نمای ساختمان با مصالح ترکیبی

نمای ساختمان با مصالح ترکیبی

آنچه در نمای ساختمان با مصالح ترکیبی خواهید خواند:

نمای ساختمان از اصلی ترین و مهم ترین اجزای یک ساختمان به شمار می رود. به همین دلیل طراحی نما و مصالحی که در ساخت مورد استفاده قرار می گیرند، دارای اهمیت زیادی است. از متریال های مختلفی به منظور طراحی و ساخت نمای ساختمان استفاده می شود.

معمولا به منظور کاهش هزینه و همچنین منحصر به فرد شدن نمای ساختمان، از دو یا چند متریال مختلف برای طراحی و ساخت نما استفاده می شود. استفاده از برخی از مصالحی مانند سنگ، برای طراحی و ساخت نمای برخی ساختمان ها به خصوص ساختمان های بزرگ و یا برج ها، امکان پذیر نیست زیرا هزینه های زیادی را در بردارد. به همین دلیل، اغلب کارفرمایان برای این ساختمان ها از دو یا چند متریال در طراحی و ساخت نما استفاده می کنند تا هم جلوه زیبایی به نما ببخشند و هم هزینه ساخت نما را کاهش داده باشند.

علاوه بر آن، طرح های ترکیبی مورد توجه اکثر افراد قرار می گیرد و حتی ممکن است افرادی که مسئله پول برایشان اهمیتی ندارد، استفاده از مصالح ترکیبی را برای ساخت نمای ساختمانشان ترجیح دهند. زیرا در اغلب موارد نمای ساختمان با مصالح ترکیبی خاص تر و زیباتر می شود.


انواع نمای ساختمان با مصالح ترکیبی

1. نمای ترکیبی ورق کامپوزیت و سنگ

رایج ترین و پرکاربردترین نمای ترکیبی ساختمان، نمایی است که با ترکیب ورق کامپوزیت و سنگ ساخته می شود. در این نوع از نماهای ساختمان آن قسمت از طرح نما که قرار است به صورت برجسته کار شود و یا شکل خاصی دارد، با استفاده از ورق کامپوزیت ساخته می شود و سایر قسمت های طرح نما که سطحی صاف دارند با استفاده از سنگ ساخته می شوند.

از محبوب ترین سنگ نما ساختمان، سنگ تراورتن است اما از سایر سنگ ها نیز می توان در ترکیب با ورق کامپوزیت برای ساخت نمای ساختمان استفاده کرد. علاوه بر آن، در این نوع از نماهای ترکیبی مدیر پروژه ساختمان باید مراحل اجرای ورق کامپوزیت و سنگ را اولویت بندی و با برنامه ریزی جلو برود. در این صورت نمای ترکیبی ساختمان با استفاده از ورق کامپوزیت و سنگ در مدت زمان کمتری انجام می شود و همچنین هزینه های کمتری را در پی دارد.

محبوب ترین مصالح ساختمانی

مقاله زیر را بخوانید:

2.نمای ترکیبی آجر و سنگ

یکی دیگر از انواع نماهای ترکیبی ساختمان نمای آجر و سنگ است که معمولا سنگ تراورتن در این نوع نمای ترکیبی مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع از نماهای ترکیبی ساختمان کمتر از سایر موارد اجرا شده است. در اغلب موارد، زمانی که مسئله هزینه نما مدنظر قرار می گیرد، استفاده از این نوع نمای ترکیبی توصیه می شود زیرا قیمت اجرای آن نسبت به سایر انواع نماهای ترکیبی کمتر است.

3.نمای ترکیبی چوب و کامپوزیت

نمای کامپوزیت به آسانی و در کمترین زمان ممکن اجرا می شود. به همین دلیل است که کامپوزیت را می توان با اکثر مصالح دیگر ترکیب کرده و از آنها در طراحی نمای ساختمان استفاده کرد. از آنجایی که ایجاد باکس های نما مانند پنجره ها، برجستگی ها و اشکال خاصی که در طرح نما وجود دارد، با استفاده از چوب کار دشواری است برخی از اجراکنندگان و طراحان نمای ساختمان از متریال های کامپوزیت و چوب به طور ترکیبی استفاده می کنند.

