آجر دکوراتیو چیست و در چه مکان هایی استفاده میشود

آجر دکوراتیو

آجر به عنوان یکی از اصلی ترین و مهمترین هنرهای ساخته های ایران باستان شناخته شده و در نقش های گوناگونی قابل استفاده است. آجرها از جمله مصالحی هستند که با گل رس درست میشوند.

شاید سوال پیش بیاید آجر دکوراتیو چیست؟ آجر دکوراتیو، به نوع خاصی از آجر های معمولی گفته میشود که یک سری مواد پلمیری و نانو در ساختار خود به همراه دارد. حتی ممکن است پوشش های رنگی و غیر رنگی برای آن استفاده شده باشد. میتوان آجر دکوراتیو را یک آجر متفاوت به نسبت آجرهای دیگر معرفی کرد به دلیلی این که مواد پلمیری و نانو موادها برای جلوگیری از شوره زدن و تشکیل قارچ روی سطح آجر مورد استفاده قرار میگیرد، همچنین نفوذ پذیری پایین دارد و حتی مقاومت مکانیکی آن خیلی بالا است. آجر دکوراتیو را در دکوراسیون های داخلی و بیرونی منزل مورد استفاده قرار میگیرد.

کاربردهای آجر دکوراتیو

کاربردهای آجر دکوراتیو

همان طور که از اسم این آجر مشخص است، بیشتر در دکوراسیون داخلی و خارجی مورد استفاده قرار میگیرد. کاربرد این آجر در نمای داخلی امری رایج است و به عنوان یک سبک کلاسیک شناخته میشود.

آجر دکوراتیو بیشتر به عنوان بخشی از دیوار استفاده میشود. لازم به ذکر است که بدانید تا حد زیادی کاربرد آجر دکوراتیو به عنوان یک لایه پوش دیوار بوده و نقش آن در استحکام برای دیوار بسیار کم است. در ادامه مطلب برای شما شرح میدهیم که آجر دکوراتیو در چه مکان هایی مورد استفاده قرار میگیرد.


آجر دکوراتیو در دکوراسیون داخلی کافی شاپ و رستوران ها

از آجر دکوراتیو، در کافی شاپ ها و رستوران ها و… استفاده می شود. شما با کمک یک طراح متخصص دکوراسیون، با استفاده از این آجر می توانید بهترین دیزاین را برای کافی شاپ یا رستوران خود درست کنید، و زیبایی خارق العاده ای به دکوراسیون خود ببخشید. به این نکته توجه کنید آجر دکوراتیو  یک پوشش معمولی به حساب نمیاید و میتواند سبک های گوناگونی را در دکوراسیون داخلی شما به وجود بیاورد.

آجر دکوراتیو در دکوراسیون داخلی کافی شاپ و رستوران ها

پنل دیواری از نوع آجر دکوراتیو

در حال حاضر پنلهای دکوراتیو در نقش و طرح متفاوت دربازار وجود دارد. پنل های دکوراتیو به دلیل شکل آجری، نصب و اجرای آن راحت است.  این آجرها در طیف های رنگی زیادی وجود دارد و شما به سلیقه خودتان میتوانید هر طرح و رنگی را انتخاب نمایید.

آجر دکوراتیو در پذیرایی

اگر اتاق پذیرایی شما کوچک است. زمانی که از آجر دکوراتیو در دکوراسیون خود بهره بگیرید این مشکل شما به راحتی حل میشود. باید گفت بافت زیبای این آجر باعث میشود پذیرایی کوچک شما به چشم بزرگ دیده شود.

مناسب برای دکوراسیون مدرن و سنتی

همان طور که قبلا گفته شد، آجر دکوراتیور، به دلیل طرح ها و نقش های مختلفی که دارد در طراحی دکوراسیون های مدرن و سنتی از آن بهره میگیرند. این آجر از زیبایی بی نظیری برخوردار است و به همین دلیل استفاده از این آجر در دکوراسیون های سنتی و مدرن، به آن مکان زیبایی دو چندان میبخشد.

برای دیوارهای داخلی و خارجی نما

آجر دکوراتیو، به دلیل مقاومت و استحکام و زیبایی آن، در نماهای بیرونی و داخلی ساختمان و حتی درساختمان های اداری استفاده میشود. این آجر خاص در برابر گرما سرما، بارندگی بسیار مقاوم بوده و جذب آب آن بسیار کم است.

