نقش نرده در نمای بیرونی ساختمان

نقش نرده در نمای بیرونی ساختمان

یکی از قسمت های خانه که نگاه افراد را به خود جذب میکند ، بالکن است. این بخش از منزل خیلی کم تر مورد توجه قرار میگیرد. بیش تر مواقع به جای رسیدگی و تزئین تراس از آن به جای انباری استفاده میشود. نصب نرده در بالکن حس امنیت میبخشد. نقش اساسی نرده در نمای بیرونی ساختمان امنیت و زیبایی است. به طور کلی بخواهیم بیان کنیم، نرده یکی از اجزای اصلی نمای بیرونی ساختمان به شمارمیرود.

یک سری از نرده ها هستند که روی دیوار بیرونی ساختمان نصب میشوند، نقش این نرده ها، نقش محافظتی و حتی زیبایی نمای ساختمان را برعهده دارند. لازم به ذکر است بگوییم نرده هایی که روی دیوار نصب میکنید باید از استحکام بالایی برخوردار باشد تا بنا بر هر حادثه ای از بین نرود و خسارت های جانبی به همراه نداشته باشد.

امروزه با پیشرفت طراحی ساختمان ها، دیگر نرده را روی دیوار ساختمان ها نصب نمیکنند و اکثرا از نرده های مدرن با طرح و رنگ های مختلف در تراس یا بالکن خود بهره میبرند. اگر شما ساختمانی را دیدید که روی دیوار آن نرده بود، بدانید از ساختمان های قدیمی محسوب میشود.

نقش نرده در نمای بیرونی ساختمان

انواع نرده برای نمای بیرونی ساختمان

نرده ها ازمصالح مختلفی مانند آلومینیوم، سنگ، چوب، فلز، فرفوژه ساخته میشوند. با تغییر سبک زندگی افراد و تکنولوژی وحتی نیاز افراد، نرده ها هم از لحاظ جنس و طرح تغییر میکند. در ادامه چند مدل از نرده ها را به شما معرفی میکنیم تا با آن ها آشنا شوید و برای نمای بیرونی ساختمان خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

مقاله زیر را حتما بخوانید:

نرده استیل

نرده استیل از مهمترین، نرده ها به حساب میاید. این نوع نرده ازلحاظ کیفیت با دیگر نرده ها تفاوت دارد.  در دو رنگ نقره ای و طلایی ساخته میشود و در برابر زنگ زدگی مقاوم است. در بخش های مختلف نمای ساختمان، از جمله بالکن یا تراس، راه پله،  و پشت بام به کارمی رود و نقش حافظ امنیتی دارد.

نرده فرفوژه

نرده فرفوژه یا نام دیگر آن  به نرده گل معروف است. این نرده برای ایجاد امنیت در بالکن ها استفاده میشود. به دلیلی به آن فرفوژه می گویند چون در زبان فرانسوی، فر به معنای فلز و فوژه به عمل کوبیده شدن آهن گفته میشود. این نوع نرده اشکال مختلفی از جمله دایره، برگ، خطوط حلزونی و حتی منحی دارا است.

نرده فلزی بالکن

نرده فلزی بالکن، از سقوط افراد جلوگیری میکند، و به عنوان حفاظ به کار گرفته میشود. پبشنهاد میکنیم با انتخاب نرده مناسب جلوه خاصی به نمای ساختمان خود ببخشید. لازم به ذکر است بدانید ارتفاع نرده مناسب باید 110سانتی مترباشد. حتی شما روی این نرده ها میتوانید گلدان های زیبا آویزان کنید و جلوه ی منحصر به فردی به نمای بیرونی ساختمان خود بدهید.

نرده سنگی

نرده سنگی از زیبایی و محبوبیت بالایی برخوردار است، زیرا این نوع نرده ها  از سنگ درست شده اند. همچنین در رنگ و طرح منحصر به فرد به حساب میایند. این نرده ها زیبایی بی نظیری دارند و نظر افراد زیادی را به خود جلب میکند.

استفاده کردن از این نرده در نمای بیرونی ساختمان در ذهن هر کسی که این نرده ها را تماشا کند حس آرامش ایجاد میکند. حتی برای افراد ساختمان هم نقش امنیتی دارد و خیال ساکنین ساختمان راحت است. انواع نرده های سنگی عبارت اند از:

  • نرده های سنگی طبیعی
  • نرده سنگی مصنوعی
  • نرده سنگی چهارگوش
  • نرده سنگی گرد
  • نرده سنگی طرح زمزد
  • نرده سنگی از جنس مرمریت
نرده سنگی

فواید نرده سنگی

  • نرده های سنگی، از نرده هایی با استحکام بالا به حساب میایند و از طول عمر بالایی برخوردار هستند.
  • نرده های سنگی ضد حریق هستند، پس یکی از نقش های بزرگ نرده سنگی در نمای بیرونی ساختمان این است که در صورت آتش سوزی سبب گسترش آتش گسترش نمیشود.
  • نرده های سنگی از لحاظ تنوع رنگ فوق العاده هستند و به نمای بیرونی ساختمان جلوه ی بی نظیری میبخشند.
  • نرده های سنگی در تراس و پشت بام، امنیت ایجاد میکنند و رفت و آمد شما با ترس همراه نخواهد بود.
  • نرده های سنگی به دلیل این که دارای برش کاری های زیبا هستند در نمای بیرونی ساختمان، چشم مخاطب را به خود جلب میکند.
  • نرده های سنگی در برابر یخبندان و حتی ضربه خیلی مقاوم هستند. پس یکی دیگر از نقش های نرده سنگی در نمای بیرونی ساختمان محسوب میشود.
نرده در نمای بیرونی

نرده چوبی

نرده چوبی مانند نمای چوبی، از متریال خاصی برخورداراست.  نرده های چوبی، دارای زییایی منحصر به فردی هستند و حس خوبی را به مخاطب منتقل میکند. لازم به ذکر است بدانید نرده های چوبی که در تراس یا بالکن استفاده میشود، نرده چوبی لوورها چوبی نام دارد. نقش این نرده هم در نمای بیرونی ساختمان جز محافظت و زیبایی نقش دیگری ندارد.

نرده کابلی

امروزه بیشترین نرده ای که استفاده میشود نرده کابلی است. نرده کابلی از زیبایی بی نظیری برخوردار است. این نرده، مانند نرده های دیگر در نمای بیرونی ساختمان نقش حفاظتی و جذاب شدن ساختمان را بر عهده دارد. این نرده برای فضاهای باز بسیار مناسب محسوب میشود. همچنین برای مکان هایی که نورگیری در آن از اهمیت بالایی برخوردار است مورد استفاده قرار میگیرد. 

نرده شیشه ای

یکی دیگر از انواع نرده ها، میتوان به نرده شیشه ای اشاره کرد، که بیشتر در نماهای بیرونی ساختمان های مدرن به کار گرفته میشوند. این نرده ها ازجذابیت و زیبایی  بالایی برخودار است. با نصب این نرده حس خوبی به شما متقل خواهد شد. نرده چوبی به جز نقش حفاظتی، کاری میکند نظر مخاطب به نمای ساختمان جلب شود.


برچسب‌ها :


انتشار در: 21 اسفند, 1398
بروز رسانی در: 19 اردیبهشت, 1400
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

77 + = 84

ضامن کیفیترضایت و اطمینان خاطر از خرید
تحویل سریعبارگیری از نزدیک ترین محل تولیدی
ضامن قیمت راهبرد ما، سود کمتر - فروش بیشتر
باشگاه مشتریانتخفیفات - شرایط ویژه فروش