای رنگ روشن و روکش ها همه چیز را دوست داشتنی تر نشان می دهند، بلکه راه بی دردسری برای اضافه کردن زمینه یا رنگ و مدل به یک اتاق ساده و طبیعی ایجاد میکنند. اگر فقط یک روکش میخواهید، مطمئن شوید که خیلی تمیز آن را در جای خود قرار نداده باشید بلکه کمی با بی نظمی قرار دهید. اگر دوتا یا بیشتر میخواهید، تا زمانی که فضا متوازن به نظر نرسیده است، با جای قرار دادن انها بازی کنید.

روکش و پتو روی مبل

۲۰/ سبد ها را دور خانه بگذارید.

سبدها برای پر کردن وسایل، قبل از رسیدن مهمان یا جا به جا کردن وسایل از یک اتاق به اتاق دیگر و برای برداشتن وسایل و برگرداندن آنها به جای اولیه شان بسیار عالی هستند. سبدها خیلی گران قیمت تر و جذابتر از آنچه واقعا هستند به نظر میرسند. گذاشتن سبدها دور منزل در چند نقطه ای که دیده میشوند، باعث میشود که آنها را به عنوان بخشی از دکوراسیون منزل حس کنید.

سبدها میتوانند سایز و شکل های مختلفی داشته باشند اما باید با جنس مشابه باشند و یا رنگ متعارفی داشته باشند تا دخالت زیادی در شلوغی فضای خانه نداشته باشند. در عوض، میتوانند در یک فضای عادی، خاص به نظر برساند.

سبد های تزيینی

۲۱/ تمامی بسته بندی ها را از بین ببرید و انها را در ظرف مخصوص نگه دارید.

اغلب خانه های دارای سبک خاص، با جزئیات خاصی تعریف شده اند که این راهکار کوچک، کمک بزرگی میکند. هر ماده غذایی که می خرید، نیاز به نگهداری دارد. برای اینکه جلوه تمیز و منسجمی در آشپزخانه ایجاد کنید بهتر است که بسته بندی پلاستیکی مواد غذایی را دور بیندازید و محتوای آن ها را در ظروف شیشه ای شبیه به هم قرار دهید. اما از آنجایی که این ظروف هزینه بر بوده، می توانید از با ایجاد کمی تغییر در ظروف سس و مربا یا حتی استفاده از ظروف سفالی ساده، هماهنگی و زیبایی را به محیط خانه خود بیاورید.

ظروف نگهداری مواد غذایی

۲۲/  دیوارهای خالی را با تزيینات مختلف پر کنید

بسیاری از مردم از تزیئن و دکوراسیون دیوار ها اجتناب می کنند زیرا از هزینه بالای تابلوها و قاب ها وحشت دارند، اما شما به قاب و حتی تابلو خاص هنری نیازی ندارید چون هر چیزی با کمی خلاقیت می تواند به یک اثر هنری تبدیل شود و احساسات شما را برانگیزد. صفحات مجلات را با استفاده از چسب سریع و ارزان به دیوار بچسبانید، همچنین میتوانید از تصاویری با موضوع مشابه یا متفاوت برای چسباندن چیزهایی به دیوار انتخاب کنید.

تزیین دیوار

۲۳/ علائق خود را در خانه به کار گیرید.

هیچ چیزی به مانند سرگرمی های شما و کارهایی که دوست دارید انجام دهید، گویای شخصیتتان نیست، پس خجالت نکشید و با آویزان کردن وسایلی که دوست دارید به دیوار، گذاشتن آنها روی قفسه ها و یا حتی قرار دادن آنها روی زمین، دکور جذاب و خلاقانه ای در فضای منزلتان ایجاد کنید. این کار به بحث های جالب می انجامد. شاید برایتان ارزشمند تر باشد که با این کار شخص دیگری را هم به کاری که دوست دارید علاقمند کنید و بدون هیچ تلاش مضاعفی به خانه تان شخصیت بدهید.

استفاده از وسایل مورد علاقه در دکور خانه

۲۴/ پر کردن شومینه ی بدون کاربرد با چند وسیله غیرمعمول.

برای ایجاد کردن سبکی خاص به خانه می توانید با کمی تغییر در عملکرد شومینه به خواست دلخواه خود برسید. گذاشتن هر چیز دیگری به جز چوب در شومینه، یعنی اضافه کردن یک سبک به منزلتان. عناصر معماری، پنجره های با قاب، وسایل قدیمی و یا حتی قطعاتی از یک مبلمان بزرگ، استفاده از کتاب نمونه هایی هستند که می توانید به کار ببرید.

دکوراسیون عجیب و متفاوت

۲۵/ لایه، لایه و باز هم لایه های بیشتر.

اگر میخواهید خانه ی شما کاملا شبیه به سبک مجله ها باشد، لایه بندی جواب شماست. از چیزهای کوچک شروع کنید و تا جایی که ممکن است لایه های بیشتری را اضافه کنید. یک کاناپه و یا یک میز چای، محل خوبی برای تمرین کردن است. با قانون سه گانه و وسایل مختلف، زمینه ها و رنگ ها را ازمایش کنید تا زمانی که به چشم شما درست بیاید و ترکیب زیبایی را رقم بزنند.

هماهنگی رنگ در دکوراسیون

۲۶/ اجازه دهید خانه تان بازتابی از شخصیت خودتان باشد.

شیک ترین سبک خانه هایی که تا کنون دیده شده، یا برای عکس برداری طراحی شده اند یا یا خانه های واقعی افراد جالبی هستند که با خانه های دیگر کمی تفاوت دارند اما دارای  شخصیت و سبک زیادی هستند. ساده ترین و قابل اثبات ترین راه برای اینکه خانه تان را صاحب سبک خود کنید این است که از شخصیت خودتان و اینکه چه کسی هستید و چه چیزی دوست دارید به آن اضافه کنید. خانه تان را به مکانی تبدیل کنید که مشتاقید وقت بیشتری در آن بگذرانید و تا جایی که میتوانید عاشق آن باشید. وقتی عاشقید و از شگفتی های خانه تان حمایت میکنید، تحت تاثیر قرار دادن هر کس دیگری میتواند ساده باشد.

سبک دکوراسیون خاص


انتشار در: 26 آبان, 1399
بروز رسانی در: 1 آذر, 1402
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

69 - 64 =

ضامن کیفیترضایت و اطمینان خاطر از خرید
تحویل سریعبارگیری از نزدیک ترین محل تولیدی
ضامن قیمت راهبرد ما، سود کمتر - فروش بیشتر
باشگاه مشتریانتخفیفات - شرایط ویژه فروش