تفاوت نماهای کلاسیک سنگی و نمای سیمانی

نمای کلاسیک سنگی و سیمانی

نمای کلاسیک ساختمان یا همان نمای رومی ، یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین سبک ها در طراحی و ساخت ساختمان است. سیمان و سنگ از مصالح نمای رومی هستند که بسته به انتخاب معمار و آرشیتکت بکار برده میشود. انتخاب هر کدام از گزینه های سنگ یا سیمان به عنوان مصالح نمای کلاسیک دارای مزیت های و معایبی است که به تفکیک هرکدام را بررسی کرده و انتخاب را بسته به شرایط به شما واگذار میکنیم.

نمای سیمانی کلاسیک

فاکتورهای تاثیرگذار در انتخاب نمای کلاسیک ساختمان، سنگی یا سیمانی

زیبایی

نماهای رومی اجرا شده با سیمان سطحی یکدست، اکثرا سفید و مات دارند. در صورتی که نماهای اجرا شده با سنگ به دلیل طبیعی بودن رنگ سنگ ها، غالبا کرم و استخوانی رنگ هستند که در آنها بسته به نوع و سورت سنگ رگه و لکه های طبیعی یافت میشود. همچنین سطح سنگ در این سبک نماها براق و صیقلی هستند و درخشش خاصی به نما میدهند و علاوه بر آن نظافت و نگهداری آن از نمای نوع سیمان راحت تر است.

کیفیت و دوام

اصلی ترین فاکتوری که در انتخاب نمای کلاسیک باید مد نظر طراحان قرار گیرد انتخاب متریال مصرفی و توجه به کیفیت و دوام کار است. در این صورت برای بیان تفاوت نماهای کلاسیک سنگی و نمای سیمانی بر اساس کیفیت و دوام آن ها، این مورد بدیهی است که سنگ دارای دوام و مقاومت بیشتری نسبت به سیمان است.

سنگ در نمای ساختمان می تواند به مدت طولانی بدون هیچگونه آسیب و فرسایش، زیبایی و شکوه نمای ساختمان شما را حفظ کنند. در حال حاضر، با پیشرفت تکنولوژی می توان انواع سنگ ها را در ابعاد و شکل های مختلف و متنوعی برش داده و بعد از فراوری متناسب، آنها را روی نمای ساختمان نصب کرد.

انواع سنگ های نما رومی

۱/ سنگ تراورتن

از سنگ های پرطرفداری که در نمای اغلب بنا ها مشاهده می شود، می توان به سنگ تراورتن اشاره کرد. منابع زیادی از این سنگ در کشور وجود دارد به همین دلیل از قیمت مناسبی برخوردار است. علاوه بر آن، سنگ تراورتن دارای تنوع رنگ و طرح نیز می باشد که بسته به سلیقه خود می توانید از انواع آنها در نمای ساختمان خود بهره ببرید. 

۲/ سنگ چینی

سنگ چینی، سنگی است با زمینه رنگی سفید و رگه های زیبا و سطحی شفاف و براق که در سالهای اخیر یکی از گزینه های انتخابی برای نما رومی به حساب می آید. این سنگ بیشتر در نمای ساختمان های مدرن به کار میرود، اما استفاده از آن در نماهای کلاسیک نیز جلوه زیبا و خاص به بنا میبخشد.

سنگ نما

مقاله زیر را حتما بخوانید:

نمای کلاسیک سنگی و نمای سیمانی

هزینه نمای کلاسیک ساختمان

مسئله اقتصادی و هزینه ای که برای طراحی و ساخت نمای ساختمان پرداخته می شود، از دیگر فاکتورهای تاثیرگذار در انتخاب متریال مورد استفاده است که برای سازندگان و کارفرمایان ساختمان اهمیت بسیاری دارد. برای بیان تفاوت نماهای کلاسیک سنگی و نمای سیمانی می توان گفت که هزینه ی طراحی و ساخت نمای ساختمان با استفاده از سیمان بسیار کمتر از هزینه ی طراحی و ساخت نما با استفاده از سنگ نما می باشد.

