عجیب‌ ترین آبنماهای جهان

عجیب­‌ترین آبنماهای جهان

آبنماها از جمله سازه­‌هایی هستند که با ترکیبی از هنر معماری و مجسمه‌­سازی ساخته می‌شوند. برخی از آین آبنماها گاهی آن­قدر خارق­‌العاده هستند که گردشگران را از سراسر جهان برای بازدید به شهر و کشوری که در آن واقع شده­‌اند می­‌کشانند. در این مقاله تعدادی از شگفت­‌انگیزترین و عجیب­‌ترین آبنماهای جهان را مشاهده می‌کنید.

آنچه در این صفحه خواهید خواند:

۱/ آبنمای متال مورفسیس – شهر شارلوت (Metalmorphosis)

آبنمای مجسمه‌ متال‌مورفسیس

مجسمه‌ی متال مورفسیس کاری از هنرمند داوید چرنی (David Černý) – مجسمه‌ساز اهل جمهوری چک بوده که در پارک تکنولوژی شهر شارلوت ساخته‌ شده است. این مجسمه ، پرتره‌ای از خودِ هنرمند است که از ۴۰ قطعه استیل ضدِخش ساخته‌شده و هرکدام از قطعات, قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه دارند.


۲/ آبنمای جولی پنروز- آمریکا (Julie Penrose Fountain)

آبنمای جولی پنروز - آمریکا عجیب­‌ترین آبنماهای جهان

فواره جولی پنروز، طراحی شده توسط دیوید باربر و بیل برگس (David Barber and Bill Burgess)، یک فواره مجسمه ای است که حرکت حیات بخش آب را بین جو و زمین در قلب شهر در پارک زیبای آمریکا نشان می دهد. این آبنما یکی از بزرگترین فواره های آمریکا به حساب می آید که ارتفاعی به اندازه یک ساختمان 4 طبقه و وزنی بیش از24 تن دارد.


۳/ فواره استراوینسکی – پاریس (Stravinsky Fountain)

فواره استراوینسکی

فواره استراوینسکی، فواره ای غیر معمول که تلفیقی از هنر موسیقی و مجسمه سازی را در پیش چشمان علاقمندان به هنر به نمایش می گذارد. مکانی که دوستداران هنر به ویژه هنر موسیقی به آن علاقه بسیاری نشان می دهند، چرا که آن را نمادی از موسیقی می دانند.


۴/ فواره ثروت – سنگاپور (Fountain Of Wealth)

فواره ثروت - سنگاپور

فواره ثروت (Fountain Of Wealth) به عنوان سمبل ثروت و زندگی طراحی شده و بزرگترین فواره دنیا می باشد. این حلقه عظیم برنزی به منظور برابری تمامی نژاد ها و مذاهب در سنگاپور طراحی شده است.

۵/ فواره تاج (Crown Fountain)

فواره تاج - آبنمای عجیب تاج crown fountian

فواره تاج اثری هنری از هنرمند اسپانیایی جیم پلنزا (Jaume Plensa) بوده که در پارک هزاره شیکاگو طراحی شده است. این فواره از ۲ برج گرانیتی با یک صفحه LED ساخته شده که به صورت تصادفی چهره ۱۰۰۰ شهروند عادی را نشان می دهد که از دهانشان آب به کف زمین می ریزد و گویی محیطی برای آب بازی کودکان در تابستان را فراهم کرده است.

تولید آبنما سفارشی و خاص

شما میتوانید آبنما سنگی، با ایده خاص و کاملا سفارشی را به سنگ وزین سفارش دهید. نحوه سفارش میتواند به صورت ارائه عکس یا طرح کلی آبنما باشد. سنگ وزین بزرگترین تولید کننده آبنما در کشور از تولید به مصرف میباشد.

برچسب‌ها :


انتشار در: 20 فروردین, 1401
بروز رسانی در: 11 دی, 1402
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

- 5 = 1

ضامن کیفیترضایت و اطمینان خاطر از خرید
تحویل سریعبارگیری از نزدیک ترین محل تولیدی
ضامن قیمت راهبرد ما، سود کمتر - فروش بیشتر
باشگاه مشتریانتخفیفات - شرایط ویژه فروش