بهترین روش شست شوی کاشی و سرامیک

شست و شوی کاشی و سرامیک

در حال حاضر امروزه، در اکثر خانه ها کفپوش هایی از جنس سرامیک، کاشی، سنگ تراورتن ، مرمریت ، پارکت و… مورد استفاده قرار میگیرد. اکثر افراد در جاهای مخصوص از منزلشان را فرش  قرار میدهند و بقیه فضای خالی از فرش را، کف پوش، پوشانده است. در مکان های اداری و برخی خانه ها از فرش استفاده نمیشود. کف پوش در ایجاد زیبایی و جلوه های دیدنی، نقش اساسی ایفا میکند. همچنین، تمیز بودن کف پوش ها، نظر افراد متعددی را جلب میکند. شست و شوی کاشی و سرامیک آسان تر از کف پوش های دیگر است و در زیبایی، خانه و محل کار شما تاثیر به خصوصی می گذارد. در ادامه مبحث برای شما بیان میکنیم، از چه مواردی برای شست شوی، کاشی و سرامیک استفاده کنید.

محلول سرکه و بکینگ پودر برای شست و شوی کاشی و سرامیک

میتوانید با استفاده از محلول سرکه و بکینگ پودر به آسانی  و دریغ از هزینه زیاد، کاشی و سرامیک منزلتان را تمیز کنید. محلول سرکه، اولین ماده ای است که لازم دارید، به دلیل این که سرکه نقش ضد عفونی کننده دارد. همچنین باید بدانید یک سفید کننده طبیعی که می تواند معجزه کند و سبب شود کف پوش های شما برق بیوفتد، بکینگ پورد است.طرز استفاده از این محلول را برای شما باز گو خواهیم کردیم؛ در ابتدا کف پوش، سرامیک و کاشی خود را از گردو غبار تمیز کنید. سه لیتر آب را داخل یک ظرف بریزید، به اندازه یک گرم بکینگ پودر را اضافه نمایید و با آب ترکیب کنید تا به خوبی حل شود، بعد سرکه را بیفزایید. پارچه را داخل محلول فروببرید و شروع به تمیز کردن، سرامیک و کاشی و سنگ کف ساختمان بکنید.

 شست شوی کاشی

استفاده از سرکه و آب داغ برای شست و شوی کاشی و سرامیک

برای استفاده از این محلول باید، سرکه و آب داغ را مساوی باهم ترکیب کنید. سرکه به دلیل این که دارای خاصیت اسیدی به طور طبیعی است در پاک کردن چربی ها نقش مهمی ایفا میکند و همین خاصیت، عاملی تاثیر گذار، در تمیز کردن کاشی و سرامیک محسوب میشود. نحوه استفاده از این محلول این گونه است که، آب را داغ کنید و درون سطل بریزید و پارچه داخل آب داغ قرار دهید وقتی به صورت کامل خیس شد میتوانید روی سرامیک و کاشی بکشید. هنگامی که سرامیک و کاشی خشک شدند، نوبت به سرکه میرسد، که با استفاده از یک برس سرکه را روی آن ها میکشید و با یک دستمال  دیگر سرکه های روی کاشی و سرامیک را تمیز میکنید.

شستشوی سرامیک با سرکه

استفاده از مواد شوینده

مواد شویندی مانند صابون وجود دارند که برای تمیز کردن، سنگ دیوار ، کاشی و سرامیک مورد استفاده قرار میگیرند.  این مواد برای لک هایی که سخت از بین میروند، انتخاب مناسبی هستند. برای این کار، ابتدا سطح، سرامیک و کاشی را با جارو، عاری از گرد و غبار بکنید و سپس آب و مواد شوینده را در سطل باهم مخلوط کنید، به این نکته توجه داشته باشید که تمام صابون باید در آب حل شود. در ادامه پارچه را در سطل قرار دهید، پارچه که به صورت کامل خیس شد، کل کف را با آن تمیز کنید.