نماهای سیمانی باید به درستی طراحی و سپس توسط استادان کاربلد این زمینه اجرا شود با این شرایط، نمای سیمانی ساختمان می تواند زیبایی خاصی داشته باشد. به دلیل زیبایی نماهای سیمانی رومی و هزینه پایین تهیه و نصب آن ها، این نماها محبوبیت زیادی بین کارفرمایان دارد. در حال حاضر، در بسیاری از شهرهای بزرگ کشور برای طراحی و ساخت نمای ساختمان به خصوص برج ها و ساختمان های لوکس، از سیمان استفاده می شود. اما این مورد باید مورد توجه قرار داده شود که زیبایی و شکوه نماهای سیمانی رومی تنها به اجرای دقیق و کیفیت کار بستگی دارد.

در اغلب موارد انتخاب بین نمای کلاسیک و نمای سیمانی سخت است اما شرط اصلی اجرای طراحی نما با سیمان کیفیت اجرای کار است در صورتی که نصب سنگ ها روی نما به سادگی انجام می شود. در نتیجه، در صورتی که مسئله قیمت سنگ نما در انتخاب نمای ساختمان برایتان اهمیت ندارد می توانید نمای کلاسیک سنگی انتخاب کنید.
در صورتی که مسئله قیمت و هزینه ساخت نمای ساختمان برایتان اهمیت دارد اجرای نمای ساختمان را به گروه هایی که در زمینه ساخت نمای سیمانی رومی بسیار باکیفیت عمل می کنند بسپارید تا بتوانید نتیجه بهتری دریافت کنید.

هزینه نمای کلاسیک ساختمان

مدت زمان اجرا

مسئله ی پراهمیت دیگری که در طراحی و ساخت ساختمان به خصوص نمای آن، باید مد نظر قرار داد، مسئله ی زمان و مدت زمان اجرای نمای ساختمان است. بدیهی است که هرچه مدت زمان اجرای نمای ساختمان طولانی تر شود، کارفرما باید هزینه های بیشتری را پرداخت کند.

نمای رومی آجر و سنگ تراورتن
پیشنهاد میکنیم مقاله ی زیر را از دست ندهید:

انواع متریال نمای کلاسیک ساختمان و مدت زمان اجرا

در رابطه با متریال های سنگ و یا سیمان و استفاده از آنها در نمای ساختمان می توان گفت که، مدت زمان اجرای آنها تفاوت چندانی ندارد. در حالت کلی، در رابطه با هر دوی این متریال ها می توان گفت، زمانی که داربست های ساختمان بسته می شوند، اجرای آنها شروع می شود و بنابراین زمان اجرای آنها حدودا یکسان است.

در طراحی و اجرای نماهای کلاسیک سنگی مسئله ای که بسیار مورد توجه است و باعث بالا رفتن مدت زمان اجرای نما می شود، جزئیات اجرایی مخصوصا در میزان ابزار سنگی است که در طراحی نما در نظر گرفته می شود. به طور کلی، هر چقدر جزئیات طراحی نمای کلاسیک سنگی ساختمان بیشتر باشد، مدت زمان بیشتری برای اجرای آنها مورد نیاز است. در صورتی که مسئله زمان برایتان اهمیتی ندارد، جزئیات و تزئینات ابزار نمای ساختمان را که باعث جذابیت و زیبایی آن می شوند، حذف نکنید زیرا در نهایت همین جزئیات هستند که نمای ساختمان شما را با سایر نماهای دیگر ساختمان ها متمایز می کنند و باعث منحصر به فرد بودن آن می شوند.

نتیجه گیری

شما می توانید با در نظر گرفتن هر یک از فاکتورهایی که در تفاوت نماهای سنگی و نمای سیمانی رومی شرح داده شد، فاکتورهایی که برایتان اهمیت دارند را اولویت بندی کرده و سپس یکی از نماهای کلاسیک سنگی و یا نمای سیمانی را برای طراحی و ساخت نمای ساختمان خود انتخاب کنید.

گالری نما رومی سنگی و سیمانی

در عکس های زیر برخی از نماهای سنگی یا سیمانی کار شده را میتوانید مشاهده نمایید.

ساختمان با نمای رومی


انتشار در: 26 بهمن, 1398
بروز رسانی در: 11 دی, 1402
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

26 - 19 =

ضامن کیفیترضایت و اطمینان خاطر از خرید
تحویل سریعبارگیری از نزدیک ترین محل تولیدی
ضامن قیمت راهبرد ما، سود کمتر - فروش بیشتر
باشگاه مشتریانتخفیفات - شرایط ویژه فروش