مدل های جدید و شیک سنگ آنتیک در دکوراسیون داخلی

سنگ آنتیک

سنگ های آنتیک از سنگ های تزئینی هستند که از قرار دادن قطعات شکسته سنگ ها در کنار هم به وجود می آیند. برای چسباندن و کنار هم قرار دادن خرده سنگ ها نیز از چسب مخصوصی با نام چسب رزینی استفاده می شود.

خرده ها و ضایعات سنگ های تراورتن در صورتی که  در کنار یکدیگر قرار بگیرند، سنگ های آنتیک زیبایی را به وجود می آورند که از مقاومت و دوام بالایی برخوردار هستند و اغلب از این نوع سنگ ها در نمای خارجی ساختمان استفاده می شود. در نتیجه می توان گفت، که ضایعات و خرده شکسته های سنگ ها به هیچ وجه نشانه ی کیفیت پایین آنها نمی باشد بلکه این سنگ ها از نمونه سنگ های با کیفیت هستند. به همین دلیل، می توان از این نوع سنگ ها به عنوان یکی از بهترین سنگ ها برای استفاده در قسمت های مختلف داخل و خارج ساختمان نام برد. به خصوص افرادی که علاقه شدید به طبیعت دارند می توانند از سنگ های آنتیک که کاملا طبیعی هستند، در کنار زیبایی این سنگ ها استفاده کنند.

Antique rock

سنگ های آنتیک خود در دو نوع سنگ های آنتیک طبیعی و مصنوعی در بازار موجودند. سنگ های آنتیک مصنوعی نسبت به اغلب سنگ ها مقاومت بیشتری داشته و دارای دوام زیادی می باشند. علاوه بر آن، سنگ های آنتیک مصنوعی از ایجاد هرگونه قارچ و باکتری در فضای مورد استفاده جلوگیری می کنند زیرا تخلخل پایین تری نسبت به سنگ های آنتیک طبیعی و سایر سنگ ها دارند.

ویژگی های سنگ آنتیک

همانطور که گفته شد سنگ های آنتیک از کنار هم قرار رفتن خرده های سایر سنگ ها به وجود می آید. به همین دلیل می تواند در رنگ ها و طرح های مختلف تولید شده و با چینش های مختلفی روی قسمت های متفاوت خانه قرار بگیرد. خاص بودن و منحصر به فرد بودن نمای این سنگ ها باعث شده است که اغلب افراد براساس نیاز و سلیقه خود از آنها در قسمت های مختلف خانه استفاده کنند.

سنگ های آنتیک به سادگی و در کمترین زمان ممکن در قسمت های مختلف خانه نصب می شوند. علاوه بر آن، سنگ های آنتیک بسته به زیبا بودن و خاص بودنشان قیمت مناسبی دارند و غالبا تمامی افراد می توانند آنها را تهیه کنند.

از ویژگی های منحصر به فرد این سنگ ، این است که می توان آن را روی نماهای مختلف مانند گچ، سیمان و حتی سرامیک نصب کرد. علاوه بر آن، روی نماهای کهنه و قدیمی نیز به سادگی قرار می گیرند و نصب می شوند. این سنگ ها بسیار مقاوم و با دوام هستند و در برابر هرگونه فشار، یخ زدگی، ساییدگی و حتی آتش از خود مقاومت نشان می دهند.

پیشنهاد میکنیم مقاله ی زیر را از دست ندهید:
Antique rock

کاربرد سنگ آنتیک در دکوراسیون داخلی منزل

سنگ های آنتیک را می توان در تمامی قسمت های مورد نظر نصب کرد و از زیبایی آن لذت برد. به عنوان مثال در دکوراسیون داخلی منزل می توان در دیوار سالن پذیرایی، دیوارهای بین کابینت های آشپزخانه، کانتر، اپن، دیوار قسمت پشتی گاز، دکوراسیون های سالن و پذیرایی، در شومینه ها، ستون ها، دیوار سرویس بهداشتی و حمام، اتاق نشیمن ، حال و پذیرایی و هر جای دیگری که به ذهنتان می رسد، استفاده کنید. زیرا همانطور که گفته شد سنگ های آنتیک مقاومت بالایی دارند و به سادگی تخریب نمی شوند. علاوه بر آن، زیبایی و منحصر به فرد بودن این سنگ منجر به شکوه و خاص بودن دکوراسیون داخلی منزلتان می شود.


