راهنمای انتخاب سنگ فرش مناسب

سنگ فرش

اگر به شما بگویم انتخاب سنگ فرش، مهم ترین تصمیم در ساخت محیط های باز محسوب میشود، باور می کنید؟ طیف گسترده سنگ فرش سبب میشود، خرید و طراحی آن سرگرم کننده باشد، ولی میتواند تنوع در انتخاب را هم ایجاد کند. سنگ فرش ها هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارا هستند و برخی مناسب تر از سایرین در موارد و مکان های خاص مورد استفاده قرار میگیرند.

سنگ یکی از ظریف ترین و مجلل ترین مواد سنگ فرش به حساب میاید. وهمچنین بادوام، همه کاره و طیف عظیمی از رنگ ها، شکل ها و اندازه را دارا است.

این نکته را فراموش نکنید، در هنگام خرید سنگ فرش، باید سنگ فرش مناسبی  که  گرد و با سنگ های پرچم دار با روکش جلا یا توری باشد را انتخاب کنید. لازم به ذکر است بدانید سنگ فرش ها در هر مکانی با اصول آن محیط انتخاب میشوند. در ادامه مطلب برای شما انواع سنگ فرش ها را ذکر میکنیم و میگوییم برای چه محیط هایی مورد استفاده قرار میگیرند.

Suitable paving

انواع سنگ فرش مناسب برای باغ ها و پارکها

قدم در طبیعت گذاشتن و استفاده از چشم انداز های زیبا که شما را محصور می کند، هوا تازه و تمیزی ک در مشام شما حس می شود، این حس یکی از زیباترین حس های دنیا به شمار میرود. لمس تن زمین!  پس شایسته است که طبیعت را در خانه و حیاط خود بیا ورید. در طراحی محوطه و فضای سبز خود سنگ فرشی را انتخاب کنید، که با سلیقه شما و محیط شما، سازگار باشد. در ادامه میخواهیم چند نوع سنگ فرش برای فضاهای باز را به شما معرفی کنیم.

تخته سنگ و سنگ گرانیت

تخته سنگ که اغلب آن را به عنوان سنگ پرچم استفاده میکنند، دارای بافت نرم و پالت های رنگی ظریف است که چشم همه ی افراد را به خود جلب میکند. این سنگ  از مقامت بالایی برخودار است و در فضای باز مانند پارک و باغ ها مورد استفاده قرار میگیرد. همچنین این سنگ در برابر بارندگی بسیار مقاوم است و آب را به خود جذب نمیکند.

دیگر سنگی که در فضاهای باز استفاده میشود، سنگ گرانیت است. همچنین این سنگ زیبا علاوه بر سختی و دوام، از لحاظ طیف رنگی تنوع بالایی دارد. لازم به ذکر است بدانید، همین سختی سنگ گرانیت باعث ماندگاری طولانی آن میشود. این سنگ در برابر بارندگی به هیچ عنوان تخریب نخواهد شد.سنگ فرش گرانیت برای اماکنی مورد استفاده قرار میگیرد که دارای تردد زیادی باشد که در انواع تایل و کوبیک میتواند باشد.

سنگ سنداستون

سنگ  هایسنداستون، به دلیل بافت ماسه ای که دارد، مناسب فرش منزل یا محل کار نیستند. میتوانید سنگ های سنداستون را در فرش کردن حیاط ، و فضاهایی که رطوبت زیادی ندارند مورد استفاده قرار بدهید. همچنین شما می توانید با استفاده از قلوه سنگ به محوطه سازی بپردازید و فضایی زیباتر را در حیاط و محوطه بیرونی منزل خلق کنید.

سنگ فرش مناسب باغ و پارک

سنگ فرش با سنگ آهک

سنگ آهک به طورعادی ، به رنگ سفید مورد استفاده قرار میگیرد. رنگ های روشن این سنگ برای فضاهای خیلی گرم مناسب است به دلیل این که گرما را منعکس میکند. همچنین سنگ آهک به فضاهای سایه دار(فضاهای سبز) یک روشنایی خاصی میبخشد.

سنگ فرش لوح

سنگ فرش لوح از لحاظ تنوع رنگ، از طیف رنگ های غنی از زغالی گرفته تا سبز یشمی وجود دارد. این سنگ در سردترین فضاها، دوام آن بسیار بالا است. و به دلیل تنوع رنگ آن در محیطی که مورد استفاده قرار میگیرد زیبایی آن فضا را دو چندان خواهد کرد.

