مزایای کفپوش سنگی داخل خانه

کفپوش سنگی

یکی از بخش هایی که در ساخت یا بازسازی ساختمان ها نمی توان ندیده گرفت، انتخاب کفپوش مناسب است. کفپوش ها در انواع و جنس های مختلف تولید می شوند. آنچه در انتخاب تاثیر می گذارد، زیبایی، میزان بودجه، سلیقه و توجه به عواملی چون دوام، تحمل وزن، میزان سایش و غیره هستند. به دلیل مزایای کفپوش سنگی نسبت به سایر کفپوش ها (سرامیک – پارکت – لمینیت – موزاییک – موزاییک پلیمری – سیمان و …)، این متریال یکی از محبوب ترین انتخاب ها در میان مصرف کنندگان است.

نکته مهمی که بهتر است پیش از فرایند ساخت یا بازسازی ساختمان ها در نظر بگیرید، بررسی مزایا و معایب انواع کفپوش ها است. چرا که تهیه و اجرای کفپوش، هزینه سنگینی داشته و بعد از نصب، نمی توان به راحتی آن را تعویض کرد. همچنین سر کردن با کفپوشی پر از خط و خش یا شکستگی و ساییدگی و یا … ، ناراحت کننده و سخت هست. در این مطلب به بررسی مزایای کفپوش سنگی نسبت به سایر کفپوش ها می پردازیم.

کفپوش

انواع مختلف کفپوش ها

کفپوش ها بر اساس متریال، در ۱۰ دسته، طبقه بندی می شوند.

  • سنگی
  • چوبی
  • سرامیک
  • لینولئوم
  • چینی
  • وینیل
  • لمینیت
  • مهندسی
  • سالید وود

کفپوش سنگی

کفپوش های سنگی به دلیل مقامت بالا، زیبایی طبیعی، نگهداری آسان و دلایل بسیار دیگری، طرفداران بسیاری دارند. با توجه به عناصر موجود در سنگ ها، کفپوش های سنگی حرارت را به طور متناسبی انتقال می دهند (در صورت بهره گیری از سیستم گرمایش کف گرما را منتقل میکنند). مقاومت در برابر خش و ساییدگی، امکان جلا پذیری مجدد و همچنین ثبات رنگ، از سایر مزایای کفپوش سنگی نسبت به سایر کفپوش ها هستند (در صورت کاربرد استاندارد).
کفپوش های سنگی، در انواع مختلفی در بازار به فروش می رسند که هرکدام در نوع خود منحصر به فرد بوده و ویژگی های خود را دارند.

کفپوش هایی چون گرانیت، سنگ لوح، قلوه سنگ، سنگ آهک، سنگ مرمریت، تراورتن و گرانیت جزء بهترین انتخاب ها برای کفپوش در انواع ساختمان ها هستند. البته بسته به کاربری آن در ساختمان بایستی از بین این موارد بسته به ویژگی هایشان انتخاب مناسب، استانداردی انجام داد.

مزایای استفاده از کفپوش سنگی

در ادامه مزایای کفپوش سنگی نسبت به سایر کفپوش ها را به طور مختصر توضیح می دهیم.

1/ دوام بالا

همانطور که گفتیم، کفپوش های سنگی به دلیل ذات خود و عناصری که در خود دارند بسیار مقاوم هستند. از مزایای کفپوش سنگی نسبت به سایر کفپوش ها می توان به مثال قالی کرمان اشاره کرد. بر خلاف سایر کفپوش ها، هرقدر از عمر کفپوش سنگی بگذرد، جذابیت بیشتری به خود می گیرد.

2/ انتقال حرارت و گرمای مناسب

به دلیل رسانایی حرارتی نسبی کفپوش سنگی، می توان در هر منطقه ای از آن استفاده کرد. خنکی دلچسبی که از تماس پوست با این نوع کفپوش ها احساس می شود، متناسب با مناطق گرمسیری است. در حالی که در شرایط سرد با لوله کشی زمینی آب گرم یا سرد، می توان کنترل دمای کفپوش را در اختیار گرفت.

اواع کفپوش برای سرویس بهداشتی

مقاله زیر را حتما بخوانید:

3/ تنوع در طرح و رنگ

در کنار تمام مزایای کفپوش سنگی نسبت به سایر کفپوش ها که مطرح کردیم، زیبایی خیره کننده طبیعی آن را نمی توان نادیده گرفت. سنگ دوام بسیار بالایی دارد که در صورت استفاده مناسب هرگز از بین نرفته و دردسر های شست و شو و مراقبت را هم ندارد. به این ترتیب، شکوهی بی نظیر به ساختمان می بخشید

۴/ تمیز کردن آسان

با استفاده از کفپوش سنگی، دیگر نگران مهمانی ها یا شیطنت کودکان نخواهید بود. چراکه هر چقدر کفپوش ها کثیف شوند، می توان آن ها را با ساده ترین وسایل، مثل روز اول تمیز و درخشان کرد.