نمای ترکیبی چوب و کامپوزیت

4.نمای ترکیبی ساختمان با کامپوزیت و اسلبکو

نمای اسلبکو از جدیدترین نماهای ساختمان می باشد که طرفداران خاص خودش را دارد. اجرای طرح های متفاوت و خاص با استفاده از اسلبکو به راحتی انجام می شود. اما این مصالح نوعی مکمل برای زیباسازی نما به حساب می آیند و بایستی با دیگر متریال ها مانند کامپوزیت ترکیب شوند.

به همین دلیل، برخی از طراحان و اجراکنندگان نمای ساختمان اسلبکو را با کامپوزیت ترکیب کرده و یک طرح مدرن و خاص برای نمای ساختمان ایجاد می کنند. در این صورت می توان از مزیت های متعدد کامپوزیت در کنار زیبایی اسلبکو بهره برد و طرحی جدید برای نمای ساختمان اجرا می شود.

Facade of the building with composite materials

نمای ترکیبی ساختمان با سنگ و اسلبکو

همانطور که گفته شد اسلبکو از جدیدترین متریال های نمای ساختمان به شمار می رود. اما استفاده از سنگ طبیعی در نمای ساختمان از گذشته تا کنون طرفداران زیادی داشته است و در حال حاضر نیز هستند کسانی که استفاده از سنگ در نمای ساختمان را به سایر طرح های بروز ترجیح می دهند. این جا است که برخی از طراحان و اجرا کنندگان نمای ساختمان از اسلبکو و سنگ به صورت ترکیبی در ساخت نما استفاده می کنند. در این صورت، هم طرفداران متریال سنگ یک طرح جذاب و بروز برای نمای ساختمان خود دارند و هم افرادی که طرفدار نماهای بروز هستند، می توانند از این نوع نمای ترکیبی لذت ببرند.

5.نمای ترکیبی ساختمان با چوب و سنگ

اگر در رابطه با انواع متریال های نمای ساختمان اطلاعات داشته باشید، احتمالا می دانید که متریال چوب ترموود و استفاده از آن در نمای ساختمان بیشترین هزینه را نسبت به سایر متریال ها دارد. در نتیجه می توان گفت که نمای چوب یکی از نماهای پرهزینه است و تنها مزیتی که دارد، زیبایی و خاص بودن آن است که مورد توجه اکثر مردم قرار می گیرد.

اما عیبی که استفاده از متریال چوب در نمای ساختمان ها دارد، مشکل دوام و ماندگاری آن است. هرچند این مشکل در ترموود تا حد زیادی برطرف شده است اما هرچه باشد دوام سنگ را نخواهد داشت. اما زیبایی خلق شده در ترکیب این دو به نحویست که بسیاری را راغب به استفاده از آن خواهد کرد.

Facade of the building with composite materials

نتیجه گیری

استفاده از برخی مصالح مانند چوب و سنگ، به تنهایی در ساخت نمای ساختمان هزینه های زیادی را به دنبال دارد. به همین دلیل اکثر طراحان و مجریان نمای ساختمان از متریال های موجود برای نمای ساختمان با مصالح ترکیبی استفاده می کنند. در این شرایط، طرحی جذاب و مدرن برای نمای ساختمان خلق می شود.


مشاهده ی سنگ نما و قیمت سنگ نما

برچسب‌ها :


انتشار در: 8 اسفند, 1398
بروز رسانی در: 12 تیر, 1402
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

82 - 81 =

ضامن کیفیترضایت و اطمینان خاطر از خرید
تحویل سریعبارگیری از نزدیک ترین محل تولیدی
ضامن قیمت راهبرد ما، سود کمتر - فروش بیشتر
باشگاه مشتریانتخفیفات - شرایط ویژه فروش