انواع سنگ فرش مناسب برای پیاده روها

سنگ فرش برای عملکرد و نگاه یک خیابان  و چه در پیاده رو از اهمیت بالایی برخودار است. سنگ فرش برای پیاده روها باید محکم، مسطح و مقاوم در برابر لغزش باشد. پیارو ها، بخشی از کوچه یا خیابان هستند که مخصوص، رفت و آمد عابرین ساخته میشوند. یعنی میتوان گفت حد فاصل بین خیابان و ساختمان را پیاده روها تشکیل میدهند. استاندارد پیاده روها بر حسب حجم ترافیک و نوع کاربری ساختمان مقابلش تعیین میشوند. سنگ فرش های پیاده روها را میتوان به چند دسته تقسیم کرد و ما آنها را در ادامه مبحث به شما میگوییم.

سنگ فرش مناسب آجری

آجر قرن ها است فقط در محوطه سازی مورد استفاده قرار میگیرد، اما در حال حاضر به عنوان پرکاربرد ترین مصالح در ساخت پیاده رو ها محسوب میشوند. آجر به دلیل دوام و مقاومت بسیار بالایی که دارد، یکی از محبوب ترین ومهم ترین انواع سنگ فرش های پیاده روها به شمار میایند. هم چنین آجرها به علت نوع بافتشان، میزان کمتری از لغزش را در زمین های خیس دارند. این نوع سنگ فرش از لحاظ طیف رنگی از تنوع زیادی برخوردار است و میتوانند به دلیل شکل مستطیلی که دارند زیبایی دوچندانی را به پیاده روها ببخشند.

تعمیر و نگهداری سنگ فرش های آجری بسیار راحت و کم هزینه است. و در صورت تخریب و آسیب دیدگی به راحتی قابل تعویض شدن هستند. میتوانید در این نوع سنگ فرش از ترکیب با دیگر آجرها نیز بهره بگیرید تا جلوه به سزایی به پیاده رو ها بدهید.

سنگ فرش مناسب آجری

سنگ طبیعی

سنگ طبیعی به دلیل رنگ، کیفیت و ظاهر جذابش بسیار مورد استفاده قرار میگیرد. این سنگ از محبوبیت بالایی برخوردار است زیرا، با دوام و در برابر تغییرات آب وهوایی (گرما، سرما) بسیار مقاوم هستند.

سنگ نسبت به آجر، سنگین تر بوده و دارای ابعاد بزرگ تر است. پس در زمان اجرا احتیاج  به فعالیت بدنی بیشتری دارد. سنگ هایی که در پیاده روها استفاده میشوند باید دارای سطح زبر باشند تا زمان خیس شدن بنا به هر دلایلی از جمله بارندگی و … باعث لغزش، افتادن عابرها روی زمین نشوند و از سنگ فرش های طبیعی و مناسب برای پیاده رو می توان سنگ لاشه را نام برد.

سنگ بتن

سنگ فرش بتن، یکی از محبوب ترین متریال است که در سراسر جهان برای سطوح رویی پیاده رو از آن استفاده میکنند. این سنگ فرش توسط ترکیبی از سیمان، شن، ماسه و آب درست میشود. همچنین در انواع گوناگون از شکل ها، اندازه و طیف رنگی قابل تولید است.

از معروف ترین و محبوب ترین سنگ های بتنی میتوان به واش بتن و موزاییک پلیمری اشاره کرد. در واقع این دو نوع محصول بتنی، محصولات سنگ های مصنوعی هستند که به عنوان کفپوش های حیاط، باغ، ویلا، مسیر سازی و …، به وفور مورد استفاده قرار میگیرند.

بتن ماده ای کاملا با انعطاف پذیری بالا و براساس نیازهای خاص ساخته میشوند. سنگ فرش بتونی از لحاظ قیمت بسیار مناسب است. این نوع سنگ فرش هنگام اجرا در پیاده رو ها به راحتی نگهداری و تعویض خواهد شد.  سنگ فرش های بتنی، به دلیل دوام و ماندگاری بالایی که دارند، استفاده آن برای پیاده روهای پرترافیک و دارای تردد زیاد توصیه میشود.

سنگ فرش مناسب پیاده رو
کفپوش سنگی

مقاله زیر را حتما بخوانید:

سخن پایانی

انواع سنگ فرش هایی که برای شما نام بردیم، نه تنها باید با دوام و کاربردی باشند، بلکه باید به عنوان قسمتی از زیبایی شهر زبان زده شوند.

برچسب‌ها :


انتشار در: 9 فروردین, 1399
بروز رسانی در: 1 آذر, 1402
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 + 5 =

ضامن کیفیترضایت و اطمینان خاطر از خرید
تحویل سریعبارگیری از نزدیک ترین محل تولیدی
ضامن قیمت راهبرد ما، سود کمتر - فروش بیشتر
باشگاه مشتریانتخفیفات - شرایط ویژه فروش