راهنمای خرید سنگ قبر – سنگ مزار

قوانین نصب سنگ قبر

مهمترین و تاثیر گذارترین مورد در انتخاب سنگ قبر، رنگ سنگ قبر است. حال بسته به رنگ، جنس به طور کلی تعیین میشود.

آنچه در این صفحه خواهید خواند:

راهنمای خرید سنگ قبر مشکی

در دسته سنگ قبر های مشکی یا سیاه بدون شک، جنس سنگ، گرانیت خواهد بود. اما گرانیت دارای انواع داخلی و خارجی است که در درجه بندی های متفاوت عرضه میشود. در این میان هرچه سنگ مشکی تر، یکدست تر و براق تر باشد (بطور طبیعی و نه رنگ کردن) قیمت آن بیشتر خواهد بود. بازه حدودی قیمت ها را میتوانید در لیست محصولات زیر مشاهده نمایید.

درجه بندی کیفی و قیمتی سنگ های مشکی

گرانیت ها غالبا به ترتیب از ارزانترین، گرانیت نطنز – گرانیت سیمین – گرانیت تویسرکان و گرانیت برزیل باشد. این بدان معنی نیست که سنگ نطنز همیشه ارزانتر از سنگ سیمین است. ممکن است سنگی یکدست و مشکی تر از گرانیت نطنز قیمت بالاتری نسبت به سنگ سیمین داشته باشد که این امر در باقی سنگهای دیگر نیز صدق میکند.

همانگونه که اشاره شد این سنگ مزار مشکی میتواند از انواع متفاوت سنگ های گرانیت باشد. در تصویر زیر میتوانید انواع مرسوم سنگ های گرانیت مشکی برای سنگ مزار را مشاهده و مقایسه کنید. در این تصویر میتوانید رنگ – بافت – نام و میزان تفاوت قیمت را نسبت به یکدیگر در یک نگاه به صورت کلی مقایسه کنید.

مقایسه گرانیت های مشکی برای سنگ قبر از نظر رنگ و قیمت

رنگ کردن سنگ های گرانیت کم فروشی است؟

در خرید سنگ های گرانیت مشکی باید به یک نکته بسیار مهم توجه کرد و آن هم رنگ کردن سنگ گرانیت است. رنگ کردن گرانیت به خودی خود کار غیر اخلاقی و یا کم فروشی و غش در معامله نیست. چرا که رنگ کردن گرانیت یک امر طبیعی است و نه تنها در بحث سنگ های مزار بلکه در امر ساختمان نیز اجرا میشود.

اما نکته اساسی در اطلاع رسانی فروشنده به مشتری است که مشتری در جریان رنگ شدگی سنگ قرار بگیرد و فروشنده سنگ گرانیت ارزان تر را به نام گرانیت با کیفیت بالا و با قیمت بالاتر به مشتری عرضه نکند.

متاسفانه این امر در برخی از همکاران مشاهده شده است. به همین جهت روش هایی برای شناسایی سنگ رنگ شده است که در ادامه به آن میپردازیم

در این بین رنگ کردن نیز میتواند با کیفیت های متفاوت ارائه شود. برخی رنگ ها تا سالیان باقی میماند و برخی میهمان کمتر از یک سال هستند.

در لیست زیر انواع سنگ های قبر مشکی را به همراه قیمت میتوانید مشاهده کنید و برای اطلاعات بیشتر و قیمت درجه بندی های گوناگون درباره هریک، روی آن ها کلیک کنید.

راهنمای خرید سنگ قبر سفید

سنگ قبر های سفید شامل دو دسته کلی هستند. سنگ های مصنوعی یا نانو و سنگ های طبیعی. هر دو از لحاظ کیفیت و مقاومت استاندارد هستند و اینجا فقط بحث بر سر سلیقه و بودجه شماست. سنگ های مصنوعی کاملا سفید یکدست هستند هیچ رگه ای در آنها یافت نمیشود. در حالی که سنگ های طبیعی حتما دارای رگه ها و طرح های طبیعی و دانه های کریستال در سطح خود هستند.

