انواع کفپوش برای سرویس بهداشتی

اواع کفپوش برای سرویس بهداشتی

میخواهید بدانید بهترین نوع کفپوش برای سرویس بهداشتی چیست؟ از انواع کفپوش برای سرویس بهداشتی می توان به سرامیک، سنگ طبیعی، وینیل، سیمان یا چوب پنیه اشاره کرد. زمانی که بحث انتخاب کفپوش کردن خانه پیش می آید، بیشتر صاحبان خانه تمرکز خود را روی پیدا کردن مصالح زیبا و با دوام، متناسب با سبک مورد نظر خود می گذارند. اما یک تفاوت بارز میان کف پوش سرویس بهداشتی با سایر اتاق ها وجود دارد؛ سطح سرویس بهداشتی نیاز به عایق ضد آب دارد و انتخاب کفپوشی که این نیاز را بر آورده کند باید در اولویت باشد.

خیس بودن محیط حمام و دستشویی کاملا معمول است؛ آب میتواند از سینک روشویی و توالت بیرون بریزد، بخار حاصل از دوش حداقل یک بار در روز کل سرویس بهداشتی را خیس میکند، ولی این را باید در نظر داشت که رطوبت و خیس بودن سرویس بهداشتی می تواند در صورت انتخاب یک کفپوش نا مناسب، خرابی عظیمی به بار بیاورد. پس وقتی طراحی یک سرویس بهداشتی زیبا هدف شماست، ضد آب کردن آن باید اولین دغدغه شما باشد. در اینجا به چند نمونه از انواع کفپوش همراه با مزایا و معایب آن اشاره شده است.

۱/ کاشی و سرامیک چینی

دلایل زیادی وجود دارد که کاشی و سرامیک چینی انتخاب های کلاسیک برای کف پوش کردن سرویس های بهداشتی هستند. این نوع کفپوش ها نه تنها ضد آب و مقرون به صرفه هستند بلکه به دلیل شباهت ظاهری به انواع گران تر (سنگ کف طبیعی و چوب) می توان از زیبایی آنها بهره برد. (در حالی که ترکیب این دو کفپوش مشابه است، ولی سرامیک چینی به دلیل دمای بالای کوره و خاک رس تصفیه شده تر، از دوام بیشتر و تخلخل کمتری بر خوردار است.)

از نظر سبک، کاشی و سرامیک چینی در اندازه، شکل، بافت و رنگ های متنوع ارائه می شود، بنابراین دست شما را در انتخاب کاملا باز می گذارد. کاشی و سرامیک چینی به طور معمول جنس سردی دارند اما اگر هدف شما داشتن سرویس بهداشتی ای با کف گرم است، این دو کفپوش رسانای حرارتی بسیار خوبی هستند.

 معایب این نوع چیست؟ میتواند سُر و لغزنده باشد. انتخاب کاشی سرامیکی با سطح صاف یا سرامیک های کوچکتر نیازمند دوغاب بیشتری هستند که اصطکاک بهتری ایجاد میکنند.

کفپوش سرامیکی برای سرویس بهداشتی

2/ سنگ طبیعی

دوام و جذابیت سنگ های طبیعی همیشه فضای تجملاتی را ایجاد میکند اما گران قیمت است و البته کاملا ضد آب نیستند. سنگ های نرم مانند تراورتن و سنگ آهک هر دو سال یک بار باید دوباره آب بندی شوند، در حالی که سنگهای سخت تر مانند سنگ مرمر و گرانیت می توانند تا پنج سال بدون نیاز به آب بندی دوام بیاورند. اگرتوانایی تهیه سنگ طبیعی را دارید و برایتان مهم نیست تا کفپوش ها را زود به زود عوض کنید، مطمئنا یکی از راه های بالا بردن قیمت منزل شما در زمان فروش مجدد است.  

مانند سفال و سرامیک ، سنگ در لمس کردن حس سرما به ما میدهد اما این مشکل را میتوان با گرمایش کف برطرف کرد . همچنین مثل کاشی و سرامیک، جنسی است که بسیار لغزنده است. سنگی را انتخاب کنید که به جای براق بودن دارای نا همواری های طبیعی باشد یا با سند بلاست (قابلیت اصطکاک بالایی با سطح) داشته باشند.