استفاده از مایع ظرف شویی و آب

در اکثر مواقع، لکه هایی روی سرامیک  و کاشی و سنگ پله ها هستند که به راحتی دیده نمی شوند و باعث کدر شدن آنها میشوند. یک پیشنهاد برای حل کردن این موضوع به شما پیشنهاد میدهیم از محلول آب و مایع ظرف شویی استفاده نمایید. در ظرفی به مقدار مساوی از آب و مایع ظرف شویی را باهم مخلوط کنید و با یک حوله یا دستمال تمیز به پاک سازی کاشی و سرامیک بپردازید. یک نکته فراموش نشود روی قسمت هایی که تمیز کردید پا نگذارید و تا بیست دقیقه از راه رفتن، بعد از پاک سازی، خود داری کنید.

پیشنهاد میکنیم مقاله ی زیر را از دست ندهید:

استفاده از پودر شست و شو و آب

همیشه بهترین کار این است، تمام نواحی را باهام  تمیز کنید، نه به صورت جداگانه به قسمت های مختلف بپردازید. و گاهی برای پاک کردن، یک سری از نقاط مخصوص از لکه برهای قوی، باید استفاده کنید، مانند لکه های نوشابه، شربت و… که معمولا بیشتر از لکه های دیگر جای آن ها باقی می ماند.

برای از بین بردن این لکه از سرامیک و کاشی، از پودر شست و شو و آب داغ بهره ببرید. پودر شست و شو برای از بین بردن لکه ها در هر سطحی مناسب است. درترکیب این پودرها نمک، جوش شیرین، پودر بوراکس به کار میرود. با یک حوله کاغذی یا پارچه، محلول را روی لکه بریزید و بگذارید تا پنچ دقیقه همین جوری بماند. سپس، یک برس نرم بردارید و روی آن بکشید و در آخر با گرم آن ها را تمیز کنید. میتوانید اگر لزومی بود، این کار را چند بار انجام بدهید، تا سرامیک و کاشی به طور کامل پاک سازی شوند.

استفاده از پودر شست و شو و آب

استفاده از بخار شوی برای شست و شوی کاشی و سرامیک

این روش مخصوص تمیز کردن درزهای بین، سرامیک و کاشی محسوب میشود. استفاده از بخار شوی های با فشار بالا راه حل مناسبی برای از بین برد گرد غبار، کاشی و سرامیک است. فقط به یاد داشته باشید فشار بخار شوی شما باید خیلی قوی باشد.

نکاتی که باید در تمیزی و نگه داری کاشی و سرامیک رعایت کنید

  • برای سالم  نگه داشتن سرامیک و کاشی، باید به صورت مدام و منظم آن هارا تمیز کنید تا ازجمع شدن لکه و حتی جرم روی آن ها جلوگیری شود.
  • به شما پیشنهاد میکنیم کاشی و سرامیک هارا یک بار در هفته جارو کنید.
  • به این نکته توجه داشته باشید که از مواد شوینده غلیظ و قوی برای تمیز کردن سرامیک استفاده نکنید.
  • برای دوام زیبایی کف پوش های سرامیکی به شما توصیه میشود به صورت متداوم با اسفنج مرطوب آن را تمیز کنید.
  • اگر از سفید کننده برای از بین بردن لکه ها استفاده میکنید، در مرحله بعد یک ماده شوینده خیلی ملایم روی سرامیک یا کاشی بریزید.
  • اگر موقعی متوجه شدید، رنگ خط های بین سرامیک و کاشی از بین رفته یا کم رنگ شده است، مقدار اندکی ماده شوینده ویک لیتر آب را باهم ترکیب کنید و با اسفنج روی آنها بکشید.

مقاله زیر را حتما بخوانید:

سخن آخر

این نکته را همیشه در ذهنتان داشته باشید که برای تمیز کردن کاشی و سرامیک نیاز به مهارت خاص یا هزینه زیاد نیست. میتوانید با توجه به مطالبی که برای شما بیان کردیم در تمیز کردن کف پوش های خود بهره ببرید.

برچسب‌ها :


انتشار در: 7 فروردین, 1399
بروز رسانی در: 21 مهر, 1400
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 40 = 50

ضامن کیفیترضایت و اطمینان خاطر از خرید
تحویل سریعبارگیری از نزدیک ترین محل تولیدی
ضامن قیمت راهبرد ما، سود کمتر - فروش بیشتر
باشگاه مشتریانتخفیفات - شرایط ویژه فروش