ده قبرستان عجیب در دنیا

عجیب ترین قبرستان ها دنیا

برخی قبرستان ها در دنیا به واسطه مسلک ها، باور ها و اعتقادات گوناگون، نسبت به قبرستان های دیگر متمایز و گاها عجیب و غیر عادی هستند. حال این شکل غیر عادی آرامستان میتواند در محل قرار گیری آن از نظر جغرافیایی، اشکال گوناگون سنگ ها مزار، روش های گوناگون در خاک سپاری و … خود را نشان دهد. در ادامه ما ده مورد از این قبرستان های عجیب را به شما معرفی خواهیم کرد.

1/ قبرستان مری

در شمال کشور رومانی در نزدیکی کلیسای ساپانتا، شهر کوچکی با حدود 3000 نفر جمعیت وجود دارد. زندگی در این شهر سخت است و مردم آن اکثرا فقیر هستند. گرچه آنها خیلی ثروتمند نیستند، اما برای پایان عمر خود مکانی خاص و گران قیمت را تضمین شده دارند. از سال 1935، اجساد فوت شدگان در قبرستان مری به خاک سپرده میشوند. سنگ قبر هر مزار حکاکی شده و رنگارنگ است که با سبکی ساده و شعری سفارشی که میتوان گفت یادبودی از دوران حیات آنهاست تزیین شده است.


2/ قبرستان ناپلئون

در جزیره سان میکله در تالاب ونیزی، قبرستانی وجود دارد که پشت دیوارهای بلند مخفی شده است اما درب آن برای ورود بازدید کنندگان باز است. از قرن پانزدهم تا حدودا قرنهای اخیر در این جزیره راهبان ساکن بودند. صومعه سرای آنها سقفی گنبد دار داشت و در ورودی آن یک مجسمه ی بسیار زیبا از یک فرشته وجود داشت. هنگامی که ناپلئون به آنجا حمله کرد و در آنجا مستقر شد، به دلیل جریان داشتن آب در شهر ونیز، دفن کردن جنازه ها در جزیره اصلی غیربهداشتی بود. قبرستان جزیره سان میکله به عنوان قبرستان رسمی ونیز تعیین شد و هنوز هم مورد استفاده قرار دارد. این جزیره که چشم اندازی افسانه ای دارد،بین ونیز و مورانو واقع شده است.

نمایی از قبرستان ناپلئون

3/ قبرستان نیو لاکی رستوران

در این قبرستان که در هندوستان قرار دارد، سنگ مزار ها مابین میزهای رستوران واقع شده اند. هنگامیکه صاحب خوش شانس این رستوران به نام کریشنان کوتی فهمید زمینی که برای افتتاح رستوران خود خریده است در واقع یک قبرستان است، تصمیم گرفت از این شرایط کسب درآمد کند. او به سادگی رستوران خودش را در میان قبرها ساخت و به این ترتیب قبرها نقطه جاذبه اصلی این رستوران شدند. دور تا دور این سنگ قبرها میله های فلزی نصب شده اند و کسی نمیتواند پا بر روی مزارها بگذارد.


4/ قبرستان خانه های روح های دفن شده

بیرون شهر انکوریج در آلاسکا، یک گورستان خاص وجود دارد. در این قبرستان شگفت انگیز ترکیبی از سنتها از فرهنگهای متفاوت وجود دارد. پیش از اینکه مبلغان روس مذهب ارتدکس به این منطقه نقل مکان کنند، مردم بومی این منطقه اجساد خود را میسوزاندند. اما بعد از اینکه آنها به این منطقه آمدند، سنتها باهم ترکیب شد و مردم منطقه بعد از آن اجساد خود را در زمین دفن کردند. ابتدا یک روکش روی قبر می انداختند سپس بعد از چهل روز، یک خانه ی رنگارنگ برای قبر میساختند تا بنا بر باور آنها از روح مردگان حفاظت کند.

قبرستان خانه ی روح های دفن شده

5/ قبرستان اوکونواین

گورستان اوکونواین در ژاپن (OKUNOIN CEMETERY ON MOUNT KOYA) دویست هزار قبر و صد معبد دارد که در جنگل مونت کویا قرار دارند. این قبرستان بزرگترین قبرستان در ژاپن است و همچنین عبادتگاه مقدس مذهب بودا نیز محسوب میشود. در این قبرستان مقبره ی کوبو دائیشی موسس مکتب شینگن وجود دارد که در آنجا ده هزار فانوس روشن است و فضا را کمی مخوف میکند.