همچنین بخوانید: اجرای معرق سنگی توسط سنگ وزین

کفپوش سنگی سرویس بهداشتی

۳/ وینیل

در دهه گذشته، وینیل به عنوان ماده ای برای کف پوش کردن سرویس های بهداشتی محبوبیت داشته و دلیل آن هم ضد آب بودن، قیمت معقول و سهولت نصب آن است و که همین امر منجر به فراوانی طرح و مدل در بازار شده است.  این ماده به صورت ورقه ای، تخته ای و یا کاشی وجود دارد و در بین آنها، نوع ورقه ای به دلیل نصب یکپارچه بهترین گزینه برای کف پوش سرویس های بهداشتی است. نصب آن به صورت یک تکه نیز باعث ضد آب شدن آن می شود. ترکیب وینیل دو نوع است:

۱.کامپوزیت چوبی پلاستیک (PVC)

۲. کامپوزیت پلاستیک سنگ (SPC)

هر دو از خاصیت ضد آب بودن برخوردار هستند اما pvc  به دلیل ضخامت بیشتر، انعطاف پذیری بالاتر و حالت ارتجاعی، ارجح تر است. گرچه وینیل دوام زیادی دارد، ولی می تواند بعد از مدتی باعث ایجاد فاصله یا ناهمواری های در سطح شود. همچنین اگر توسط یک شی تیز خط و خش بردارد، درست کردن آن سخت خواهد بود.

اغلب لمینت را با وینیل اشتباه میگیرند اما لمینیت  دارای پایه ای از تراشه های چوبی است که آن را به کف پوشی نا مرغوب تبدیل می کند چرا که اگر آب با چوب در تماس باشد، آن را جذب میکند و باد میکند و نهایتا کف پوش نیاز به تعویض خواهد داشت.

همچنین بخوانید: بهترین روش شست وشوی کاشی و سرامیک

کفپوش وینیل سرویس

۴/ کفپوش سیمانی

کف سرویس بهداشتی سیمانی معمولا در خانه هایی با زیربنای بلوکی دیده می شوند. همچنین می توانید کف سرویس بهداشتی را بلوک سیمانی یا بتن ریزی انجام دهید. سیمان را میتوان رنگ کرد، صیقل داد و یا نقاشی کرد تا ظاهر خوبی برایش ایجاد شود و که در نتیجه ظاهری براق و متناسب با معماری مدرن داشته باشد.

از مزیت های بتن میتوان به این مورد اشاره کرد که کاملا در مقابل صدمات ناشی از آب مقاوم است و تا اخر عمر دوام خواهد داشت. بازسازی بتن اصلا پر هزینه نیست و حتی  با در نظر گرفتن اینکه باعث دوام بیشتری می شود، ار نظر اقتصادی کاملا مقرون به صرفه است.

سیمان ذات سرد و سختی دارد و می تواند لغزنده باشد، خصوصا اگر صیقل داده شود. اگر برای سرویس بهداشتی کف پوش سیمانی انتخاب شماست، این موضوع را باید در نظر بگیرید که سطح آن کاملا صیقل داده نشود.

کفپوش سیمانی برای سرویس بهداشتی

5/ کفپوش چوبی کامپوزیت

در حالی که چوب و آب کاملا دشمن یکدیگر هستند، صنعت چوب سازی با استفاده از فناوری های نوین و تخته سه لا، کفپوش های چوبی مقاوم در برابر رطوبت را عرضه کرده است. که اگر انتخاب شما کفپوش چوبی است، این بهترین گزینه برای شما است.

این چوب خیلی شبیه چوب واقعی است چون لایه بالایی از روکش چوب سخت ساخته شده است. هزینه این نوع کفپوش به نسبت بالا بوده و مستعد خرابی هستند بنابراین بهتر است برای جلوگیری از آسیب آن را سنباده بزنید. اما با این وجود در صورت مراقبت صحیح گزینه قابل قبولی برای خانه شما خواهد بود. از طرف دیگر این نکته را نباید فراموش کرد که چوب در هر صورت حتی با روکش های چوبی سخت هم در برابر رطوبت و آب در دراز مدت دچار باد کردگی و آسیب خواهد شد، بنابراین انتخاب خوبی برای سرویس بهداشتی شما نیست.

کفپوش چوبی برای سرویس بهداشتی

6/ کفپوش چوب پنبه ای

اگر پایداری برای شما مهم است، چوب پنبه را به عنوان کفپوش در نظر بگیرید. کفپوش هایی که از جنس چوب پنبه ساخته میشوند سطحی زیبا و راحت برای راه رفتن بر روی کف اتاق ایجاد میکنند. به منظور حفظ ویژگی ضد آب بودن، این کفپوش هر پنج سال یکبار باید آب بندی شود. کفپوش های چوب پنبه ای به طور طبیعی دارای ماده ای هستند که آن را به سطحی غیر لغزنده تبدیل کرده است. همچنین بعضی از چوب پنبه ها دارای دانه های زیبا و منحصر بفردی هستند که جلوه زیبایی به آنها داده است.

کفپوش چوب پنبه ای برای سرویس بهداشتی
برچسب‌ها :


انتشار در: 28 آبان, 1399
بروز رسانی در: 1 آذر, 1402
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

74 + = 84

ضامن کیفیترضایت و اطمینان خاطر از خرید
تحویل سریعبارگیری از نزدیک ترین محل تولیدی
ضامن قیمت راهبرد ما، سود کمتر - فروش بیشتر
باشگاه مشتریانتخفیفات - شرایط ویژه فروش