سنگ های سفید نانو در دو دسته کلی داخلی و خارجی عرضه میشود که تا به این تاریخ، سنگ های نانو تولید داخل از لحاظ ظاهر، ضعیف تر و کدر تر از نوع خارجی هستند.

سنگ های سفید طبیعی میتواند از دو دسته کلی سنگ های چینی کریستال و یا مرمر انتخاب شود. که در لیست زیر میتوانید به تفکیک مشاهده نمایید و سفارش دهید. دربین سنگ های چینی یا کریستال، از سنگ های ازنا – سیرجان – قروه و هرات میتوان نام برد.

راهنمای خرید سنگ قبر های سبز

از دیگر رنگ های رایج پس از رنگ مشکی و سفید رنگ سبز میباشد که در گرانیت و مرمر با طرح ها تناژ های مختلف یافت میشود.

سنگ قبر های سبز تیره

سنگ گرانیت سبز بیرجند تنها نماینده گرانیت در بین رنگ های سبز است که رنگ آن تیره (سبز یشمی) و در طرح های طبیعی آبرنگی و جنگلی و دانه اناری یافت میشود.

سنگ قبر سبز - گرانیت

سنگ قبر های سبز روشن

اگر به دنبال سبز های روشن تر هستید انتخاب شما سنگ های مرمر خواهد بود که قیمت بالاتری نسبت به سایر سنگ ها دارند. به خصوص که سنگ مد نظر دارای کمترین میزان رگه و بازی رنگ و طرح باشد. وقتی سنگ مرمر با این شرایط باشد قیمت مشخصی در بازار نخواهد داشت و میتواند تا بالاتر از ۵۰ میلیون تومان هم برسد.

سنگ قبر های رنگی

سنگ قبر های رنگی در انواع صورتی – قرمز – کرم – آبی موجود است. این سنگ ها در جنس مرمر قابل عرضه است. سنگ های مرمر بازی رنگ و رگه بسیار بالایی دارند. به همین جهت یافتن سنگی در رنگ دلخواه شما با کمترین رگه و بازی رنگ کاری نسبتا دشوار است و قیمت مشخصی برای آن نمیتوان در نظر گرفت. و اینجا همان نقطه ایست که قیمت های سنگ قبر سر به فلک میگذارد و خبر ساز میشود. چرا که این فروشندست که بر روی سنگ خود قیمت میگذارد و نه بازار و عرف و …

نکته مهم در خرید سنگ های مرمر

سنگ های مرمر از نوع سنگ های طبیعی و گران برای سنگ مزار هستند. همچنین این نوع سنگ دارای بیشترین تفاوت قیمت در بین انواع خود و همچنین فروشندگان این صنف است. دلیل این امر را میتوان در ذات سنگ مرمر جستجو کرد. چرا که مرمر بیشترین میزان بازی رنگ و طرح و رگه را در میان تمامی سنگ ها دارد.

به همین دلیل گاهی یکدست بودن سنگ و یا وجود داشتن طرح طبیعی زیبا بر روی یک سنگ میتواند قیمت سنگ را چند برابر کند. و اینجاست که برای خرید سنگ مرمر باید نمونه اصلی سفارش خود را دقیقا مشاهده و خریداری کنید.

سنگ وزین امکان مشاهده حضوری و همچنین مجازی را برای مشتریان عزیز هنگام خریداری مهیا کرده است که محصول ارائه شده دقیقا مطابق با نظر مشتری عزیز باشد.

مدل های کار شده سنگ قبر به همراه قیمت

در انتها تمامی مدل های سنگ قبر کار شده را در زیر میتوانید مشاهده نمایید.



انتشار در: 12 شهریور, 1401
بروز رسانی در: 13 دی, 1401
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 + 7 =

ضامن کیفیترضایت و اطمینان خاطر از خرید
تحویل سریعبارگیری از نزدیک ترین محل تولیدی
ضامن قیمت راهبرد ما، سود کمتر - فروش بیشتر
باشگاه مشتریانتخفیفات - شرایط ویژه فروش