۵/ نگهداری آسان

ماهیت کفپوش سنگی و دوام بی نظیری که دارد، آن را از نگهداری ویژه، بی نیاز می کند. در حالی که کفپوش های چوبی پس از مدتی به ترمیم احتیاج دارند. البته سطح براق کف پوش های سنگی ممکن است در طول زمان زیاد، کمی کدر شود که در اینجا دستگاه ساب زن راه حل آن است.

کفپوش سنگی

۶/ آسیب نمی بیند

کفپوش سنگی، ضخیم و مستحکم بوده و به همین دلیل، امکان لب پر شدن یا شکستگی ندارد. در حالی که در کفپوش هایی که در ساخت آن ها ظرافت بیشتری لحاظ می شود، امکان آسیب دیدگی بیشتری دارند.

۷/ تنوع در جنس

همانطور که گفتیم، کفپوش های سنگی انواع مختلفی داشته که همه آن ها در بازار ارائه می شوند. بر اساس نوع مکان، دکوراسیون، سبک سلیقه و غیره می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید.

۸/ انرژی بخش هستند

از دیگر مزایای کفپوش سنگی نسبت به سایر کفپوش ها، طبیعت بی نظیری است که در دل خود حفظ می کند. با کفپوش سنگی، طبیعت را وارد محیط کرده و می توان انرژی آن را به خوبی احساس کرد.


انواع سنگ کف تایل

در این جا مقاله زیر نیز توصیه میشود:

مقایسه انواع کفپوش های سنگی

تا اینجا مزیت کفپوش سنگی کاملا مشخص شد اما همانطور که گفتیم، این کفپوش نیز متنوع بوده و با انواع مختلف سنگ ها، آماده و روانه بازار می شود.

مرمریت

کفپوش های سنگ مرمریت در مقایسه با سایر کف پوش های سنگی ظریف تر، شکیل و جذاب هستند. این نوع کفپوش به دلیل یکدست و براق بودن سطح برای کف بنا مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از نوع براق و ساب خورده آن برای سرویس های بهداشتی توصیه نمیشود. همچنین زودتر از سایر کفپوش های سنگی لک گرفته و نیاز به توجه بیشتری دارد.

گرانیت

بهترین انتخاب برای کفپوشی بی نظیر در فضاهای بیرونی مسقف مانند پارکینگ، کفپوش سنگ گرانیت است. مقاومت در برابر خش، ساییدگی، ثبات رنگ، نگهداری آسان و امکان جلا پذیری مجدد، کفپوش سنگ گرانیت را به انتخابی همیشگی و منحصر به فرد تبدیل می کند.




تراورتن

سنگ تراورتن از جمله سنگ های رسوبی تشکیل شده از رسوبات چشمه های آب گرم است که طرح های آن جلوه گر طبیعت زیبای سنگ بوده و از آن به عنوان مصالح در بنا استفاده می شود. اما از این سنگ بیشتر در نما و دیوار های خارجی ساختمان استفاده می شود و کمتر به عنوان کفپوش به کار گرفته می شود.

مرمر

سنگ مرمر زیباترین و گران ترین نوع سنگ در میان سنگهای ساختمانی است. اما باید توجه داشت در صورت عدم مراقبت و توجه ویژه این سنگ در سطح خط و خش برمیدارد و همچنین با ریختن برخی مواد براحتی لک میشود. به طور کلی سنگ مرمر فقط در خانه های بسیار مجلل و خاص و همچنین مقبره امامان و اماکن بزرگ مذهبی به عنوان کف پوش قرار میگیرد.



پیشنهاد میکنیم مقاله ی زیر را از دست ندهید:

توصیه نهایی

سنگ به واسطه دوام و زیبایی یکی از بهترین نوع کفپوش ها است. ولی هر سنگی برای هر کاربری مناسب نیست و با توجه به ویژگی های سنگ باید عمل نمایید. در این مقاله تمرکز بیشتر بر روی کفپوش داخل منزل بود و شایان ذکر است انواع سنگ مرمریت (مثلا دهبید شایان) از بهترین گزینه ها برای کف داخل خانه است.



انتشار در: 30 فروردین, 1399
بروز رسانی در: 27 آذر, 1402
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 24 = 25

ضامن کیفیترضایت و اطمینان خاطر از خرید
تحویل سریعبارگیری از نزدیک ترین محل تولیدی
ضامن قیمت راهبرد ما، سود کمتر - فروش بیشتر
باشگاه مشتریانتخفیفات - شرایط ویژه فروش