استفاده در محیط های اداری

آجر دکوراتیو به دلیل این که از نظر زیبایی ظاهری زبانزد است و این آجر طول عمر بالایی دارد و از همه مهم تر زود کثیف نمیشود، در محیط های اداری به کار گرفته میشود. این آجر به دلیل ظاهر خاصش در مکان های اداری بیشترین کاربرد را دارد.

آجر دکوراتیو

مناسب برای دکوراسیون شومینه

شومینه یکی از عناصر مهم در دکوراسیون داخلی منزل است که زیبایی آن، باعث جلوه ی بیشتر دکوراسیون خانه می شود. یکی از روش های زیباتر جلوه دادن شومینه، استفاده از آجر دکوراتیو در اطراف آن است.

استفاده آجر دکوراتیو در آشپزخانه

یکی از اصلی ترین مکان های منزل آشپزخانه است، برای دیوار های آشپزخانه از آجر دکوراتیو استفاده کنید، این آجر طرح و رنگ های گوناگونی را دارد. آجر دکوراتیو در برابر گرما مقاومت خاصی را دارد و بهترین ویژگی این آجرعدم جذب چربی است. پس نتیجه میگیریم مناسب ترین انتخاب برای دکوراسیون آشپزخانه، آجر دکوراتیو است.

Decorative brick

مزایای استفاده از آجر دکوراتیو

امروزه با توجه به این ذهنیت  که نسبت به آجرهای قدیمی وجود دارد، به احتمال صد در صد در ذهنتان ابهام های زیادی شکل گرفته است، که چرا برای دکوراسیون داخلی از سنگ دکوراتیو استفاده کنیم؟ برای رفع این سوال و پاسخ به آن، برای شما چند مورد مزایای این آجر فوق العاده را ا بیان میکنیم تا ابهام ذهنی شما برطرف شود.

  • آجر دکوراتیو دارای استحکام بالا دربرابر رطوبت و سایر عوامل از جمله گرما، سرما، چرپی، برخودار است
  • مقاومت بالای این آجر در برابر آتش سوزی و درجه حرارت بالا
  • سنگ دکوراتیو دارای تنوع رنگی بالا برای ایجاد دکوراسیون های متفاوت با سلیقه های گوناگون
  • امکان استفاده به عنوان پوشش محکم و مناسب در گلخانه ها در شومینه اتاق نشیمن گاه
  • استفاده همزمان آجر دکوراتیو با آیینه شیشه و سنگ به همراه نصب آن
  • امکان نصب آجردکوراتیو با مواد مختلف از جمله چسب، مواد درزبندی و سیمان
  • به هیچ عنوان هیچ محدودیتی برای استفاده آن در منازل مسکونی و اداری نیست
  • امکان پیاده سازی آجر دکوراتیو در سبک های متفاوت مانند آجر سالم یا آجر شکسته
  • درست کردن نمای خاص و خارق العاده در بخش های داخلی نما برای کسانی که میخواهند دکوراسیون آنها منحصر به فرد باشد.

سخن آخر

همان طور که در بالا بیان کردیم، آجر دکوراتیو یک نوع مصالح ساختمانی به شمار میرود، که برای طراحی دکوراسیون خانه ها مورد استفاده قرار میگیرند. مزایای بی شمار این متریال افراد را به سمت خود جذب میکند. اگر شما هم تصمیم به استفاده از این متریال دارید، پیشنهاد می کنم پیش از هر اقدامی اطلاعات خود را در این باره افزایش دهید تا نتیجه دلخواهتان را به دست آورید.

سنگ وزین، مرجع معرفی و خرید انواع سنگ های ساختمانی ( نما – دیوار – پله و … ) شامل سنگ تراورتن ،سنگ مرمریت ، سنگ گرانیت ، اسلب و کلیه مصنوعات سنگی مانند روشویی، صراحی، آب نما، پایه آیفون، پایه چراغ، باربکیو، شومینه، معرق سنگی و … با قیمت های رقابتی و شرایط ویژه فروش است.



انتشار در: 20 فروردین, 1399
بروز رسانی در: 24 بهمن, 1400
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 + 1 =

ضامن کیفیترضایت و اطمینان خاطر از خرید
تحویل سریعبارگیری از نزدیک ترین محل تولیدی
ضامن قیمت راهبرد ما، سود کمتر - فروش بیشتر
باشگاه مشتریانتخفیفات - شرایط ویژه فروش