انواع سنگ های ساختمانی مشکی – تیره

سنگ های ساختمانی مشکی

آنچه در مقاله سنگ های ساختمانی مشکی خواهید خواند:

سنگ های ساختمانی مشکیتیره و سیاه به علت رنگ خنثی و البته زیبایی که دارند همیشه جز سنگ های پر طرفدار در بین معماران و طراحان ساختمان به شمار می روند. در این مقاله سعی داریم انواع سنگ ساختمانی مشکی را با ویژگی های هر کدام به مختصر توضیح دهیم.

در بین انواع سنگ ها، رنگ مشکی در سنگ های مرمریت و گرانیت بیشتر دیده می شود.  وجود ترکیبات کربن‌ دار علت تیرگی و رنگ سیاه در سنگ‌ های مرمریتی مشکی بوده و در سنگ های گرانیت به دلیل وجود کانی های بیوتیت و هورنبلند است. هر چقدر میزان این کانی ها بیشتر باشد، سنگ مشکی تر خواهد شد.

سنگ مرمریت گلدن بلک به عنوان دیوار تی وی روم

سنگ های مرمریت مشکی

سنگ های مرمریت مشکی یکی از پر مصرف ترین مصالح در طراحی فضای داخلی ساختمان ها به شمار می روند. از آنجایی که معمولا مرمریت های مشکی دارای رگه هایی به رنگ طلایی، سفید و نقره ای هستند می توان آنها را به صورت اسلب در طرح های بوک مچ و فور مچ به کار برد. علاوه بر این مرمریت مشکی را میتوان هم در طراحی کلاسیک و هم مدرن استفاده کرد.

انواع سنگ های مرمریت مشکی

کاربرد های سنگ مرمریت مشکی

به طور کلی سنگ های مرمریت در فضای داخلی ساختمان به کار برده می شوند. اما از رنگ تیره این سنگ می توان در کاربری سنگ دیوار و پس از آن به عنوان مکمل کفپوش راهرو، لابی و پلکان در مراکز تجاری، رستوران ها و هتل ها استفاده کرد که جلوه بسیار شیک و زیبایی را به ارمغان می آورد.

شایان ذکر است استفاده از مرمریت های مشکی با ساب یا سطح براق در کف، به دلیل از بین رفتن ساب براق آن و امکان افتادن خط و خش و کاهش زیبایی آن، توصیه نمیگردد.

مرمریت مشکی در قالب سنگ اسلب به عنوان سنگ کانتر/ اُپن آشپزخانه و سنگ بین کابینت نیز استفاده می شود که ظاهری بسیار لوکس به آشپزخانه شما می بخشد.(البته به دلیل جذب آب و امکان لکه شدن استفاده از مرمریت در کاربری صفحه یا رویه کابینت توصیه نمیشود) علاوه بر موارد ذکر شده از این سنگ در قاب آسانسور، معرق سنگی و ساخت برخی مصنوعات سنگی همچون مجسمه، آبنما و … میتوان استفاده کرد.

بهترین سنگ کف آشپزخانه
پیشنهاد میکنیم مقاله ی زیر را از دست ندهید:
سنگ مرمریت گلدن بلک به عنوان دیوار تی وی روم
سنگ مرمریت لاشتر در طراحی دیوار
سنگ مرمریت مشکی نجف آباد در کف

سنگ های گرانیت مشکی

سنگ های گرانیت مشکی نیز جز سنگ های پر مصرف و پر کاربرد در ساختمان سازی هستند. همچنین به علت مقاومت بالا در برابر عوامل مختلف همچون مواد شیمیایی، آلودگی هوا، ضربه و خش، تغییرات آب و هوایی و … از محبوبیت بالایی برخوردار هستند.

انواع سنگ های گرانیت مشکی

سنگ گرانیت در طراحی کانتر آشپزخانه
سنگ گرانیت مشکی نطنز در پله

کاربرد سنگ های گرانیت مشکی

سنگ های گرانیت به دلیل ویژگی هایی که ذکر شد در تمام قسمت های ساختمان اعم از داخلی و خارجی کاربرد دارند. از موارد کاربرد این سنگ می توان به سنگ پله ها، سنگ فرش پیاده رو (عموما به صورت سنگ کوبیککف پوش، دیوار پوش، محوطه سازی، نمای ساختمان، سینک روشویی، سنگ آسانسور، سنگ کانتر آشپزخانه و رویه سنگی میز جلو مبلی اشاره کرد.

سنگ بازالت

در بین سنگ های تیره که امروزه کاربرد فراوانی هم در بخش های مختلف ساختمان اعم از سنگ کف، سنگ دیوار، سنگ پله و حتی مصنوعات سنگی دارد، میتوان به سنگ بازالت اشاره کرد. این سنگ مقاوم و متخلخل بیشتر به رنگ خاکستری روشن و تیره یافت می شود اما آن را میتوان جز سنگ های ساختمانی تیره به حساب آورد.


قیمت سنگ ساختمانی مشکی

قیمت سنگ مشکی ساختمان نیز با توجه به نوع سنگ، ابعاد، کیفیت و متراژ مورد نظر متفاوت است. به طور مثال قیمت سنگ های مشکی مرمریت بین 270 هزار تومان تا 12 میلیون تومان متغیر می باشد که این قیمت از ابعاد 40 طولی تا اسلب در نظر گرفته شده است.


جهت خرید آنلاین مصنوعات سنگی مشکی از محصولات زیر دیدن نمایید.



انتشار در: 22 فروردین, 1400
بروز رسانی در: 27 فروردین, 1403
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 66 = 73

ضامن کیفیترضایت و اطمینان خاطر از خرید
تحویل سریعبارگیری از نزدیک ترین محل تولیدی
ضامن قیمت راهبرد ما، سود کمتر - فروش بیشتر
باشگاه مشتریانتخفیفات - شرایط ویژه فروش