قبرستان اوکونواین

6/ قبرستان های گیت

قبرستان های گیت واقع در لندن یکی از مشهورترین قبرستان ها در جهان میباشد. این گورستان به خاطر داشتن گورهای با سبک معماری گوتیک و منظره ی طبیعی قبرستان، توجه بسیاری از بازدیدکنندگان به خود جلب میکند. از میان صد و هفتاد هزار متوفی که در این قبرستان دفن شده است، کارل مارکس (فیلسوف و اقتصاددان) از مشهور ترین آنهاست. یک بخش از این گورستان متعلق به مسلمانان میباشد.


7/ قبرستان ویورلی

این گورستان در شمال شرق سیدنی بالای صخره های برونته قرار دارد و یکی از مکان هایی است که شما میتوانید مقبره ها و مجسمه های بزرگ فرشته ها را کنار هم ببینید. این گورستان در لیست مکانهای تاریخی قرار دارد. قبرستان ویورلی در خط ساحلی بوندی به کوگی قرار دارد و محل دفن بسیاری از مشاهیر استرالیایی میباشد.


8/ قبرستان فورت روزکرانس

قرستان ملی فورت روزکرانس واقع در شهر سان دیگو در کالیفرنیا است. در این آرامستان نظامی قبرها با نظم و سادگی و با سنگ قبرهای سفید شبیه به هم کنار همدیگر به ترتیب قرار گرفته اند. در این جا صد و دوازده هزار نفر از کشته شدگان جنگهای ارتشی مربوط به دهه ی 1800 میلادی دفن شده اند. در سال 2014 میلادی آخرین مراسم تدفین در این قبرستان صورت گرفت و دیگر جای خالی برای دفن هیچ جنازه ای در آن وجود ندارد.

قبرستان فورت روزکرانس

9/ قبرستان معلق

این قبرستان در کشور فیلیپین قرار دارد. فیلیپین کشوری خاص با فرهنگی منحصر به فرد است. یکی از این موارد خیلی شگفت انگیز درمورد فرهنگ آنها نحوه ی تدفین سنتی مردگان در بخش شمالی این کشور است. در یکی از قبایل شمالی فیلیپین مردم بجای خاکسپاری اجساد، آنها را درون تابوت میگذارند و از صخره آویزان میکنند. آنها باور دارند که اگر اجساد مردگان در تابوت در هوا معلق باشد، باعث میشود به اجداد خود نزدیکتر باشند و از آنجا به زندگی بعدی خود بروند. از نظر آنها اینکار بهتر از دفن شدن زیر زمین است که باعث میشود خاک و آب به درون تابوت آنها وارد شود.

قبرستان معلق در فیلیپین

10/ قبرستان سان کن

از ساحل جزیره کامیگوئین در فیلیپین یک صلیب بزرگ که از دریا بیرون آمده است دیده میشود. این صلیب نشان دهنده قبرستان سان کن است. در زیر موجهای این اقیانوس قبرهای دفن شده اند که بعد از حادثه انفجار آتشفشان در سال 1871 به زیر اقیانوس فرو رفته اند. بازدید کنندگان میتوانند از ساحل این صلیب را که نماد یاد بود این قبرستان است را ببینند. همچنین آنها میتوانند با قایق به سکویی که این صلیب بزرگ قرار دارد بروند و یا از طریق غواصی به زیر آب رفته و باقی مانده صلیب های تخریب شده ی قبرها را که اکنون کف اقیانوس هستند را از نزدیک ببینند.

قبرستان سان کن در میان اقیانوس


انتشار در: 27 خرداد, 1403
بروز رسانی در: 2 تیر, 1403
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 57 = 65

ضامن کیفیترضایت و اطمینان خاطر از خرید
تحویل سریعبارگیری از نزدیک ترین محل تولیدی
ضامن قیمت راهبرد ما، سود کمتر - فروش بیشتر
باشگاه مشتریانتخفیفات - شرایط ویژه فروش