گران ترین سنگ های ساختمانی

سنگ های گران و لاکچری

آنچه در مورد گران ترین سنگ های ساختمانی باید بدانید:

واژه لاکچری امروزه زیاد بر سر زبانها افتاده. در این مطلب کاری به فلسفه کلمه لاکچری نداریم و برداشت خود را از این کلمه در معنای عام خود (بسیار تجملاتی و گرانترین ها) میپنداریم. در این مقاله سعی داریم تا لاکچری ترین و گران ترین سنگ های ساختمانی ازگوهر سنگ عقیق گرفته تا مرمر و تراونیکس و تراورتن و مرمریت، برای مصارف و کاربرد های مختلف را به تفکیک بیان کنیم.

سنگ های گران و لاکچری نما

نمای ساختمان یکی از اجزای بسیار با اهمیت ساختمان است. چرا که نمای بیرونی، خبر از سر درون میدهد ;). بنابر این اصل، معماران و طراحان میکوشند تا به بهترین و زیباترین حالت ممکن نمای ساختمان را طراحی و اجرا کنند.

قیمت سنگ نما با توجه به نوع سنگ، رنگ سنگ و عوامل دیگر متغییر است.از گران ترین سنگ های ساختمانی و بسیار زیبا در سنگ نما به سنگ های تراورتن سوپر عباس آباد و آتشکوه اشاره کرد. این سنگ ها با رنگ های روشن نزدیک به سفید با کمترین میزان بازی رنگ، به همراه کیفیت عالی هستند که زیبایی و دوام نمای ساختمان را تضمین خواهند کرد.


سنگ های گران و لاکچری کف

بعد از نمای ساختمان، کفپوش و جنس آن از مهمترین اجزای ساختمان است. چرا که تاثیر بسزایی در کلیت دکوراسیون داخلی – خارجی و معماری خواهد داشت.

سنگ های کف برای کاربری های متفاوت کاملا فرق دارند. اما در مورد گرانترین سنگ های ساختمانی مربوط به سنگ کف فضای داخلی میتوان به ترتیب از اسلب های سنگ مرمر، انواع معرق ها در اندازه های بزرگ، اسلب های چینی بوک مچ در امتداد، تایل های سوپر دهبید در ابعاد بالا نام برد.


سنگ های گران و لاکچری دیوار

دیوار های فضای بیرونی و داخلی یکی دیگر از اجزای مهم در طراحی دکوراسیون داخلی و محوطه سازی هستند.

در مورد گران ترین و لاکچری ترین سنگ دیوار فضای های داخلی میتوان از انواع اسلب های عقیق در درجه اول و سپس مرمر و تراونیکس به صورت بوک مچ و فور مچ نام برد. با بکار بردن پنل های ال ای دی در پشت سنگ های عقیق و مرمر، میتوان نمای بسیار زیبایی از رد شدن نور در بافت سنگ پدید آورد که این امر در ساختمان های شیک مرسوم است. شایان ذکر است قیمت گوهر سنگ عقیق حدود ۴۰ تا ۸۰ برابر سنگهای مرمر برای اندازه های بزرگ خواهد بود.


سنگ های گران پله

پله ها در ساختمان به دلیل اختلاف سطح و بالا آمدگی یکی دیگر از قسمت های مهم در ساختمان ها، مخصوصا بناهای دوبلکس هستند.

از زیبا ترین انواع پله میتوان عریض ترین آنها باشد که با ابزار های دوبل و ترکیبی نمای بسیار زیبایی را تشکیل میدهند. جنس سنگ این نوع پله ها میتواند از مرمر – مرمریت دهبید و یا تراونیکس باشد.

سنگ های ساختمانی مشکی
پیشنهاد میکنیم مقاله ی زیر را از دست ندهید:

سنگ های گران و لاکچری در مصنوعات سنگی

مصنوعات سنگی انواع مختلفی دارند. از کوچک ترین جزء مانند جاشمعی – ساعت سنگیتابلو سنگ – گوی ها و گلدان گرفته تا روشویی – آبنما – مجسمه – ابزار سنگیپایه آیفون و میز و ….

در تمامی مصنوعات بیان شده ساختن آنها با سنگ های گران قیمت مانند عقیق در درجه اول و در درجات بعد مرمر و یا شمش های سنگ های مرمریت و تراورتن میتواند زیباترین و گران قیمت ترین مصنوعات را به همراه خود داشته باشد.

برای مثال مصنوعات بیان شده اگر با سنگ عقیق ساخته شوند قیمتی معادل با ده ها برابر سنگ مرمر خواهد داشت. چرا که باید توجه داشت سنگ عقیق یک سنگ نیست. بلکه یک گوهر سنگ است و همچنین در هیچ جای دنیا نمیتوان عقیق را در اندازه های بزرگ طبیعی داشت. اما به لطف معادن سرشار داخل کشور این امکان برای ما با کیفیت و درصد خلوص بسیار بالا به همراه ویژگی های عنصری متمایز مهیا گردیده است.

در درجه بعد مصنوعات ذکر شده اگر با سنگ مرمر ساخته شوند قیمتی معادل ۳ تا ۴ برابر سنگ های تراورتن یا مرمریت خواهند داشت. نکته قابل توجه این است که سنگ عقیق و مرمر هر دو شاری جریان نور هستند و به واسطه کریستال های شفاف بلوری، نور را از خود عبور میدهند.


گران ترین سنگ های ساختمانی را می توانید در محصولات زیر مشاهده نمایید:



انتشار در: 13 آذر, 1399
بروز رسانی در: 13 دی, 1402
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

86 - = 79

ضامن کیفیترضایت و اطمینان خاطر از خرید
تحویل سریعبارگیری از نزدیک ترین محل تولیدی
ضامن قیمت راهبرد ما، سود کمتر - فروش بیشتر
باشگاه مشتریانتخفیفات - شرایط ویژه فروش