انواع سنگ های آنتیک

سنگ تراورتن

یکی از رایج ترین سنگ های آنتیک، نمونه ی تراورتن آن سنگ است. به عبارتی، سنگ های آنتیک می توانند از ضایعات سنگ های تراورتن تولید شوند. تراورتن سنگی آهکی است که به واسطه فعالیت چشمه های آب گرم تولید می شود. سنگ تراورتن در برابر فشار و گرما مقاوم است. قابلیت برش و صیقل پذیری بالایی دارد. از ظاهر زیبایی برخوردار است و علاوه بر آن، در پشت این سنگ ها تخلخل وجود دارد که باعث سادگی و چسبیدن آنها می شود. سنگ های تراورتن با همه این ویژگی هایی که دارند از قیمت مناسبی برخوردار هستند.

سنگ آنتیکی که با استفاده از سنگ های تراورتن تولید شود را می توان در فضاهای خارجی ساختمان، فضای آشپزخانه و قسمت های مختلف آن و همچنین باغچه های تزئینی استفاده کرد.

سنگ مالون

سنگ مالون حدودا شبیه به مکعب مستطیل می باشد و این سنگ پس از استخراج با چکش خوردن و تراشیده شدن شکل منظمی به خود می گیرد. پس از آن در کارگاه های مخصوص به صورت مربع و یا مستطیل در می آید.  یک سمت سنگ مالون کاملا صاف است و حداقل عرض و ارتفاع آن 20 و 15 سانتی متر است.

سنگ آنتیک را می توان از کنارهم قرار دادن خرده های سنگ مالون تهیه کرد. سنگ مالون یا لاشه سنگ را می توان در نما سازی محوطه خانه، سنگ فرش و راه پله ها استفاده کرد. علاوه بر آن، استفاده از سنگ های مالون در دیوار سالن پذیرایی و دیوار پشت شومینه جلوه ای خاص و زیبا به خانه می بخشد.


نکات سنگ های تزئینی

این نوع سنگ ها را می توان در دکوراسیون داخلی منزل و در قسمت های مختلف آن، در آشپزخانه و بین دیوارهای کابینت ها و حتی دیوار قسمت پشتی گاز استفاده کرد و نمایی جذاب و منحصر به فرد به خانه بخشید.

در رابطه با سنگ های تزئینی آنتیک ذکر این نکته نیز ضروری است که پس از نصب این سنگ ها روی دیوار باید از رزین سنگ یا همان براق کننده سنگ ها روی آنها استفاده کرد. این مایع شفاف که از کوپلیمرهای اکریلیک ساخته می شود، نمای ساختمان را به خوبی محافظت می کند و می تواند روی تمامی سطح سنگ ها مورد استفاده قرار بگیرد. در این صورت، از نفوذ آب نیز به داخل ساختمان جلوگیری می شود.

در نتیجه، استفاده از رزین سنگ باعث می شود که سطح بادوام و ضدآبی داشته باشید. همچنین رزین سنگ از سطح سنگ ها در برابر اشعه های خورشیدی محافظت می کند و مانع از تغییر رنگ آنها می شود که در نتیجه آن می توانید سنگی بادوام و ماندگار داشته باشید.

Antique rock

از دیگر سنگ های تزئینی که می توانید برای زیبا سازی محوطه از آن بهره بگیرید می توانیم به قلوه سنگ رودخانه ای نیز اشاره کنیم که با ظاهر صاف و صیقلی یکی از گزینه های مناسب برای انتخاب کف پوش می باشد.



انتشار در: 13 اسفند, 1398
بروز رسانی در: 15 اسفند, 1402
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

25 - = 22

ضامن کیفیترضایت و اطمینان خاطر از خرید
تحویل سریعبارگیری از نزدیک ترین محل تولیدی
ضامن قیمت راهبرد ما، سود کمتر - فروش بیشتر
باشگاه مشتریانتخفیفات - شرایط ویژه فروش