ساخت پاسیو با تخته سنگ های شکسته

ساخت پاسیو با تخته سنگ های شکسته

چگونه یک پاسیو با تخته سنگ های رودخانه ای داشته باشیم؟

داشتن پاسیویی با سنگ های شکسته و ظاهری طبیعی، مکانی با تم ارگانیک را برای شما فراهم میکند. پاسیوی میلیون ها آمریکایی از سنگ هایی که به به شکل مستطیل برش خورده اند ساخته شده است اما هیچ چیزی زیبا تر از ساخت یک پاسیو در فضای روستایی با تخته سنگ های طبیعی نیست. آقای مارک پاور، تعمیرکار فنی خانه های قدیمی، اخیرا پاسیویی با شکل قلب با استفاده از تخته سنگهای خرد و شکسته در حیاط پشتی خانه اش ساخته است. همین طور که در ادامه خواهید دید، درست کردن یک پاسیوی بادوام مانند پاسیوی منزل آقای پاور به زیرسازی زیادی نیاز دارد. شما هم با کمی صبر و حوصله می توانید پاسیوی خاص و زیبای خود را داشته باشید.

مواد و ابزار مورد نیاز:

تخته سنگ هایی به ضخامت ۴ سانتی متر، خزه، سنگ، فرز، چکش، مغار و کوبه، بیل، رویه کوب دستی، تراز، شن کش، جارو، بیلچه

مرحله اول: شکل کلی از پروژه داشته باشید.

مراحل روزانه:

روز اول: سایز و شکل پاسیو را بکشید و جای سنگها را مشخص کنید.

روز دوم: جای مشخص شده را بکنید و لایه پی را ایجاد کنید.

روز سوم: جا و سطح سنگها را ابتدا تراز و بعد فاصله ها را پر کنید.

مرحله دو: لایه رویی را بسازید.

اگر میخواهید پاسیویی زیبا با تخته سنگ های منظم برش خورده یا شکسته داشته باشید ابتدا کل سنگ ها را قبل از نصب، به شکل دلخواه در فضای مورد نظر بچینید تا یک طرح کلی داشته باشد که بعدا باعث دردسر برای شما نشود. اینکار به شما کمک میکند تا اگر فضای خالی داشتید بتوانید سنگ را برش زده و قسمت های خالی را  پرکنید.

با استفاده از طناب یا شیلنگ باغبانی، شکل پاسیو را رسم کنید. با شروع از یک لبه، بزرگترین سنگها را دور کار قرار دهید. سنگهای کوچکتر را در قسمت وسط 1.5 تا 2 سانتی متر برای قسمت اتصال خالی بگذارید.

برای برش دادن سنگ، آن را برگردانید و علامت گذاری کنید. با استفاده از یک یک تیزکن، نقاطی که باید برش بخورند را شماره گذاری کنید. سنگی که نمیخواهید از ان استفاده کنید را روی سنگ زیرین قرار دهید ، طوری که لبه اضافی، بیرون از سنگ بالایی باشد و با یک چک کش مخصوص روی آن را ضربه بزنید تا به طور طبیعی بشکند.

ساخت پاسیو با تخته سنگ

مرحله سوم: سنگ ها را شماره بزنید.

با درست کردن یک الگو ، با یک تکه گچ، سنگ ها را شماره بزنید تا لایه رویی را نشانه گذاری کنید. سنگ ها را به طورمنظم، کنار یکدیگر بچینید کنید.

نکته: عکس های متعددی از لایه بیرونی شماره گذاری شده از بالا بگیرید تا بعدا به ساخت الگو کمک کنند.

شماره گذاری تخته سنگ

مرحله چهارم: برای حفاری میزان شیب را اندازه بگیرید.

پاسیو باید از خانه یا سایر ساختمان ها شیب ملایم تری داشته باشد تا مستقیما از پی دور باشد. شیب را در هر نیم متر به اندازه 5 سانتی متر درجه بندی کنید. با استفاده از طناب سنگ تراشی در شیب مناسب و اندازه گیری آن در هنگام حفاری ، جهت را حفظ کنید. باید به حدی عمیق بکنید تا لایه رویی که از خاک تیره پوشیده شده را از بین ببرید و میزان عمق کندن بستگی به شرایط خاک در منطقه شما دارد. ولی باید حداقل تا عمق 16 سانتی متر بکنید تا پی کار را تنظیم کنید.

برای ساختن خط درجه بندی ، چوب ها را چند فوت و تا جایی بکنید که ارتفاع و گوشه های کار از هر طرف باید چقدر باشند. یک قسمت چوب را به عنوان راهنما حرکت دهید و قسمت بعدی را بین دو چوب حدود نیم فوت بالای زمین حرکت دهید. طول کناره را تا ۸/۱اینچ جمع کنید و خط را در قسمت چوب پایینی به همین مقدار حرکت دهید. برای مثال اگر عرض ۵ فوت باشد، نخ را ۸/۵اینچ پایین بیاورید.

دو چوب را در دو جهت مخالف پاسیو قرار دهید. با استفاده از یک طرف، ارتفاع خط را از بالا و پایین در یک جهت جا به جا کنید و سپس خط شیب دار را در طرف دیگر ، با همان ارتفاع و با طول های بر عکس به هم وصل کنید.

درجه بندی شیب پاسیو

مرحله ۵: کندن خاک و حفاری

با ایتفاده از یک بیل ، قسمت بالایی خاک درون پاسیو را بکنید و انقدر این کار را ادامه دهید تا خاک تیره بالایی به خاک روشن تر تبدیل شود( حدود ۶ تا ۱۲ اینچ باید کنده شود.)

کندن خاک و حفاری

مرحله ۶: چوب ها را بکارید.

با توجه به خطوط درجه بندی سنگ کاری ، هر دو سانت، یک میخ چوبی قرار دهید. با توجه به ارتفاع خط ها، در جهت نخ ها حرکت کنید و شیبی در جهت منطقه کنده شده ایجاد کنید. با اندازه گیری فاصله میان نخ های جدید و خاک زیرین، عمق این قسمت را کنترل کنید. قسمت های بلندتر را صاف کنید و قسمت های چاله شده را پر کنید ، تا زمانی که کل قسمت یک دست شود.

نکته: علامتی روی هر چوب بگذارید که بتوانید با ملاک قرار دادن آن و با توجه به خط سنگ کاری، کل قسمت را صاف و یکدست کنید.

اندازی گیری دقیق فاصله پاسیو

مرحله۷: پی کار را بکوبید.

یک پاسیو ، فقط با توجه به لایه زیر کار آن میتواند خوب باشد. حتی در یک طرح طبیعی مثل این یکی، یک پی که به خوبی صاف شده باشد، مانع از ‌آن میشود که لبه های سنگ برآمده و نا منظم شوند.

کلا، منطقه کنده شده را با 8 سانت خاک پر کنید و با استفاده از دستکوب، پی را بکوبید تا آن را به سطحی که اندازه زده اید برسانید. آنقدر به این کار ادامه دهید تا در پایان کار، سطح خاک به 12 سانت کمتر از ارتفاع پاسیو برسد.

صاف کردن زمین پاسیو

مرحله ۸: کارتان را درجه بندی کنید.

یک اینچ ماسه روی کار بریزید و از چنگک باغبانی استفاده کنید تا آن را صاف کنید. آنقدر به این کارا امه دهید تا 12 سانت ارتفاع کمتر از سطح کار برسید. و عمق کار را با خط سنگ کاری روی همان درجه نگه دارید.

نکته: برای اینکه گرد و خاک بلند نشود، روی خاک را با شلنگ قبل از ضربه زدن، مقداری اب اسپری کنید.

ماسه ریختن پاسیو

مرحله۹: سنگ ها را در جای خود قرار دهید.

سنگ کف رودخانه به صورت طبیعی گرد است. پس مهم است که حدالامکان مانع ایجاد جایی برای زمین خوردن افراد شویم. میتوانید سنگ ها را با یک سطح کنترل کنید. از انجایی که همیشه با درجه بندی هماهنگی ندارند، ممکن است بتوانید بگویید سنگ ها با هم همخوانی دارند و به درستی درجه بندی شوند. ردیفی از سنگها را در جای خود قرار دهید و دوباره الگوی شماره گذاری شده ای را که قبلا ترتیب داده اید را دوباره بسازید. اول همه سنگهای بزرگ را بچینید و سنگهای کوچکتر را هم جای خود قرار دهید و از یک چکش پلاستیکی استفاده کنید و سنگها را فشار دهید تا در حایخود قرار بگیرند.

قرار دادن سنگ های پاسیو

مرحله ۱۰: سنگها را در یک سطح نگه دارید.

سنگها را دو به دو در یک سطح نگه داریدو گاهی با شن زیر انها را پر کنید و یا شن را کم کنید تا زمانی که به درستی هم سطح شوندو با سنگهای کوچک جاهای خالی را پر کنید. تا زمانی که همه سنگها در جای خود قرار نگرفته اند، روی انها راه نروید.

نکته: یک راهنمای اندازه گیری را به وسیله علامت زدن جای پایانی ایجاد کنید که بین قسمت بالای سنگ و خط درجه بندی باشد.

هم سطح کردن سنگ های پاسیو

مرحله۱۱: فاصله ها را پر کنید.

شکل ظاهری پاسیو را با کاشتن خزه یا سایر گیاهان کامل کنید که نیتوانید بین دو سنگ این کار را انجام دهید.

پاسیو را با اب بشویید تا کمک کنید که سنگ ها سفت شوند. با استفاده از یک بیلچه باغبانی، ماسه های اضافی باقیمانده را از قسمت های میانی سنگها خارج کنید و ان را با خاک پر کنید( اغلب خزه برای انجام و کاشته شدن در این حد فاصل مناسب است). سنگها را با کمک فرچه تمیز کنید و خاک و ماسه را از میان انها پاک کنید.

پر کردن فاصله های سنگ پاسیو

مرحله۱۲: فاصله ها را با خزه پر کنید.

خزه خشک را در سطل اب فرو برده و ان را در خاک فرو کنید. همه فاصله ها و دور لبه هارا با خزه پر کنید.

قرار دادن خره بین سنگ ها



انتشار در: 9 آذر, 1399
بروز رسانی در: 9 آذر, 1399
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

96 - = 88

ضامن کیفیترضایت و اطمینان خاطر از خرید
تحویل سریعبارگیری از نزدیک ترین محل تولیدی
ضامن قیمت راهبرد ما، سود کمتر - فروش بیشتر
باشگاه مشتریانتخفیفات - شرایط ویژه فروش